וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 חודשי מאסר בלבד לפדופיל שתקף שתי ילדות

העונש הקל נגזר על הנאשם בהסדר טיעון, למרות שכבר הורשע בעבר וכן שהעונש המצטבר על עבירות שביצע הינו 14 שנות מאסר. המועצה הלאומית לשלום הילד: "נגמרו לנו המילים"

פדופיל סדרתי שתקף מינית שתי ילדות ירצה רק 30 חודשי מאסר שנגזרו עליו בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת הסדר טיעון, על אף שהעונש המצטבר על עבירות שביצע הינו 14 שנות מאסר. הסדר הטיעון הושג למרות שלא מדובר בעבירה ראשונה שלו בתחום עבירות המין. בנוסף, הסדר הטיעון נחתם בין השאר על סמך הטיעון לפיו הנאשם לא יכול היה לקיים יחסי מין עם אשתו מאחר שהייתה אחרי לידה.

בחודש פברואר פנה ר', בן 29 נשוי ואב לילד, לילדה בת תשע ברחוב בבית שמש ולקח אותה לחנייה סמוכה, שם ביצע בה מעשה מגונה. לאחר מכן ביקש ממנה לא לספר לאיש על שאירע ועזב את המקום. עוד באותו חודש פנה לילדה בת שמונה וביקש ממנה עזרה. ר' לקח אותה לחנייה סמוכה וביקש ממנה לגעת באיבר מינו ולהיפך. הילדה אמרה לו שהיא פוחדת, ור' אפשר לה לעזוב את המקום.

כאמור, לא מדובר בעבירה ראשונה של ר', שהורשע בשנת 2004 בביצוע מעשה מגונה בקטין, ונידון לשישה חודשי מאסר בלבד, שהומרו לעבודות שירות. בתסקיר שהגיש שירות המבחן לבית המשפט המליץ על ענישה מוחשית היות שהתרשם כי ר' הביע רצונו לטיפול, אך זאת, על פי התסקיר, בשל חשש מהליך משפטי ופגיעה משפחתית ולא מתוך הכרה בבעיותיו. בנוסף, קבע המרכז להערכת מסוכנות כי רמת מסוכנותו גבוהה לטווח ארוך.

"נגמרו לנו המילים, ונותרו רק שאלות"

מנגד, טען סנגורו של ר' כי הנאשם הביע חרטה כנה ואמיתית וכי המקרה השני, בו אפשר לילדה לעזוב, מעיד כי אינו אלים וכי מסוכנותו אינה גבוהה כנטען. הסבר נוסף שהציג הסנגור למעשים היה כי מרשו לא יכול היה לקיים יחסי מין עם אשתו, מטעמים פיזיים והלכתיים, מאחר שהיא היתה לאחר לידת בנם.

"שעה שמבוצעות עבירות, ובעיקר עבירות מין, בגופם של קטינים, שיקולי השיקום נדחים מפני שיקול הגמול וההרתעה, ועל ענישה לגלם בחובה הן את הסלידה מאותם מעשים והן את הצורך בענישה שיהא בה לבסס, ככל הניתן, הרתעה עתידית, הן של הנאשם שעניינו נדון, והן של אחרים כמותו", כתב השופט רפי כרמל בגזר הדין, ולא חסך את דעתו מהענישה המקלה, "תקרת העונש אשר הוסכם כי אפשר שתיגזר על הנאשם, 30 חודשי מאסר בפועל, אינה גבוהה כלל ועיקר, וניתן לומר כי הנה אף על הצד המקל".

במועצה הלאומית לשלום הילד נדהמו מקלות העונש. "נגמרו לנו המילים, ונותרו רק שאלות, תהיות וזעקות", אמר מנכ"ל המועצה, ד"ר יצחק קדמן, "כיצד ייתכן שאדם שפגע מינית בילד מקבל שישה חודשי עבודות שירות? איך ייתכן שעבריין מין סדרתי מועד שחוזר ופוגע בילדים מקבל 30 חודשי מאסר על עבירות שבמצטבר דינן 14 שנות מאסר? מדוע השופט שכתב כל כך יפה ונכון על חומרת המעשים והפגיעה המינית בילדות, מקבל את הסדר הטיעון ולא דוחה אותו על הסף? ומתי יתחילו סוף סוף להגן על ילדים בישראל מפני עברייני מין?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully