וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: כתב אישום נגד ליברמן בפרשת השגריר

גלעד גרוסמן

27.11.2012 / 22:23

התיק המרכזי נגד ליברמן, בו הוא חשוד במרמה והפרת אמונים, ככל הנראה ייסגר, בעוד שכתב אישום יוגש בפרשת השגריר מבלארוס, גם כן בגין הפרת אמונים ולא בגין שיבוש הליכים

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יסגור את התיק העיקרי נגד שר החוץ, אביגדור ליברמן, אולם יגיש כתב אישום נגדו בפרשת השגריר בבלארוס, כך מסתמן הערב (שלישי), פחות מחודשיים לפני הבחירות.

אביגדור ליברמן בכנס של ישראל ביתנו. עומר מירון
כתב אישום בפרשת השגריר? ליברמן/עומר מירון

היועץ המשפטי לממשלה טרם קיבל את ההחלטה הסופית בפרשה, וזאת צפויה להתקבל, כפי הנראה, עד לסוף השבוע הבא. במסגרת הפרשה הודיע וינשטיין באפריל 2011 על הגשת כתב אישום נגד שר החוץ בכפוף לשימוע, בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון והטרדת עד. על פי החשד, בין השנים 2001-2008, בזמן שכיהן כחבר כנסת ושר, הועברו מיליוני דולרים מאנשי עסקים לחברות שהיו בשליטתו של ליברמן.

בשבועות האחרונים מקיימים בצמרת הפרקליטות דיונים ארוכים במטרה להגיע למסקנה סופית בפרשה, ולפני שלושה שבועות הודיעה הפרקליטות לבג"ץ כי בכוונתם להשתדל לקבל החלטה תוך חודש. בזמן הזה בוצעו כמה בדיקות מול עדים מרכזיים בחו"ל כדי לבדוק האם הם יוכלו למסור עדות. הערב פורסם בערוץ 2 כי לאחרונה נפגשו נציגי הפרקליטות עם עדה מרכזית בקפריסין אשר הודיעה כי היא תסכים להעיד, אולם עדותה צפויה להיות לטובתו של ליברמן. זאת, יחד עם קשיים נוספים שהתעוררו בתיק, כפי הנראה יובילו להחלטה לסגור את התיק המרכזי.

יהודה וינשטיין בכנס לשכת עורכי הדין פברואר 2010. עומר מירון
החלטה בקרוב? וינשטיין/עומר מירון

עם זאת, מסתמן כי וינשטיין יורה על הגשת כתב אישום נגד ליברמן בפרשה משנית - פרשת השגריר זאב בן-אריה. כפי הנראה, אין ראיות לכאורה לביצוע עבירה של שיבוש הליכים על ידי ליברמן, אך הסעיף עשוי להיות הפרת אמונים. מדובר בחשד כי ליברמן קיבל מבן-אריה מידע על בקשה לסיוע משפטי שהעבירה משטרת ישראל לרשויות אכיפת החוק בבלארוס.

על פי קביעות קודמות של בית המשפט, אם יוגש נגד ליברמן כתב אישום, הוא ייאלץ להתפטר מתפקידו. עם זאת, מוקדם לקבוע מה יהיו ההשלכות של הגשת כתב אישום כזה על יכולתו של ליברמן להתמודד בבחירות לכנסת בסוף ינואר.

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "החלטת היועץ אמורה להימסר במועד המתוכנן, וכל פרסום בנושא ההחלטה הוא באחריות המפרסם בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully