וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרי מג"ב הואשמו כי היכו ערבי וטענו: "הותקפנו"

29.10.2012 / 12:24

השניים נאשמים כי במסגרת חיפוש על תושב מזרח ירושלים, הם היכו אותו בפניו עם קת הנשק עד שדימם. בהמשך תיאמו גרסאות וטענו בחקירת מח"ש כי הפלסטיני הוא זה שתקף אותם

לבית משפט השלום בירושלים הוגש הבוקר (שני) כתב אישום נגד עמרי כהן ודני אברה, שוטרי מג"ב לשעבר, בגין תקיפת תושב מזרח העיר, האשמת שווא בתקיפת שוטרים ושיבוש הליכי משפט. השניים נאשמים כי תקפו תושב מזרח ירושלים ולאחר מכן תיאמו גרסאות כדי לשבש את חקירת מח"ש.

מכתב האישום שהוגש על ידי עורך הדין שגיא שגב מהמחלקה לחקירות שוטרים עולה כי באוקטובר 2010 השניים היו בפעילות מבצעית באזור שער האריות בירושלים במסגרת שירות החובה שלהם. לאחר שפגשו בצעיר תושב מזרח העיר ביקשו ממנו להציג בפניהם תעודה מזה והודיעו לו כי ברצונם לבצע חיפוש בכליו. לשם כך הובילו אותו לבית הקברות הסמוך, שם פרץ ויכוח בין הצעיר לאברה על אופן החיפוש. בתגובה אברה תפס בפניו ואמר לו "שלא יעשה בלגן". בזמן זה הכה כהן בפניו של המתלונן באמצעות קת נשקו של אברה. כתוצאה מעוצמת המכה נפגע המתלונן בפניו והחל לדמם.

תיאמו גירסאות כדי להכשיל את החקירה

בנוסף לכך, עצרו הנאשמים את הצעיר החבול והובילו אותו למרחב דוד בעיר העתיקה. השניים החליטו לדווח בכזב על המפגש עמו כעל אירוע של תקיפת שוטרים ותיאמו ביניהם גרסה כוזבת בנוגע לנסיבות האירוע "וזאת על מנת להכשיל את חקירת מח"ש ועל מנת לשבש הליך שיפוטי עתידי". השניים כתבו בין היתר כי במהלך החיפוש סטר הצעיר על פניו של אברה, שבתגובה דחף אותו לעבר החומה על מנת לעצור את התקיפה וכתוצאה מכך נפגע הצעיר בפניו שלא במתכוון.

הנאשמים חזרו על גרסתם הכוזבת בפני החוקר המשטרתי ועל בסיסה נחקר הצעיר תחת אזהרה ונפתח לו תיק בגין תקיפת שוטר והעלבת עובד ציבור, "כאשר הם מודעים לכך שמדובר בידיעה כוזבת וכי במעשיהם הם מכשילים חקירה פלילית". על גרסה זו חזרו גם במשרדי מח"ש.

ממג"ב נמסר בתגובה: "מדובר במקרים חריגים אשר אינם מייצגים את עשייתם הרבה של לוחמי משמר הגבול לביטחון מדינת ישראל. חשוב להדגיש כי משמר הגבול רואה בחומרה ומוקיע כל התנהגות שוטרים באופן המנוגד לערכים עליהם משטרת ישראל אמונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully