וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת השוטר שנורתה בבת ים: הזוג היה מוכר לרווחה

האישה שעל פי החשד נרצחה על ידי בעלה בדירתם פנתה בשנים האחרונות לשירותי הרווחה ודיווחה על אלימות, אך הקשר עמה נותק לפני כשנה. "היא סירבה להגיש תלונה במשטרה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

חקירת התקרית בה נורתה היום (שני) למוות אישה כבת 50 בדירה ברחוב בלפור בבת ים, על פי החשד בידי בעלה, נמשכת, ומבדיקה עולה כי המשפחה הייתה מוכרת טרם האירוע לשירותי הרווחה בעיר. לפני מספר שנים, פנתה אם המשפחה אל גורמי הרווחה והתלוננה על אלימות מצד בעלה, שוטר מג"ב בשנות ה-40 לחייו. "היא הגיעה לאגף הרווחה וסיפרה על אירועי אלימות בבית", סיפר גורם רווחה המעורה בפרטים. "האישה טופלה על ידי עובדת סוציאלית דוברת אמהרית במרכז לשלום המשפחה בעיר במשך מספר שנים, ולא הסכימה שאיש ידע על המתרחש בבית ובטח שלא להגיש תלונה במשטרה".

לפני כשנה, עם עזיבתה של העובדת הסוציאלית דוברת האמהרית, נותק הקשר של האישה עם שירותי הרווחה. "מאותו רגע, היא לא רצתה לשמוע על האפשרויות העומדות בפניה, והיו הרבה שהוצעו לה, בהן לעבור למקלט לנשים מוכות", הסביר הגורם. "בנוסף, עובדי הרווחה אף פנו לעמידר בניסיונם לאתר לה דיור ציבורי, אך היא סירבה גם לאפשרות זו או לסיוע בשכר דירה על מנת שתעזוב את הבית. נעשו מספר ניסיונות בשנה האחרונה ליצור עמה קשר, אך היא סירבה ועמדה על כך בתוקף".

גבר רצח את אשתו בבת ים , אוקטובר 2012. יותם רונן
זירת האירוע, הבוקר/יותם רונן

שוטר המג"ב התקשר הבוקר למוקד 100 של המשטרה, ודיווח כי ירה למוות באשתו בדירתם. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהגיעו לדירה, מצאו את האישה ללא רוח חיים. לאחר ניסיונות לבצע בה פעולות החייאה, נקבע מותה. בנם בן ה-20 של בני הזוג נמצא ליד הגופה, וכפי הנראה היה עד לרצח אמו.

אחותו של החשוד ברצח, המתגוררת בבניין שממול, סיפרה כי היא המומה ומופתעת ממה שאירע, וכי בני הזוג התגרשו לפני חצי שנה, אך עדיין התגוררו באותו בית. "לא היו ביניהם בעיות ולא אלימות. אני לא יודעת מה קרה", היא ציינה. "יש לנו אבא שגר באשקלון, אבל לא סיפרתי לו עדיין, הוא מאוד מבוגר".

מוכר בפיצוציה הסמוכה לדירתם של בני הזוג אומר כי מדובר בזוג שקט ונורמטיבי. "הם נהגו לקנות אצלי הרבה, הם היו לקוחות שלי. הם היו נראים אנשים טובים, לא ראיתי שום סימנים אבל מה שקורה בתוך הבית – אי אפשר לדעת", ציין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ויצו: "על מערכת הביטחון לשתף פעולה עם גופי הטיפול"

מעיריית בת ים נמסר בתגובה כי חקירת הרצח ונסיבותיו מצויה בידי משטרת ישראל. המשפחה מוכרת על ידי שירותי הרווחה, והיא טופלה ולוותה באופן שוטף במסגרת המרכז העירוני לשלום המשפחה", נמסר.

מתחילת השנה, אירעו 17 מקרים של רצח נשים על ידי בן זוגן. מקרה זה הינו על פי החשד המקרה השני שאירע השנה בו איש כוחות ביטחון רוצח את אשתו באמצעות נשקו האישי. בארגון הנשים ויצו קראו היום למערכות הביטחון לשתף פעולה עם גופים מקצועיים, על מנת למנוע הישנות מקרים מעין אלו. "האלימות כלפי נשים חוצה מעמדות ושכבות אוכלוסייה, ונמצאת לצערנו גם בקרב אלו שאמורים לשמור על ביטחוננו. מערכות הביטחון צריכות לשתף פעולה עם גופי הטיפול המקצועיים ולבדוק כיצד ניתן להגיע לגברים המשרתים בשורותיהם בתנאי לחץ ומתח, ועשויים להפנות את הכוח שניתן בידם ולהפעיל אלימות בביתם", אומרת מנהלת האגף לקידום מעמד האישה של ויצו, רבקה נוימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully