וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "לנהל את הוויכוח מול ארה"ב מחוץ לתקשורת"

טל שלו

13.9.2012 / 13:03

שר החוץ יישר קו עם עמדת שר הביטחון, ותקף את ראש הממשלה גם בסוגייה הפלסטינית: "הקדמת העברת כספי המסים לפלסטינים - טעות חמורה". על אבו מאזן: "הוא חי על זמן שאול"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בנתניהו מדבר שלשום על אירן)

שר החוץ, אביגדור ליברמן, יישר היום (חמישי) קו עם עמדתו של שר הביטחון אהוד ברק, וציין בהקשר חילופי המהלומות בין ראש הממשלה נתניהו לממשל אובמה כי "כל הוויכוחים צריכים להתנהל מחוץ לתקשורת, מחוץ לדיונים פומביים. יש מספיק צינורות להעביר מידע ואין צורך בדיאלוגיים פומביים". בהרמת כוסית לשנה החדשה לעובדי משרדו אמר ליברמן כי "לפעמים יש ויכוחים, אבל בסיס היחסים שלנו עם ארצות הברית הוא איתן ומושתת על ערכים משותפים וחברות, גם ביחסי כלכלה. ארה"ב הייתה הראשונה להתייצב לצדנו בכל פורום בינלאומי ואסור לשכוח זאת. למרות המצב הכלכלי הלא-פשוט, היא הגדילה את התמיכה שלה בכיפת ברזל. היחסים תמיד יהיו אבן היסוד של מדיניות החוץ שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקף את ראש הממשלה. ליברמן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבריו של ליברמן מתקבלים יומיים אחרי דברים דומים שאמר שר הביטחון ברק, על רקע חילופי דברים חריפים בין וושינגטון וירושלים בנוגע להצבת קו אדום לאירן, בטרם תקיפה של מתקני הגרעין שלה. אחרי שהילרי קלינטון הבהירה כי אין לשאוף למהלך כזה, אמר ראש הממשלה נתניהו כי מי שמסרב להציב קו אדום לאירן – אין לו זכות מוסרית להציב אור אדום בפני ישראל בהקשר זה. ברקע הדברים, ולמרות בקשת לשכת נתניהו, לא ייפגשו אובמה וראש הממשלה בביקורו הקרוב של האחרון בארצות הברית. לטענת הבית הלבן, הדבר התרחש על רק בשל אילוצי לוח זמנים.

"אבו מאזן חי על זמן שאול"

הלילה גם תקפה סנאטורית דמוקרטית בכירה, ברברה בוקסר, את ראש הממשלה נתניהו. במכתב ששלחה לו, כתבה הסנטורית, הידועה כמחוקקת פרו-ישראלית, כי היא "מאוכזבת עמוקות מההערות שלך, שמציבות סימני שאלה על תמיכת ארצות הברית בישראל ומחויבותה למניעת נשק גרעיני מאירן". לדבריה, "ההתבטאויות שלך מנוגדות לחלוטין לברית יוצאת הדופן בין ישראל לארצות הברית שבאה לידי ביטוי בפועלו של אובמה ובפועלו של הקונגרס", נכתב.

שר החוץ לא הסתפק בכך, ותקף את נתניהו גם על החלטתו להקדים העברת 250 מיליון דולרים מכספי המסים שגבתה ישראל עבור הפלסטינים לידי הרשות, כדי לסייע לה במשבר הכללי. " זו טעות חמורה שהעברנו מקדמה מכספי המיסים", אמר, וציין כי מדובר בעידוד לטרור, וכי "צריך לעשות הערכה מחדש ליחסים שלנו עם הפלסטינים". עוד הוסיף: "לא יעזור שום דבר. גם אם ניתן להם כל מה שהם רוצים לא נקבל לא שלום ולא ביטחון. נראה רק עוד טרור ועוד דה לגיטימציה. אבו מאזן ושלטונו חיים על זמן שאול ולא ניתן להציל את שלטנו הרקוב של אבן מאזן. לא תעזור שום תמיכה פלסטינית. הוא איבד את כל הקרדיט אצל הפלסטינים. הכדור במגרש שלהם".

ליברמן המשיך לתקוף בדבריו יו"ר הרשות אבו מאזן. "אנחנו היום ב-13 בספטמבר, לפני 19 שנה נחתמו הסכמי אוסלו. לא צריך לחכות לשנה העשרים. כבר עכשיו אפשר ומחובתנו להפיק לקחים ולהעריך את היתרונות והחסרונות. קשה לי לראות מה הרווחנו מהסכמי אוסלו. אם צריך להעריך את אותו מהלך, זה המהלך המדיני הכושל ביותר מאז הקמת המדינה. עשינו שורה של צעדים בוני אמון מול הפלסטינים וראינו מה התשובה שזכינו לה. גם המכתב של הנציג הפלסטיני למועצת הביטחון של האו"ם וגם הנאום של השר אל-מליכי בטהרן שאמר שישראל מבצעת טיהור אתני בפלסטינים.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully