וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: אייזנקוט יכול להתמנות לסגן הרמטכ"ל

"הארץ" דיווח כי היועץ המשפטי לממשלה קבע שאין מניעה משפטית לקידומו של אלוף פיקוד הצפון לשעבר, בעקבות איזכורו בטיוטה הכמעט סופית של דו"ח המבקר בנושא פרשת הרפז

היועץ המשפט לממשלה, יהודה וינשטיין, הכשיר ערב יום הכיפורים את מינויו של האלוף גדי אייזנקוט לתפקיד סגן הרמטכ"ל - כך דיווח הבוקר (חמישי) עיתון "הארץ". זאת, לאחר שהפרקליט הצבאי הראשי, דני עפרוני, פנה ליועץ המשפטי בבקשה לבדוק אם יש באזכורו של אייזנקוט בטיוטה הכמעט סופית של דו"ח מבקר המדינה בפרשת בועז הרפז כדי לפסול אותו. וינשטיין קבע כי בהתייחסויות לאייזנקוט בטיוטה של הדו"ח אין כל מניעה משפטית לקידומו.

הודעת וינשטיין נמסרה לרמטכ"ל בני גנץ ולפרקליט הצבאי הראשי, ותפורסם לאחר ליטושים אחרונים. דו"ח המבקר בנושא מסמך הרפז אמור להימסר לכנסת וברובו גם להתפרסם בתחילת חודש אוקטובר.

אייזנקוט, ששהה בימים האחרונים בביקור פרטי בחו"ל, סיים אשתקד חמש שנות כהונה כאלוף פיקוד הצפון, יצא ללימודים ומאז הוא ממתין להחלטת הרמטכ"ל מי מהאלופים יכהן כסגנו השני, לאחר האלוף יאיר נווה.

הרמטכ"ל בני גנץ בטקס סיום קורס המכללה לביטחון לאומי בגלילות, יולי 2012. יותם רונן
מי יחליף אותו? גנץ/יותם רונן

אם יתמנה אייזנקוט לסגן הרמטכ"ל, יהיה למועמד המוביל והטבעי לתפקיד הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל, בתום שלוש שנות כהונתו של גנץ בפברואר 2014. גנץ מעוניין באייזנקוט כסגנו במקומו נווה, שיסיים בסוף חודש נובמבר את תפקידו, שר הביטחון הוא הסמכות הבלעדית שיכולה להכריע ולאשר החלטה שכזו.

אייזנקוט, שלא היה מעורב בכתיבת מסמך הרפז, נחשף אליו בשיחה עם אל"מ ארז וינר, עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. חשיפת פרשת מסמך הרפז ומעורבותו של אייזנקוט בשיחות על המסמך מבלי שיספר על כך לשר הביטחון הביאו לקרע בינו לברק. אייזנקוט טען להגנתו כי חלקו בפרשה היה מינורי והוא מסתכם בביקורת על כך שביקשו ממנו לא לספר על המסמך והוא בחר לדבר על כך עם חבר. עוד טען אייזנקוט בפני מקורביו כי חלקו בפרשה דומה לחלקו של תמיר פרדו שלימים נבחר לראש המוסד למרות הפרשה.

בהכנת הכתבה השתתף גלעד גרוסמן

עוד בנושא
מי הקצין הראשון שישלם על פרשת הרפז?
טיוטת דו"ח המבקר בפרשת הרפז הועברה למבוקרים
הרמטכ"ל החליט: ארז וינר לא ימונה לקצין חינוך ראשי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully