וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניף "עזרא" בלוד הושחת: ונדליזם או רקע לאומני?

23.9.2012 / 20:22

הורי החניכים בתנועת הנוער שסניפה נפרץ והושחת, משוכנעים שמדובר במעשה על רקע לאומני: "ברור שהם לא יהודים". במשטרה מעריכים: "מדובר במעשה ונדליזם שבוצע על ידי נערים"

סניף של תנועת הנוער "עזרא" בשכונת אינשטיין בלוד נפרץ והושחת בסוף השבוע. את ההודעה על הפריצה קיבלו הורי החניכים מהמשטרה, כפי שמתאר פעיל בתנועה ואב לחניכים, אהרון אטיאס. "המשטרה הודיעה לאחד ההורים על הפריצה. כשהגענו למקום נחרדנו ממה שראו עינינו. כל השמשות היו מנופצות, הסורגים נעקרו מהמקום, הפרוכת של ארון הקודש הייתה זרוקה על הרצפה, והסידורים והחומשים היו מפוזרים לכל עבר", סיפר.

אטיאס שחשש מפריצה לבית הכנסת במקום, סיפר כי "לשמחתנו, ספרי התורה היו נעולים בחדר פנימי, מוגן יותר, והם לא הצליחו להגיע אליהם. אם הם היו מצליחים להגיע לספרי התורה זה היה נגמר בתסריט הרבה יותר קשה ממה שאנחנו נמצאים בו היום - וגם ככה הוא קשה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לשמחתנו, ספרי התורה היו נעולים בחדר פנימי". סניף "עזרא" בלוד שהושחת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד שלמשטרה אין כיוון מסוים לאיתור חשודים, אטיאס משוכנע כי מדובר בפשע על רקע לאומני. "ברור לי שהם לא יהודים. יהודי יכול לפרוץ ולקחת משהו כדי להרוויח כמה שקלים, הוא לא יכול לפגוע בדבר הכי קדוש ועוד בערב יום הכיפורים". אטיאס הודה כי ישמח אם יתברר שטעה, אך מבחינתו הדבר "נעשה רק כדי לפגוע ברגשות הדתיים שלנו, אין הסבר אחר".

אטיאס הוסיף כי קיימת בעיר תסיסה גדולה סביב נושא הדו-קיום. "יש הרבה דוגמאות למעשים של אלימות כלפי ילדים ונוער בעיר, אנחנו מדברים על פגיעה במקומות קדושים ובכלל באווירה של אלימות, כמו זריקות אבנים וקללות".

"יד עדינה של המשטרה נגד פורעי חוק"

אטיאס הטיל ספק לגבי המשך הפעילות במקום. "בגלל כל המצב, אני לא בטוח שאני יכול לשלוח את הילדים שלי לסניף", אמר והוסיף כי אינו מרגיש שהמשטרה עושה כל שביכולתה בנושא. "יש מדיניות של נקיטת יד עדינה כנגד פורעי חוק, והיה הרבה מה לעשות לפני כן כדי לא להגיע למצב הזה". אטיאס טוען כי על המדינה לממן את השיפוץ וכי הנטל "לא צריך לפול על כתפי ההורים".

מהמשטרה נמסר כי "בשלב זה, לא ניתן לשייך אירוע זה למניע לאומני. מבדיקה ראשונית נראה כי מדובר במעשה ונדליזם שבוצע על ידי נערים. נפתחה חקירה והמשטרה מבצעת פעולות לאיתור החשודים במעשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully