וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: משרתים יתוגמלו בהדרגה עד שכר מינימום

פנחס וולף

15.10.2012 / 13:29

שר הביטחון הודיע שיפעל לגבש המלצותיו לכדי תכנית לגיוס חרדים, תוך הגדרת מכסה לעילויים בתורה ומניעת הטבות מסרבני גיוס. עם זאת, הדגיש כי יפעל "בהידברות ולא בדורסנות"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון, אהוד ברק, הציג הבוקר (שני) את מתווה התכנית לגיוס חרדים בעקבות פקיעת חוק טל בחודש אוגוסט, שתכלול מתן הטבות למשרתים. ראשית, לדברי ברק, יגובש הסדר זמני שנועד לספק מענה למצב שנוצר עם בטלות חוק טל וחזרה אוטומטית לחוק הגיוס הכללי. הסדר קבע יגובש לאחר הבחירות הקרובות, תוך "התחשבות בפרט והתייחסות לאדם ולא לקולקטיב", הסביר ברק את תכניתו, אליה יש להגיע "בהידברות ולא בדורסנות".

אהוד ברק ושאול מופז בועידת חוץ ובטחון , אוקטובר 2012. עומר מירון
"צה"ל החל להיערך לקליטת האוכלוסיה החרדית". ברק, הבוקר/עומר מירון

"לאחר עשר שנים הכריע בג"ץ כי חוק טל איננו מידתי. הוועדה בראשות פלסנר חרף מאמציה ההירואיים, ובעקבותיה גם השר יעלון - לא עלה בידם להביא להסדר חלופי". ברק הנחה את צה"ל להיערך לקליטת האוכלוסיה החרדית בבניית מסגרות ובקליטה ומיון. עוד בתכנית: הרחבה של הנחל החרדי, השחר, הקמת יחידות בעורף והקמת מסלול דומה להסדר אצל חרדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"גמול השירות יטפס לרמה דומה לשכר מינימום"

הסדר הקבע אמור לכלול התייצבות לשירות בגיל 18, לאחריה צה"ל יבחר מי ישרת. "חיילי צה"ל, בתקופה שמעבר לתקופת השירות הראשונה, יקבלו גמול שירות שיטפס בהדרגה לרמה דומה לשכר המינימום. ייקבעו היקף העילויים בתורה, ובשירות אזרחי יגויסו כלל האזרחים שלא שירתו בצה"ל, כולל חרדים וערבים. מי שלא ישרת, לא יוכל לקבל את ההטבות שמקבלים המשרתים". ברק הוסיף כי הגיוס החרדי יקר מזה החילוני ולשם כך תדרש התאמה תקציבית.

שר הביטחון התייחס לסמיכות ההחלטה למועד הבחירות ואמר כי הוא מודע למצב הרגיש, בו כל החלטה תשקף את עמדותיו: "הנחיתי שכל הפעילות תבוצע באופן הדרגתי, לאור הרגישות שנדרשת בהבנה שאנחנו בתקופת בחירות. בכוונתי להמשיך לפעול לכך שיתבצע מהלך של הגדלת גמול שירות לחיילי חובה. אנחנו פועלים באופן מעשי לדבר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully