וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה!: מפלגה עם אולמרט ולפיד זוכה רק ל-23 מנדטים

פנחס וולף

16.10.2012 / 7:00

שווה לראש הממשלה לשעבר את כאב הראש? על פי סקר וואלה! ו-TNS, מפלגה בראשותו עם לפיד, לבני ומופז לא משנה את התמונה הבין-גושית. הליכוד יישאר עם 29 מנדטים, העבודה עם 18

השפעת איחוד בגוש מרכז-שמאל על המפה הפוליטית תהיה מינורית – כך עולה מסקר שערך מכון "TNS-טלסקר", עבור וואלה! חדשות. בסקר, שנערך ביום ראשון בערב השבוע, נבדקה, לראשונה במסגרת ביצוע סקר בחירות, אפשרות ריצה משותפת של מפלגת מרכז-שמאל מאוחדת בראשות אהוד אולמרט, ובשיתוף ציפי לבני, קדימה של מופז ויאיר לפיד. חישוב המנדטים נעשה על בסיס סקר בקרב מדגם כלל ארצי ומייצג נשאלים בגילאי 18+, מכלל אוכלוסיית ישראל, כולל ותיקים, עולים והמגזר הערבי. טעות הדגימה המרבית היא בגובה של עד שני מנדטים.

על פי הממצאים של הסקר, אם לא יתקיים איחוד בין אותן מפלגות, הליכוד והעבודה יקבלו 30 ו- 19 מנדטים בהתאמה. מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד תקבל 14 מנדטים, ישראל ביתנו יורדת ל-12, קדימה מדשדשת סביב שישה מנדטים, ש"ס יורדת מעט לתשעה מנדטים, הבית היהודי-מפד"ל החדשה ומרצ, עולות לחמישה מנדטים כל אחת, יהדות התורה מקבלת שישה מנדטים, האיחוד הלאומי צונחת לשניים, העצמאות של אהוד ברק לא עוברת את אחוז החסימה, ומקבלת בין 0-2 מנדטים. בל"ד שומרת על כוחה עם שלושה מנדטים, רע"מ-תע"ל וחד"ש מקבלות ארבעה מנדטים כל אחת.

הלילה: הכנסת פיזרה את עצמה, הולכים לבחירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולמרט לא יכול להיות שבע רצון מהממצאים. אם מפלגה מאוחדת בראשותו אכן תתמודד בבחירות, התצרף המדובר לא יהיה גדול, כמעט, מסך חלקיו: המפלגה החדשה תקבל לא יותר מ-23 מנדטים, שלושה מנדטים בסך הכול יותר ממה שיקבלו "יש עתיד" של לפיד ו"קדימה" בנפרד. אחת המסקנות יכולה להיות שאולמרט ולבני אינם מהווים נכס אלקטורלי מרשים – שניהם יחד מוסיפים למפלגה מאוחדת שלושה מנדטים חדשים בלבד, וזאת לאחר סקירה חיובית בכלי התקשורת בשבוע האחרון, לה זכו השניים. לאור העובדה שאם יבחר להתמודד, אולמרט צפוי לעמוד גם מול סערה ציבורית ועתירות לבג"ץ, לנוכח מצבו המשפטי המורכב, לא בטוח ששלושה מנדטים דלים בסך הכול יהיו שווים לו את כל הכאב ראש הזה.

נתון מעניין נוסף הוא שמירת כוחם של נתניהו ויחימוביץ': במקרה של ריצה במפלגה מאוחדת, נתוני הסקר נותרים על כנם, למעט הליכוד, העבודה ומרצ שמאבדות מנדט אחד כל אחת. במקרה של מרצ כל מנדט קריטי, אך אצל השתיים האחרות, הדבר מלמד על יציבות, ובאופן מפתיע על כך שבכל מצב יחימוביץ' נותרת קרובה ל-20 מנדטים, והיא תהיה המפלגה הגדולה בגוש השמאל (גם אם חלק מכוחות המרכז ישתפו פעולה, ספק אם כולם יישארו תחת אותו הגג). מלבד אולמרט, מי שעשוי להתאכזב מתוצאות הסקר הוא אביגדור ליברמן. גם מול המפלגות הקיימות, מפלגתו של שר החוץ צונחת בסקרים ל-12 מנדטים בלבד. ייתכן ש"ישראל ביתנו" סובלת, בין היתר, מכניסתו של לפיד לזירה, הקורץ לקהל מצביעים דומה לזה שלה, בהתמקדותו באג'נדה אזרחית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא פחות חשוב: נתוני הסקר מלמדים על העובדה שמשחק המנדטים הוא פנימי לגוש המרכז-שמאל, ואינו משפיע על המאבק בינו לבין גוש הימין, שכוחו ינוע בין 63-64 מנדטים, לעומת 65 בכנסת ה-18. יש לציין, עם זאת, כי תמונת המצב המעודכנת בסקר נכונה טרם הודעת הפרישה של שר הרווחה והתקשורת משה כחלון, הנחשב לפופולרי בציבור. הסקר נערך ביום ראשון בערב, תוך כדי הודעת כחלון, ולכן אין ביכולתו להעריך מה תהיה מידת ההשפעה של החלטתו על מצבו של הליכוד.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד
יחימוביץ’: ”לראשונה זה שנים, המאבק אידיאולוגי”
נתניהו בפתיחת מושב החורף: ”תנו לי להמשיך להנהיג”
כחלון: מאמין בדרך הליכוד, אתמוך במפלגה מבחוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully