וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל חלק מקואליציה שתתקוף הנשק הכימי בסוריה"

הטיימס הבריטי מדווח כי במקרה של שימוש בנשק כימי, קיימת תוכנית לפעולה של קואליציה בינלאומית בראשות ארה"ב, שתכלול עשרות אלפי חיילים שישתלטו על המתקנים

צילום: רויטרס, סרטון שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

ארה"ב ובנות בריתה, בהן ישראל, ערוכות למתקפה קרקעית במקרה של שימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי - כך מדווח הבוקר (רביעי) הטיימס הבריטי המסתמך על גורם אמריקאי רשמי. במקרה כזה יוצבו בסוריה כוחות מיוחדים בשילוב כ-75 אלף לוחמים כדי להשתלט על המתקנים בהם נמצא הנשק הכימי של סוריה. לפי גורם אמריקאי, הדרך המועדפת להתערבות צבאית היא פעולה של קואליציה בינלאומית, שתכלול גם את ירדן, טורקיה ובריטניה.

אם תתקבל ההחלטה להתערב בסוריה, יוטל איסור טיסה במרחב האווירי של סוריה כדי למנוע מחיל האוויר הסורי להטיל פצצות עם ראשי נפץ כימיים. הגורם רמז כי הכוחות שאמורים להשתתף בתקיפה כבר נמצאים באזור. "ישנם כוחות מיוחדים (אמריקאים) בעמדות הנכונות, הם לא צריכים להישלח", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדיווח בטיימס, במאי נערך בירדן תרגיל בהובלת ארה"ב, שכלל 19 מדינות ו-12,000 חיילים. במסגרת זו תורגלו תרחישים שכללו לחימה בנשק כימי.

לפי הגורם האמריקאי, למרות החשש משימוש אפשרי בנשק כימי על ידי משטר אסד, עדיין לא סביר שמועצת הביטחון של האו"ם תאשר התערבות צבאית במדינה בשל התנגדות רוסיה וסין. כאלטרנטיבה לכך, וושינגטון תפנה לאפשרויות חוקיות בינלאומיות אחרות, כמו האשמת סוריה ב"הפרה בוטה של החוק ההומניטארי הבינלאומי", כבסיס חוקי לפעולה צבאית.

"זה לא ידרוש מנדט מהאו"ם. אנחנו יכולים לטעון כי השימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי חוצה לא רק את הקו האדום של ארה"ב, אלא את הקו האדום של המצפון האנושי", אמר הגורם.

בעיתון מצויין כי מדענים סורים ערבבו בשבוע האחרון את שני המרכיבים הכימיים העיקריים בגז סארין, מהלך שיאפשר הרכבת הנשק הכימי. עם זאת, לא מדובר בפעם הראשונה שהדבר קורה, ולפי הדיווח, גם בקיץ האחרון החיבור הזה יצא לפועל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא סוריה, בשאר אסד. דמשק, 3 ביולי 2012. רויטרס
חשש מפעולה של אסד/רויטרס

מינהל המודיעין הלאומי בארצות הברית כבר קבע בדין וחשבון שהגיש לקונגרס בוושינגטון ב-2011 כי לסוריה יש את אחד ממאגרי הנשק הכימי הגדולים והמתקדמים במזרח התיכון.

לפי האתר של "פדרציית המדענים האמריקאים" ושל אתר "גלובל סקיוריטי", יש לסוריה לפחות ארבעה מרכזים עיקריים לייצור של נשק כימי והרכבתו כראשי חץ על טילים. אתרים אלה ממוקמים ליד הכפר א-ספיר שליד העיר חלב, בו יש בסיס טילי סקאד, בבסיס צבאי של טילי סקאד ליד העיר חמה, ליד העיר חומס וצפונית לבירה דמשק.

בנוסף, יש בסוריה עוד כמה בסיסים, הפזורים ברחבי המדינה מהגבול בצפון עם טורקיה, בדרום עם ירדן ובמזרח עם עירק, בהם מאוחסן הנשק הכימי הסורי. ה"ניו יורק טיימס" העריך בעבר כי מדובר בעד 40 בסיסים, אך מספרם המדויק אינו ודאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully