וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופנובנק 2 במעצר: "חיה ירתה בבן שלי מטווח אפס"

6.12.2012 / 16:23

הותר לפרסום כי החשוד ברצח המאבטח יניב אנגלר ובביצוע שורת מעשי שוד הוא גבי קורסונסקי. בית משפט השלום ברמלה האריך את מעצרו בשבעה ימים. סנגורו: "רוצים לשבור אותו"

עריכה: מיכאל ברגמן

בית משפט השלום ברמלה האריך היום (חמישי) בשבעה ימים את מעצרו של גבי קורסונסקי, לוחם מג"ב לשעבר, המכונה "האופנובנק 2", שחשוד ברצח המאבטח יניב אנגלר ובביצוע 15 מעשי שוד במרכז הארץ. הוא נעצר אתמול בסניף בנק טפחות בנס ציונה, ממנו גנב 15,000 שקלים. החשוד, ששחזר את האירוע, שיתף בתחילה פעולה בחקירה, ולאחר מכן שמר על זכות השתיקה. בדיון קבעה השופטת כי קיים חשד סביר שהאיש מעורב בחשדות המיוחסים לו.

"בשביל 4,000 שקל הוא ירה בבן שלי", אמר אביו של אנגלר המנוח במהלך הדיון. משפחתו של אנגלר נכחה באולם במהלך הדיון, ואביו הנסער המשיך: "הגעתי לכאן כדי לראות את החיה שירה בבן שלי ארבעה כדורים מטווח אפס. אם יתברר שזה הוא, צריך לתת לו כדור בראש. מוות".

הארכת מעצר האופונובנק2, דצמבר 2012. ברני ארדוב
"בשביל 4,000 שקל הוא ירה בבן שלו", אמר אביו. החשוד בבית המשפט/ברני ארדוב

לכל אורך הדיון הליט קורסונסקי את פניו בידיו, ולא הרים את העיניים למעט פעם אחת בה בחן את האולם, אך חזר להשפיל את מבטו ולא הסתכל לכיוונם של בני משפחות של אנגלר שישבו באולם.

סנגורו של החשוד, עו"ד שחר חצרוני, מסר בתום הדיון כי "חקירת האירוע אתמול הסתיימה, הם רוצים לשבור אותו ולגרום לו להודות במה שלא עשה". עוד אמר חצרוני כי "כבר אמרו שתפסו את 'האופנובנק 2' ולא יצא מזה כלום. ומה יצא מהתיק הזה?".

"הוא עבד באופן מאוד מקצועי, אם אפשר לקרוא לזה כך", ציין אתמול גורם ביחידת המרכזית של מחוז מרכז, בעקבות המעצר. "אי אפשר להגיד שהוא השתכלל מפעם לפעם, אבל בהחלט ניכר היה שמפעם לפעם הוא צובר ביטחון". גם רצח המאבטח שבו הוא חשוד לא גרם לו לחדול ממעשיו, והוא המשיך להלך אימים על הבנקים באזור, אך המקרה היווה נקודת מפנה בחקירה. בימ"ר הפכה לכידתו לאתגר והושמה במקום גבוה בסדר העדיפויות. "מדובר בעבודה סיזיפית של שנה וחצי, שבה לא ויתרנו על שום פרט", אמר איש הימ"ר.

במחוז מרכז מאמינים כי השודד, שזכה לכינוי "האופנובנק 2", פעל לבד. על פי החשד, הוא החל במעשי השוד לפני כשנה וחצי, והספיק לבצע כמה מהם לפני שלפי החשד ירה למוות באנגלר בן ה-31, במהלך שוד סניף הבנק בבאר יעקב. הוא פעל גם בערים ראשון לציון, חולון, בת ים, תל אביב ובישוב בית דגן, ועל פי החשד, שדד כבר בעבר את הסניף בו נלכד היום, בנס ציונה. בין היתר, הוא חשוד כי בחודש ספטמבר האחרון שדד, כשהוא רעול פנים, סניף בנק ברחוב המשביר בעיר. על פי החשד, הוא איים באקדח על המאבטחת במקום, לקח את נשקה ולאחר מכן שדד מהבנק סכום כסף. במהלך מנוסתו ירה באוויר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שוד בסניף מזרחי טפחות בנס ציונה , דצמבר 2012. יותם רונן
סניף מזרחי טפחות בנס ציונה, אתמול/יותם רונן

מקרה נוסף המיוחס לו הוא שוד סניף של בנק מרכנתיל דיסקונט ברחוב רוטשילד בראשון לציון בחודש יוני האחרון. השודד הגיע לכניסה לסניף כשעל ראשו קסדה, גנב באיומים את נשקו של המאבטח ואף ירה ירייה אחת באוויר. לאחר מכן הורה לכספרית לתת לו כסף, ונמלט מהמקום על גבי אופנוע כשבתיקו 150 אלף שקלים. דפוס הפעולה בכל המקרים היה זהה וכלל איומים בנשק חם. בסך הכל מייחסת לו המשטרה 14 מקרי שוד מזוין, בעלי דפוסי פעולה דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully