וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "נתניהו שרטט תרשים יפה, אבל לא אפקטיבי"

פנחס וולף

27.9.2012 / 22:12

באופוזיציה תקפו את נאומו של ראש הממשלה הערב באו"ם: "שכנע את המשוכנעים, ולא סיפק תקווה מדינית". השר ישי: "יש לקוות שהנאום יהווה תקיעת שופר להתעוררות העולם"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

באופוזיציה מתחו הערב (חמישי) ביקורת על הנאום שנשא מוקדם יותר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מול העצרת הכללית של האו"ם. "נתניהו שרטט תרשים יפה, אבל לא שרטט מפת דרכים בינלאומית ואפקטיבית לעצירת תכנית הגרעין של אירן", אמר יו"ר האופוזיציה, שאול מופז, בהתייחסו לתרשים הפצצה הגרעינית שהציג נתניהו להמחשת "הקו האדום" שיש להציב לאירן. "ראש הממשלה שכנע את המשוכנעים, ולא סיפק תקווה מדינית".

לדבריו, הבעיה אינה בהמתנה לאביב או לקיץ הבא, בו תצליח אירן לדברי נתניהו להגיע לפצצה, אלא בהתרחקות המערב מהתמיכה בישראל בהנהגתו. "ההישג המתבקש הוא להגיע להסכמה על קווים אדומים בתיאום דיסקרטי ושקט עם ארצות הברית. הצבת הקו האדום באופן חד צדדי מסנדלת את מרחב התמרון הישראלי ותורמת לבידוד האיום כבעיה יהודית ולא עולמית". בהתייחסו לדברי אבו מאזן באו"ם, אמר מופז: "יש לגנות את הדברים בכל תוקף".

נתניהו מתח "קו אדום" לאירן: "השעה מאוחרת". רויטרס
"תרשים יפה, אבל לא אפקטיבי". נתניהו בעצרת האו"ם/רויטרס

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי נתניהו הטיל "פצצה" באו"ם, שעד הקיץ תהיה לאירן פצצה. "בהינף טוש אדום, נתניהו שרטט דיאגרמה שקדישמן היה מחוויר לידה", אמרה גלאון. "אצל נתניהו הכלכלה מתמצה בדיאגרמות, האבטלה קיימת בדיאגרמות, ועכשיו גם ההתגרענות האירנית. הכול כשר כדי להלך אימים על העולם - גימיקים, דיאגרמות, ולהטוטים של יחסי ציבור לצורכי פוליטיקה פנימית, במקום ניהול דיפלומטיה עם אובמה בחדרי חדרים".

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, טען מצדו כי נאום נתניהו היה נאום טוב, ויצר תשתית הגיונית להגדרת קו אדום בנושא הגרעין האירני. עם זאת, לדבריו, ההגדרה שהציג איננה באמת ברורה והיא סובלת מערבוב ומערפול מונחים. "כעת על נתניהו לגבש חזית לאומית מוסכמת בהגדרת קו אדום, וחבל שהוא ועמיתיו בזבזו אנרגיה, זמן ומשאבים יקרים בעימות פומבי מול ארה"ב בנושא זה", אמר. "בנוסף, נתניהו החמיץ הזדמנות לצאת ביוזמה מדינית בתחום הפלסטיני, שהייתה מחזקת את יכולת התמרון שלו בנושא האירני ולנטרל את המאמץ הפלסטיני החד צדדי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"עכשיו העולם כולו יבין כמה מסוכנת אירן גרעינית"

בקואליציה גיבו את דבריו של נתניהו באו"ם. "ראש הממשלה הבהיר באופן ברור את הסכנה הטמונה במשטר האירני בכלל ואת הסכנה הטמונה במשטר האירני עם יכולת גרעינית-צבאית בפרט", אמר השר לעניינים אסטרטגיים, משה יעלון. "ראש הממשלה הבהיר את הדחיפות לפעול מול האירנים לנוכח התקדמות פרויקט הגרעין הצבאי, ואת חשיבות שילוב הידיים של העולם המערבי, בראשות ארצות הברית, כדי למנוע מהמשטר הסורר הטהרן להשיג נשק גרעיני-צבאי שיאיים על שלום העולם ועל יציבתו". על נאום אבו מאזן, הוסיף יעלון: "הנאום הזה משקף את התחמקותו של אבו מאזן מאפשרות לנהל משא ומתן מול ישראל. הוא מעולם לא הכין את עמו לשלום עם ישראל, ונאום השטנה שלו הערב באו"ם הוא הוכחה נוספת לכך שאין בכוונתו לעשות זאת".

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, הביע תקווה שנאום נתניהו יהווה "תקיעת שופר" להתעוררות העולם. "יש לקוות כי נאומו של ראש ממשלת ישראל יעורר את העולם להבנה כי האיום האירני הינו איום אמיתי. על האומות המאוחדות למלא את תפקידם ההיסטורי, ולמצוא את הדרך לעצירת התגרענותה של אירן בטרם אפשרות שכזו לא תהיה יותר בנמצא", אמר ישי.

יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס, הוסיף: "עכשיו העולם כולו יבין כמה מסוכנת אירן גרעינית. נאומו של ראש הממשלה באו"ם הבהיר בצורה הברורה ביותר לכל אומות העולם שאירן מתקרבת במהירות לפצצה גרעינית שתעמיד בסכנה את שלום העולם".

לפיד: דואגים ליחסים עם ארה"ב

מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד מסרה בהודעה כי היא תומכת בעמדה שהציג נתניהו בנאומו באו"ם. "דבריו הבהירו את מה שידע ואמר כל בר סמכא בסביבתו של נתניהו: יש עוד חלון הזדמנויות לעצירת הגרעין האירני", נמסר מהמפלגה. יחד עם זאת, הבהירה כי חבריה רואים בדאגה רבה את מצב היחסים בין ארצות הברית לישראל, ואת המשך חידוד העימות בין השתיים. יו"ר המפלגה לפיד אמר כי "תיאום עמדות עם בעלת בריתנו הגדולה ארה"ב הוא מרכיב חיוני ביותר בעצירת פרויקט הגרעין האירני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully