וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הרה שמתה תובעת מיליונים: "הטיפול התעכב"

11.12.2012 / 0:11

בתביעה נגד בית החולים "שערי צדק" בירושלים נטען כי למרות שאובחן כי האישה סובלת מרעלת הריון, הטיפול בה התעכב - מה שהוביל למותה. בית החולים: "פטירה בלתי נמנעת

בעלה של אישה שמתה כתוצאה מסיבוך של רעלת הריון הגיש לאחרונה תביעה בסך מיליוני שקלים נגד בית החולים שערי צדק בירושלים בגין חשד לרשלנות רפואית של הצוות המטפל בחודש שעבר. מכתב התביעה עולה, כי ש', בת ה-42 שהיתה בשבוע ה-31 להריונה, הגיעה בשעת בוקר מוקדמת לבית החולים כשהיא סובלת מכאבי בטן קשים. לאחר שבע שעות, נטען, היא אובחנה כסובלת מרעלת הריון והובהלה לניתוח קיסרי להצלת התינוק. בעקבות הדימום הרב ממנו סבלה הוחלט לכרות את רחמה, אך לאחר ניתוח ארוך התגלה כי קרישי דם חדרו למוחה, מצבה הדרדר, והיא מתה מוות מוחי. כעת, בעלה וחמשת ילדיה הגישו תביעה לפיצויים בגובה מיליוני שקלים בבית משפט המחוזי בירושלים נגד המרכז הרפואי שערי צדק וצוותו הרפואי.

פנתה לבית החולים בשל כאבי בטן בהריון

בכתב התביעה שהוגש על ידי עורך הדין דויד פייל נטען כי הצוות הרפואי בשערי צדק ביטל באופן לא מוסבר את האבחון הראשוני של רעלת ההריון, וטיפל באישה, לכאורה, ברצף של טיפולים כושלים ואבחונים שגויים. מהתביעה עולה שרק כשבע שעות לאחר שהגיעה לבית החולים, נקבע כי האישה סובלת מרעלת הריון קשה, והיא הועברה לניתוח קיסרי, להצלת התינוק.

לדברי עורך הדין פייל, "זה היה הריונה השישי אחרי חמש לידות תקינות לחלוטין. היא פנתה לבית החולים שערי צדק בשעה 3:30 לפנות בוקר, בשל כאבי בטן שפקדו אותה בעיצומו של השבוע ה-31 להריונה". התביעה מסתמכת בין השאר, על חוות דעת רפואית מאת פרופ' אמנון דוד, מומחה במיילדות וגניקולוגיה. בחוות הדעת קובע פרופ' דוד, שהערכים בבדיקות שנעשו ליולדת הצביעו על לחץ דם גבוה מאוד. לדבריו, ממצא זה, כאשר הוא מלווה בתלונות על כאבים ברום הבטן, היה אמור להעלות באופן מיידי את החשד לרעלת הריון.

עוד נטען בתביעה כי האישה אובחנה בטעות כלוקה בדלקת הקיבה על ידי כירורג שבחן את מצבה דרך הטלפון, מבלי שראה או בדק את החולה. האבחון, אשר בסופו של דבר נמצא לטענת התובע כשגוי, וההתעלמות המתמשכת לכאורה של הצוות הרפואי ממצוקת העובר "שנשקפה היטב במוניטור", היו קריטיות, כך על פי התביעה. עוד נטען, כי למרות מצבה שהלך והידרדר, בית החולים התפנה בפועל להכנסת המנוחה לניתוח רק כשעה ו-40 דקות לאחר מכן – איחור שהוביל, לטענת התביעה, לתוצאות טרגיות עבור המנוחה ומשפחתה.

"הסיבוכים היו יכולים להימנע"

התינוק חולץ בחיים מבטנה של האם המורדמת מספר דקות לאחר תחילת הניתוח. לאחר שהדימום לא פסק, הוחלט לבצע באישה כריתת רחם, הליך שנמשך מספר שעות. בבדיקת CT שנערכה בתום הניתוח נמצאו קרישי דם בראשה והיא הועברה בדחיפות לבית החולים הדסה עין כרם, שם נקבע לה כעבור שלושה ימים מוות מוחי.

"כל הסיבוכים במצבה של היולדת ומותה המצער בטרם עת, היו יכולים להימנע, אילו האבחון והטיפול היו ניתנים לה בזמן, ולא היו רצופים טעויות, ואילו הצוות הרפואי היה ער למדדים הרבים והברורים שהצטברו והצביעו על רעלת ההיריון של היולדת", אמר עורך הדין פייל. "במקרה זה, ההתרשלות, הסחבת וחוסר תשומת הלב המקומם למצבה של היולדת, הביאו בסופו של דבר למותה בטרם עת, ולהותרת בעלה וילדיהם קטנים ללא אם".

מבית החולים שערי צדק נמסר בתגובה: "תביעת יורשי המנוחה הוגשה לבית המשפט בימים אלו. תגובת בית החולים לנטען תימסר בבית המשפט בבוא העת, אך כבר עתה ניתן לציין כי המדובר בפטירה בלתי נמנעת בשל גורמים אשר לא ניתן היה למנעם, למרות וחרף טפול רפואי מיטבי אשר נוהל על ידי רופאים בכירים ומנוסים. בית החולים משתתף בצער המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully