וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק כשמגיעים ממש גבוה מבינים עד כמה אנחנו קטנים"

פליקס באומגרטנר, הצנחן שעשה היסטוריה והצליח לשבור השיא בזינוק מגובה, לא מסתיר את התרגשותו. במסיבת עיתונאים הוא מתוודה: "הדבר היחיד שאתה חושב עליו הוא לחזור בשלום"

עריכה: מיכאל ברגמן

"כשאתה עומד שם, על גג העולם, אתה נהפך להיות כל כך צנוע", כך אמר אמש (ראשון) פליקס באומגרטנר שצנח במהירות הגבוהה ביותר שעבר אדם אי פעם בצניחה חופשית במסיבת עיתונאים שערך לאחר הנחיתה המוצלחת בניו מקסיקו. "באותו רגע, שבירת השיא לא הייתה העניין כלל. הדבר היחיד שאתה רוצה הוא לחזור הביתה בשלום", הוסיף. באומגרטנר ציין כי הצניחה הייתה קשה משציפה וכי לא יכול היה לחזות את המהירות מראש. "לפעמים אנחנו צריכים להגיע ממש גבוה כדי לראות כמה אנחנו קטנים", אמר לכתבים.

היסטוריה: הצנחן האוסטרי שקפץ מהחלל נחת בהצלחה

הקפיצה הגדולה הצליחה: צנח מהחלל - ונחת בשלום. צילום מסך
רגעים ספורים לפני הזינוק. "כשאתה על גג העולם אתה נפהך להיות כל כך צנוע"/צילום מסך

צפו בפליקס באומגרטנר מזנק מהחלל:

ההרפתקן האוסטרי בן ה-43 זינק מבלון בגובה של יותר מ-39 קילומטרים מעל ניו מקסיקו במטרה לשבור את שיא הגובה לזינוק מסוג זה. לאחר מספר דקות של צניחה חופשית ולאחריה נפילה בליווי מצנח, נחת באומגרטנר בהצלחה על הקרקע.

בצניחתו הוא צלל במהירות של 1,137 קמ"ש - המהירות הגבוהה ביותר שעבר אדם אי פעם בצניחה חופשית. הזינוק נדחה כבר כמה פעמים, וזוהי הפעם האחרונה שהתאפשר לטייס המסוקים וכדורים פורחים במקצועו לנסות את הקפיצה במזג האוויר הנוכחי. בדרכו לאדמה, באומגרטנר, לבוש במיגון מיוחד, נפל ללא מצנח במשך כמה דקות, בניסיון לשבור את מהירות הקול, כשהוא חולף באזורים שהטמפרטורה בהם מגיעה למינוס 57 מעלות צלזיוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגעי הנחיתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully