וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפכ"ל המשטרה קורא לערעור על זיכוי אולמרט"

מי שעמד בראש אגף החקירות בעת שעמלה המשטרה על הפרשות נגד ראש הממשלה לשעבר אמר בשיחות שונות, לפי "הארץ", כי על הפרקליטות לערער על הכרעת הדין בשל התשתית הראייתית בתיק

צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר, שי מכלוף, טל אנגלנדר, ערן גילווארג; עריכה: טל רזניק; קריינות: מור שמעוני

(צפו בדנינו מתייחס לתיק אולמרט בראיון לוואלה! לפני כחודש)

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, סבור שעל המדינה לערער לבית המשפט העליון על זיכויו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשות ראשונטורס וטלנסקי – כך דווח הבוקר (ראשון) בעיתון הארץ. על פי הדיווח, דנינו, שעמד בראש אגף חקירות ומודיעין בעת שגיבשה המשטרה את התשתית הראייתית בפרשות, אמר באחרונה לגורמים שונים כי הפרקליטות חייבת לערער על הזיכוי החלקי, שכן התשתית הראייתית לביצוע העבירות הייתה מוצקה. על פי ההערכות, הפרקליטות תגיש את הערעור בתוך שבועות ספורים, סמוך למועד האחרון שמתיר החוק – 45 ימים לאחר גזר הדין.

המפכ"ל דנינו: "הובכתי אישית מפרשת ניסו שחם". דניאל בוק
קורא לפרקליטות לערער. המפכ"ל דנינו/דניאל בוק

בראיון לוואלה! חדשות לפני כחודש אמר דנינו: "אני עומד מאחורי ההמלצות שלנו בתיק אולמרט". לדבריו, "אם לוקחים את הכרעת הדין, רואים שאת התשתיות העובדתיות שאנחנו הבאנו בפני בית המשפט, בית המשפט קיבל. היסוד העובדתי שמדובר היה בהעברות כספים גדולות, שאין להן על פניו הסבר מניח את הדעת, חייב אותנו להעביר את התיק להכרעת בית המשפט. כמי שעמד אז בראש אגף החקירות – לא הייתי משנה דבר".

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בגזר הדין בפרשת מרכז ההשקעות, ספטמבר 2012. עומר מירון
קיבל מבית המשפט עונש קל. אולמרט לאחר גזר דינו/עומר מירון

לפני כשלושה שבועות גזר בית המשפט המחוזי בירושלים עונש קל יחסית על אולמרט, ללא מאסר בפועל וללא עבודות שירות: על ראש הממשלה לשעבר נגזרו שנה אחת של מאסר על תנאי וקנס בגובה בגובה 75,300 שקלים, בעקבות הרשעתו בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. יחד עמו נגזר גם דינה של ראש לשכתו לשעבר שולה זקן, שהורשעה בשתי עבירות של קבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים בפרשת ראשונטורס, בה אולמרט זוכה - תשעה חודשי מאסר על תנאי, וקנס בסך 40 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully