וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בורסת השמות" בעבודה: שפיר, רוזנטל, וילנאי ויונה

פנחס וולף

10.10.2012 / 16:04

הסקרים מחמיאים והבחירות בפתח, ובמפלגת העבודה עולים עוד ועוד שמות שעשויים להתמודד על מקום ברשימה לכנסת. נעם שליט וניצב בדימוס מזרחי כבר בפנים, ומי האישיות הבטחונית?

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

מאז עריקת שר הביטחון אהוד ברק ממפלגת העבודה, המפלגה החלה לנסוק בסקרים, עד שכעת הם חוזים לה כ-20 מנדטים - פי שניים וחצי מגודל הסיעה כיום. בעוד שבליכוד צפוי קרב מדמם על המקומות המוגבלים ברשימה הארצית, כאן נוצרו מקומות רבים חדשים, אותה מנסה יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ' לאייש בכוכבים חדשים, בדומה להתנהלות נתניהו בבחירות 2009, כשהליכוד זינק מ- 12 ל-27 מנדטים.

לקראת הבחירות: אילו מפלגות מוכנות ואילו לא?

פרופסור יוסי יונה, סתיו שפיר, אורלי וילנאי ומיקי רוזנטל – אלו השמות החמים ב"בורסת השמות" שהעבודה מבקשת לצרף לשורותיה לקראת הבחירות. מלבד ארבעתם, ישנם אישים נוספים שכבר הכריזו על הצטרפותם – ניצב בדימוס משה מזרחי ונעם שליט.

פרופ' יונה ושפיר עדיין לא השיבו לגישושים מצד מפלגת העבודה, אך כבר בחודש מאי פורסם בוואלה! חדשות כי יונה שוקל להתמודד במסגרת העבודה לכנסת. מקורביו סיפרו אז כי הוא הבהיר להם שהוא שוקל את האפשרות של כניסה לפוליטיקה. "כתבתי ואמרתי בשלבים מסוימים של המחאה שנצטרך לתרגם אותה להישגים פוליטיים, ויש דרישה גדולה של האנשים: תיכנסו לפוליטיקה, מה אתם תובעים ודורשים ויושבים ביציע? תכנסו למשחק". במפלגת העבודה סירבו להכחיש או לאשר את הידיעה. גם לסתיו שפיר, ממובילות מחאת קיץ 2011, הגיעו הצעות ממספר מפלגות, והיא שוקלת כעת את דרכה. ההערכה היא שהיא תצטרף בסופו של דבר למפלגת העבודה.

עד שיחליטו האחרים אם להצטרף לעבודה, מזרחי ושליט כבר החלו להתארגן למירוץ. "למפלגה הצטרפתי לא מאתמול, כבר שנה שעברה, אחרי הפרישה של ברק כשזיהיתי שיש תקומה למה שקראו לה גווייה והיא חייבת להיכנס לוואקום שנוצר, כי קדימה נראתה כמו שנראתה ונכנסתי כדי לעודד התפקדות למפלגה", סיפר מזרחי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי יתמודד? שפיר, יונה, רוזנטל ווילנאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"השטח שרעב לפנים חדשות מבין שבלעדיהן למפלגה לא תהיה תקומה מול הציבור הרחב, לכן היה לי קל כי היה לי ביקוש בשטח", אמר מזרחי. "זה איפשר לי לנסות להיות אנטי תזה שבלי הון אין שלטון ושאתה צריך להחזיק לידך מנגנונים ולשפוך סכומי עתק כדי להגיע לקבוצה, שהיא מאוד קטנה, של אנשים שהם קובעים את הפנים של ההנהגה. ככל שהקהל גדול יותר, זה יותר קשה, ולמרות הקושי העצום הזה, אני משתדל לעשות זאת במינימום הוצאות. הייתי המתמודד היחיד מהחדשים שהיה רשום אצל המבקר ואני מתנהל בעצמי עד רגע זה".

יחימוביץ' ממשיכה לתור גם אחר אישיות ביטחונית שתככב ברשימה, לאחר שמניין "הביטחוניסטים" ברשימה הצטמצם לאור עזיבתם של ברק ושל מתן וילנאי. שמו של ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ידלין, כבר עלה בהקשר זה, והוא כבר השתתף בכנס של העבודה, אולם בשל העובדה שטרם סיים את תקופת הצינון משחרורו מצה"ל, הוא לא יוכל להתמודד בבחירות.

בחירות 2013 - סיקור מיוחד
חיים רמון: "אולמרט טרם קיבל החלטה אם להתמודד"
הערכה: החלטה בתיק ליברמן - עד הבחירות
הרשימה של יאיר לפיד: רב, דוקטור, עיתונאי וראש עיר

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully