וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין האמריקאי: "רצח השגריר בלוב - מתקפת טרור"

29.9.2012 / 4:48

לאחר שממשל ארה"ב ספג ביקורת על דיווחים סותרים באשר לחקירת תקיפת הקונסליה בלוב, פרסם ראש מערך המודיעין הערכה רשמית ונטל אחריות לבלבול: "אלה היו הערכות ראשוניות"

יוטיוב

(צפו בתיעוד חילוץ גופת השגריר האמריקאי בבנגזי, לוב)

בשבועות האחרונים ספג הממשל האמריקאי, ובפרט מזכירת המדינה הילרי קלינטון והנשיא ברק אובמה, ביקורת רבה עקב הסתירות החוזרות ונשנות בהצהרות הרשמיות על חקירת רצח השגריר האמריקאי בלוב בחודש שעבר. כעת, בהודעה נדירה, מודה ראש מערך המודיעין הלאומי בארה"ב, ג'יימס קלאפר, כי מקור הבלבול היה במידע מודיעיני שגוי ולא בבית הלבן. לדבריו, בניגוד לדיווחים הראשוניים, מדובר במתקפת טרור מתוכננת היטב.

"שכתבנו את ההערכות הראשוניות שלנו על התקיפה, כך שישקפו גם מידע חדש לפיו מדובר במתקפת טרור מכוונת ומאורגנת", נמסר אתמול (שישי) מלשכתו של קלאפר. עוד נמסר כי אותן "הערכות ראשוניות" שגובשו לאחר המתקפה בקונסוליה בבנגזי, בה נהרג השגריר כריסטופר סטיבנס, הועברו תוך זמן קצר ל"גורמים בכירים וחברי קונגרס, שהשתמשו בהן על מנת לדון במתקפה בפומבי ולספק עדכונים חדשים".

כזכור, לאחר התקרית הודיע הממשל האמריקאי כי מדובר במתקפה ספונטנית של גורמים קיצוניים נגד ארצות הברית, ככל הנראה עקב פרסום הסרט "תמימות המוסלמים" הלועג לנביא מוחמד. מספר שעות לאחר מכן פורסמו הצהרות סותרות לפיהן מדובר במתקפת טרור מתוכננת, אולם גם לאחר מכן המשיכו מספר בכירים לדבוק בהערכה הראשונית לפיה מדובר היה בהפגנה שיצאה משליטה. במחנהו של המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, מיהרו לתקוף את אובמה עקב הבלבול ששידר הבית הלבן – מעידה נדירה מצדו של אובמה בנושא מדיניות חוץ, המהווה עבורו יתרון לקראת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully