וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עובדי מוסד לפגועי נפש בפתח תקווה התעללו בחוסים

בתום שנת חקירה, פשטה המשטרה על המוסד "נווה יעקב", ועיכבה לחקירה 70 מטפלים, רופאים ומנהלים. ההערכה היא שלפחות 10 איש השתתפו בהתעללות, שכללה מעשי אלימות ופגיעה מינית

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

הותר לפרסום: 70 עובדים של המוסד לפגועי נפש "נווה יעקב" בפתח תקווה עוכבו הבוקר (רביעי) לחקירה במסגרת חקירת פרשה של מעשי אלימות ופגיעה מינית בחלק מהחוסים במוסד. העובדים, בהם רופאים, מטפלים ואף מנהלים במוסד, עוכבו במהלך פשיטה שנערכה בהשתתפות כ-150 שוטרים במקום, בתום חקירה שארכה כשנה.

החקירה נפתחה בעקבות כמה תלונות, שהגיעו לידי המשטרה דרך משרדי הרווחה והבריאות, על המעשים שבוצעו לכאורה בחוסים. על פי מפקדת משטרת פתח תקווה, רפ"ק סיגל בן צבי, מטרת המבצע הייתה לבדוק אם מדובר במדיניות, ואם התלונות שהתקבלו הן רק קצה קרחון של אופי התנהלות המוסד בשנה האחרונה. מהמשטרה נמסר כי המידע הגיע בחלקו ממשפחות החוסים שהתלוננו, וכן מעובדים, שככל הנראה פוטרו בעקבות העברת המידע לגורמים האחראים.

מוסד לפגועי נפש נווה יעקב בפתח תקווה, אוקטובר 2012. יותם רונן
כ-150 שוטרים פשטו על המקום ועיכבו 70 עובדים. המוסד "נווה יעקב", הבוקר/יותם רונן

כל המעוכבים הובאו לחקירה בתחנת המשטרה בפתח תקווה. חלקם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בשעות הצהריים בבית השלום בעיר. לפי הערכת המשטרה, למעלה מעשרה מהעובדים מעורבים בפרשה, חלקם בביצוע המעשים בפועל, וחלקם בידיעה ללא דיווח.

על פי המשטרה, מדובר במעשי אלימות שגרמו לחלק מהחוסים חבלות חמורות וחלקם אף נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים. בין היתר, טופלו חוסים הסובלים מכוויות וחלק נזקקו לתפרים. כל החוסים נחקרים גם הם על ידי חוקרים מיוחדים, לפי שעה, מספר הנפגעים מהמעשים טרם ידוע. בידי המשטרה ככל הנראה מצויות גם מצלמות שמוקמו במוסד, ומהן ינסו לאסוף ראיות בפרשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מוסד לפגועי נפש נווה יעקב בפתח תקווה, אוקטובר 2012. יותם רונן
מספר הנפגעים מהמעשים טרם ידוע/יותם רונן

ב"נווה יעקב" שוהים 155 מטופלים, הסובלים מפגיעות נפשיות, חלקם מלקות שכלית ונפשית, וחלקם סובלים מנכויות גופניות. חשיפת הפרשה לא יכולה לבוא בהפתעה למשרד הבריאות ולמשרד הרווחה, שכן כבר לפני שלוש שנים, קיבלו המשרדים תלונות על היחס לחוסים ועל התנאים הקשים בהם שוהים במוסד, מארגון "בזכות", הפועל לשוויון זכויות לבעלי מוגבלויות. בארגון התקבלו מספר תלונות על המקום מצד קרובי משפחה, ואלו הועברו למשרדים שלא עשו דבר. במאי 2011 ביקר במקום סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אך גם אחרי ביקורו המצב לא השתפר והתלונות המשיכו להגיע.

משרד הבריאות: "שמים לנגד עינינו שמירה על המטופלים וזכויותיהם"

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בעקבות תלונות על אלימות כלפי מטופלים במוסד פרטי במרכז הארץ, החליטה באפריל 2012 פסיכיאטרית מחוז המרכז להגיש תלונה למשטרה. במהלך תקופה זו, ביצע משרד הבריאות בקרות תכופות כולל בקרות פתע. היום, במסגרת פעולה משותפת של משרד הבריאות עם המשטרה ומשרד הרווחה, הגיעו פסיכיאטרית מחוז המרכז, פסיכיאטרים מהאגף לבריאות הנפש, צוותי בקרה מלשכות פסיכיאטרים של משרד הבריאות, אנשי צוות סיעודי, עובדים סוציאליים, מרפאות בעיסוק וצוות כוח עזר מבית החולים אברבנאל. צוות רפואי נרחב זה נועד להחליף את הצוות הקבוע במוסד לשם ביצוע חקירת המשטרה."

עוד הוסיפו במשרד הבריאות כי המשרד העביר את ניהול המקום לאחריות המשטרה בשלב זה. "על צעד זה הוחלט מבעוד מועד כאשר משרד הבריאות שם לנגד עיניו מטרה לשמור על המטופלים וזכויותיהם". במשרד הרווחה הסבירו כי רק 20 מיטות במקום מיועדות לאנשים בעלי פיגור, וכי המקום כולו פועל תחת משרד הבריאות ובאחריותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully