וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רז היה ילד טוב, להבנתי פעל מתוך אהבה נכזבת"

מנהל הפנימייה בצפון בה למד הצעיר בן ה-18 שנורה למוות בידי מתנדבי משטרה, לאחר שאיים להתאבד ולפגוע בזוגתו ההרה, ספד לתלמידו המצטיין. "הוריו התנגדו לקשר ביניהם"

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

"רז היה תלמיד מוכשר וילד טוב, להבנתי מדובר באהבה נכזבת", כך סיפר הבוקר (שישי) בשיחה עם וואלה! חדשות א', מנהל המוסד החינוכי בצפון, שם סיים את לימודיו בשנה שעברה רז אטיאס בן ה-18, שנורה הלילה למוות בידי מתנדב משטרה בסמוך לרמת רזיאל שליד בית שמש, לאחר שאיים להתאבד וכיוון אקדח לראש חברתו ההרה, גם היא לומדת באותו מוסד. המנהל סיפר שרק ביום רביעי האחרון הוא הגיע לביקור בבית הספר יחד עם בת זוגו ואף ביקר אותו במשרדו.

"היא (הצעירה - ק"מ) בחורה נורמטיבית לחלוטין", סיפר מנהל המוסד על הצעירה שלומדת בכיתה י"ב במוסד החינוכי ועדיין מאושפזת בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים. "קשרי החברות שלהם החלו לאחר שהוא סיים את לימודיו במוסד, וככל הנראה הרקע למעשה הוא סירובם של הוריו להמשך הקשר", הוסיף. הצוות החינוכי והטיפולי בבית הספר כונס הבוקר כדי לקיים שיחות עם 200 התלמידים שנשארו בפנימייה בסוף השבוע, ולדברי המנהל, בהמשך יתקיימו שיחות עם כ-200 תלמידים נוספים שיצאו לביתם לחופשת השבת. "ביום ראשון נקיים שיחות הסברה נוספות עם התלמידים, ובכוונתי לשוחח גם עם הורי השניים", ציין מנהל בית הספר. הלוויתו של אטיאס תתקיים ב-12:30 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

מחקירת המשטרה מתברר כי הסיבה ככל הנראה לרצונם של הזוג הצעיר לשים קץ לחייהם היא כניסתה הלא מתוכננת של בת הזוג להריון. ר' אימה של הצעירה - ז', סיפרה בבית חולים כי "המשטרה הגיעה אלינו הביתה אתמול בערב ושאלה אם חבר שלה היה אצלנו באותו הערב, אך השוטרים לא נתנו לנו יותר פרטים ולא סיפרו במה מדבר. ניסיתי להתקשר לבתי כמה פעמים ובשלב מסוים היא ענתה וביקשתי ממנה לשוב הביתה". האם מספרת כי כמעט ולא הכירו את אטיאס, וכי הוא בילה בבית המשפחה שבת אחת בסך הכל. "אולי אני לא אמורה להגיד את זה, אבל אני כועסת מאוד על ההורים שלו", הוסיפה, "איך יכול להיות שהייתה לבן שלהם גישה לנשק?".


צעיר איים להתאבד עם חברתו, ירה על שוטר ואז נורה ומת

צעיר שתכנן התאבדות נורה למוות לאחר שירה על מתנדב ליד רמת רזיאל, אוקטובר 2012. עומר מירון
המתנדבים ירו לעבר הצעיר, שמת מפצעיו זמן קצר לאחר מכן. זירת האירוע, הלילה/עומר מירון

מחקירת המשטרה עולה כי אמש, בשעה 19:00, התקבלה באתר האינטרנט של חדשות ערוץ 2 הודעה מאטיאס, בה כתב כי הוא וחברתו מתכוונים לשים קץ לחייהם, וכי הותיר מכתב התאבדות בביתו. מנהלי האתר פנו למשטרה, שהחלה בסריקות נרחבות אחר רכבו, תוך איכון הטלפון הנייד שהיה ברשות הצעיר.

הזוג נמצא לאחר שביצעו עם רכבם תאונה קלה, סמוך לרמת רזיאל שליד בית שמש. הצעיר איים על השוטרים כי יפגע בחברתו, תוך שהוא שולף אקדח שככל הנראה גנב מאביו ומכוון אותו לראשה של חברתו. לאחר מכן פתח הצעיר בירי לעבר צוות מתנדבי המשטרה במקום, כשקליע אחד שורט את ראשו של המתנדב, שנפצע קל. בתגובה, השיבו המתנדבים באש ופצעו את אטיאס באורח אנוש. מספר הקליעים שחדרו לגופו גרמו למותו זמן קצר לאחר מכן.

בתוך כך התברר כי היורה באטיאס הוא חייל בגדוד 101 של הצנחנים שנוהג להתנדב לסיורים ופעילות שוטפת של המשטרה בחופשות מהשירות. "הכול קרה מהר ופעלתי כמו שציפו ממני ברגע שנשקפת סכנת חיים", אמר החייל הבוקר למפקדיו, "אני לא חושב שמישהו אחר היה פועל בשונה ממני. ברור שהעובדה שאני מאומן עזרה לי מאוד". לדברי מפקדיו, מדובר בחייל ערכי וממושמע. גורמים שהיו מעורבים במקרה, סיפרו לוואלה! חדשות כי מתנדבי המשטרה לא חסכו בירי קלעים לעבר הצעיר וכי בנס הבחורה ההרה לא נפגעה. במקביל המחלקה לחקירות שוטרים בודקת אם הירי בוצע על פי הנהלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully