וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב ובריטניה מאמנות מורדים סורים בשטח ירדן"

מספר גורמים סורים דיווחו לתחנת NPR כי האימונים מתמקדים במערכות נ"מ מתקדמות. לדבריהם, המערכות עצמן צפויות לעבור לידי המורדים בשטח סוריה "כאשר יתאחדו באופן מסודר"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו: ארגוני זכויות אדם טוענים כי אזרחים בסוריה הופצצו בפצצות תבערה)

ארצות הברית ובריטניה מעניקות לכוחות המורדים במשטרו של בשאר אסד אימונים צבאיים בשטח ירדן – כך דיווחו אתמול (רביעי) גורמים סוריים לתחנת הרדיו האמריקאית NPR. על פי הדיווח, ירדן מארחת את כוחות האופוזיציה לאימונים בהפעלת מערכות נגד מטוסים, בסיוע ארצות הברית ובריטניה – אשר ממשיכות להכחיש דיווחים על מעורבות צבאית בסכסוך בסוריה.

חיילי הצבא הסורי החופשי במחוז אידליב בצפון-מערב סוריה. 28-29 באוקטובר, 2012. רויטרס
בשלושת החודשים האחרונים השתתפו באימונים מאות מורדים/רויטרס

המקורות ציינו כי האימונים מתמקדים במערכות נ"מ מתוחכמות, אולם לא ציינו באילו דגמים מדובר ומי סיפק אותם. עם זאת, ציינו הגורמים כי למערכות מסוג זה השפעה משמעותית על הקרבות בין המורדים לבין התומכים במשטרו של אסד. מחלקת המדינה האמריקאית והפנטגון סירבו להגיב לדיווח.

ארה"ב דנה עם עריקים סורים באסטרטגיית תקיפה

אחד המורדים הסוריים סיפר כי הוא השתתף באימונים בירדן, בהם נכחו גם מפקדים מהצבא הירדני. כמו כן, סיפר הגורם כי כ-25 מורדים נוספים מקבוצות שונות השתתפו לצדו באימונים. גורם אחר הוסיף כי במהלך שלושת החודשים האחרונים, מאות מורדים לקחו חלק באימונים במדינה. הגורמים ציינו כי להבנתם, מערכות הנ"מ המתקדמות נמצאות בירדן, אשר בעת הצורך תוכל להעבירן לשטח סוריה.

מורד נוסף ציטט גורם אמריקאי שנכח באימונים, אשר אמר למורדים כי על מנת לקבל את המערכות, עליהם להתאחד. "הם רוצים שתהיה לנו מסגרת", אמר. כעת, עם ההכרזה על מפקד רשמי לצבא המורדים המאוחד, נראה כי היום בו המערכות יועברו לידי המורדים קרוב מאי פעם.

אחד המורדים ציין כי האימונים לא הובלו על ידי גורמים במדים מערביים – אלא על ידי גורמים בלבוש אזרחי, שדיברו בכמה ניבים שונים של ערבית. על פי הדיווח, מדובר במתווה המזוהה עם הצבא האמריקאי, שמרבה להשתמש ב"קבלנים" פרטיים לצורך ביצוע אימונים לגורמים זרים. עם זאת, גורם אחר ציין כי אמריקאים במדים נפגשים לעתים קרובות עם חיילים סורים שערקו לירדן, ודנים איתם באסטרטגיה צבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully