וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברבי לחוקריו: "לא נהגתי, אתם תופרים לי תיק"

גלעד גרוסמן

27.9.2012 / 21:34

קטעים מהחקירה נחשפים: החשוד בהריגת 3 קרובות משפחה אמר כי הוא מאמין שהמשטרה יכולה להגיע לנהג, אך הוא "לא רוצה לצאת שטינקר". גליקסמן, שהודה תחילה בדריסה: "חושש לחיי"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בהגשת כתב האישום נגד ברבי לפני כשבועיים)

"אתם רוצים לתפור לי תיק" - כך הטיח שושן ברבי, הנאשם בהריגתן של שלוש בנות משפחות בנתניה בחודש שעבר, במהלך חקירתו במשטרה - שחלקים ממנה נחשפו היום (חמישי). "אני לא נהגתי ואתם יודעים את זה שלא נהגתי, אז תהרסו לי את החיים", אמר. מנגד, יוחאי גליקסמן, שהודה תחילה בגרימת התאונה אמר לשוטרים: "אני מפחד. הבן אדם הולך להפסיד פה הרבה שנים ואין לו מה להפסיד... עשיתי טעות שבאתי לקחת את התיק עלי".

לפני שבועיים הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד ברבי בגין הריגה, הפקרה, נהיגה בשכרות, שיבוש הליכי משפט, הדחה בחקירה וביצוע עבירות סמים. על פי כתב האישום, ברבי, תושב נתניה בן 35, נהג תחת השפעת אלכוהול בעת שדרס למוות את אלכסנדרה רובינוב בת 67 תושבת נתניה, סבטלנה יגודייב בת 56 תושבת דימונה ובתה, שושנה יגודייב בת 25. הוא מואשם כי יחד עם אורן חנונה, שישב עמו במכונית, המשיך בנסיעה ולאחר מכן נמלט ברגל מהמקום. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, לאחר התאונה, נמלט ברבי והסתתר באזור התעשייה בנתניה עד למעצרו. לאחר שנעצר, ולאורך כל חקירתו, התעקש שהוא אינו הנהג הפוגע. "אני לא נהגתי, ואני סומך על משטרת ישראל שתעשו את העבודה בנאמנה וביושר", אמר באחת מחקירותיו הראשונות. "אתם תגיעו לבד לנהג. אני לא יכול לצאת 'שטינקר' בסיטואציה כזאת". בהמשך, על מרבית השאלות השיב ברבי בתשובה לקונית: "אני סומך עליכם שתדעו את הכל". הוא הוסיף שאם המשטרה לא תגיע לחקר האמת, אז הוא ידבר עם החוקרים.

"תגיעו לנהג, לשם שמיים"

מספר ימים לאחר מכן, ברבי כבר נשמע אחרת. "אתם, בחקירות, עושים מה שאתם רוצים ומורידים מה שאתם רוצים", אמר ברבי לחוקר. בחקירה אחרת ברבי איבד את שלוותו ואמר: "עוד לא מצאתם את הנהג? מה אתם רוצים ממני? אתם רוצים לתפור לי תיק כזה, אם אתם רוצים אתם יכולים להגיע לנהג אז תעשו את זה לשם שמיים".

בהמשך החקירה המשיך ברבי לטעון לחפותו. "אני לא נהגתי ואתם יודעים את זה שלא נהגתי, אז תהרסו לי את החיים", אמר לחוקרים. בהמשך הוסיף: "אני לא נהגתי. אתם לא מתביישים? אתם יודעים שאני לא הנהג". ברבי סירב לאחר מכן לענות על מספר שאלות, אולם בסוף אמר: "אני מבקש מכם שתוציאו את האמת לאור ושתביאו את הנהג ואני אספר לכם כל פרט ופרט ברגע שתהיו אמיתיים והוגנים בלי תככים ומזימות".

פרקליטו של ברבי, עורך הדין דוד יפתח, אמר לאחר הגשת כתב האישום כי "ברבי בהלם מכתב האישום. הוא עומד על כך שהוא לא הנהג ואני מקווה שחומר הראיות יוכיח זאת. לא ייתכן שנמצא דם שלו ברכב, אנחנו נוכיח זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
זירת תאונת הפגע וברח בנתניה אוגוסט 2012. שלומי גבאי
זירת התאונה/שלומי גבאי

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין אביב שרון מפרקליטות מחוז מרכז, לאחר שנמלט ממקום התאונה התקשר ברבי לגליקסמן, שעבד בחנות שבבעלותו, והורה לו לפנות למשטרה ולטעון כי הוא זה שנהג במכונית. גליקסמן התייצב בערב התאונה במשטרה וסיפר כי הוא נהג ברכב של ברבי, אולם כאשר השוטרים אמרו לו כי הוא צפוי לעונש ממושך אם יורשע בהריגה, חזר בו וסיפר לחוקרים כי ברבי הורה לו לשקר. "אני מפחד, אני חושש לחיי, לחיים של המשפחה שלי", אמר כאשר נשאל בחקירתו במשטרה האם הוא מוכן לבצע עימות מול ברבי. "לא יודע מה הצד שלו יעשה אם אני אתן עימות".

"התעלפתי כדי שיאמינו שאני נהגתי"

"נכנסתי לישון, נרדמתי ושמעתי צעקות. שושן אמר לי לרדת למטה, אמר לי שהוא פגע בבן אדם ושאני אלך להגיד שזה אני", אמר גליקסמן לחוקרים. לדבריו, ברבי לא רצה שאשתו של גליקסמן תהיה עדה לשיחה ביניהם, ולכן קרא לו לרדת. הוא סיפר כי הם שוחחו שתיים-שלוש דקות, ובמהלך הזמן הזה סיפר לו ברבי היכן התרחשה התאונה ודרש ממנו ללכת לספר במשטרה שהוא נהג ברכב. "עליתי הביתה והחלפתי חולצה ורצתי מהר לתחנה", סיפר לחוקרים. "כשהגעתי לתחנה, התעלפתי בכניסה כדי שיאמינו שאני נהגתי. כשהעירו אותי, אמרתי שאני זה שנהגתי בתאונה וזהו".

גליקסמן נשאל על ידי החוקרים מדוע התחרט והחליט לספר את האמת. על כך השיב: "לא ידעתי שיש בזה הרוגים, לא ידעתי שזה סיפור כזה". לדבריו, חשב שברבי רק פגע ברכב אחר. בהמשך סיפר כי בדרך לתחנה סיפר לאשתו על התאונה וביקש שתדאג לו לבגדים וסיגריות. "דיברתי איתה כדי שלא תילחץ למה דרסתי משהו, פגעתי או דרסתי, אני לא זוכר". כשנשאל על ידי החוקר כיצד הדברים שאמר לאשתו מתיישבים עם טענתו כי לא ידע שיש נפגעים בתאונה, השיב: "הבנתי את השאלה שלך, אני ממש לא הבנתי מה קרה שם".

באותה חקירה, בליל התאונה, אמר גליקסמן כי הוא אינו מעוניין להתעמת עם ברבי. "זה בן אדם שעזר לי הרבה ועשה בשבילי הכל", הסביר את סירובו. מאוחר יותר באותו לילה אמר שאינו חש מחויב לברבי, שסייע לו כלכלית בעבר. מספר ימים לאחר מכן כבר אמר לשוטרים כי ברבי מטיל אימה. כשנשאל מדוע הוא חושש לחייו השיב: "הבן אדם הולך להפסיד פה הרבה שנים ואין לו מה להפסיד... עשיתי שטות שבאתי לקחת את התיק עלי". הפרקליטות צפויה להגיש בקרוב כתב אישום נגד גליקסמן בגין שיבוש הליכי משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully