וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמחקו אישומים של 5 פעילי מחאה: "ההר הוליד עכבר"

גלעד גרוסמן

12.12.2012 / 21:39

בית המשפט קבע כי חלקם בהפגנה בה נופצו שמשות בנקים בתל אביב היה "מינורי". נגד 9 נוספים עומד בעינו האישום של הפרת סדר אלימה. ח"כ הורוביץ: "המשטרה היא שאיבדה שליטה"

בית משפט השלום בתל אביב אישר היום (רביעי) למחוק חמישה מתוך 14 כתבי אישום שהגישה המשטרה כנגד פעילי המחאה החברתית שהשתתפו בהפגנה ברחוב אבן גבירול בתל אביב בחודש יוני האחרון, שבה נופצו שמשות בנק הפועלים ובנק לאומי. כמו כן שוקלת המשטרה להקל בפרטי כתב אישום נגד נאשם נוסף, שהותקף לכאורה על ידי שוטר בהפגנה. שאר תשעת כבתי האישום האחרים נותרו על כנם.

כתבי האישום שיימחקו נפתחו נגד מפגינים שחלקם באירועים השונים היו מינוריים - כך לטענת המשטרה. בין אותם נאשמים גם גבר שמשמש כיועץ הפרלמנטרי של חבר הכנסת דניאל בן סימון ממפלגת העבודה.

שני הבנקים אשר הושחתו אתמול במחאה על יוקר המחייה בגן העיר תל אביב, יוני 2012. דרור עינב
השמשות המנופצות של סניף בנק לאומי בתל אביב, בחודש יוני/דרור עינב

הדיון היום התמקד בעיקר בסוגיית חומרי החקירה שבידי המשטרה. עורכי הדין אביגדור פלדמן, גבי לסקי ואסף אבן צור טענו כי המשטרה פגמה בהליך המשפטי, בכך שלא העבירה לידיהם חלקים ניכרים מחומרי החקירה נגד הנאשמים השונים, ובהם גם צילומים מההפגנות וממוקדים אחרים בתל אביב. הם ביקשו לעכב את ההליכים המשפטיים נגד הנאשמים, עד אשר יימסרו לידיהם כל אותם חומרים רלוונטים. המשטרה מצדה הודיעה כי תעביר את הבקשה המדוברת להחלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

שני הבנקים אשר הושחתו אתמול במחאה על יוקר המחייה בגן העיר תל אביב, יוני 2012. דרור עינב
כ-3,000 מפגינים השתתפו בהפגנה. שמשת סניף בנק הפועלים/דרור עינב

לעורכי הדין היו גם תלונות על כך שהמשטרה ייחסה לקהל מפגינים רחב אישומים של הפרת סדר אלימה מבלי להציג, לטענתם, ראיות כנגד חשודים או נאשמים ספציפיים.

"ההר הוליד עכבר"

ההפגנה המדוברת, שבמהלכה נעצרו המפגינים שמאוחר יותר הוגשו נגדם כתבי האישום, התקיימה ב-24 ביוני, והשתתפו בה כ-3,000 בני אדם. בשלב מסוים חסמו המפגינים את רחוב אבן גבירול, מתחת לבניין עיריית תל אביב, והחלו עימותים בין שוטרים למפגינים. עשרות מפעילי המחאה החלו לדפוק על חלונות הסניפים של בנק הפועלים ובנק לאומי שבמקום ולצעוק "הון, שלטון, עולם תחתון". שוטרים נפרשו בניסיון להדוף אותם, אך המפגינים הצליחו לנפץ את השמשות. הפעילים נשאו שלטים וקראו "אנחנו הרוב חזרנו לרחוב" ו"כל העם אופוזיציה". בסך הכל נעצרו באותו ערב 85 מפגינים. יומיים קודם לכן התקיימה הפגנה של פעילי המחאה החברתית שבה נעצרו 12 בני אדם, בהם גם הפעילה דפני ליף, שידה נפגעה באירוע.

חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) הגיב הערב להחלטה ואמר כי "ההר הוליד עכבר". "מחיקת כתבי האישום לאחר זמן כה רב מעידה על התנהלות בלתי ראויה של המשטרה", אמר הורוביץ. "מהמעצר ההמוני באותו ערב דרמטי נותרו כתבי אישום בודדים ומינוריים. אני מגנה בתוקף כל שימוש באלימות מצד כל גורם, אך הפעם המשטרה היא שאיבדה שליטה". הורוביץ קרא למפכ"ל המשטרה לבחון מחדש גם את כתבי האישום שנותרו, "לרדת מהעץ ולסיים את העניין המביך הזה", כדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully