וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה: שיחדתי גם את צ'יץ' ואת הרב עובדיה

ש"ד, עד המדינה בפרשת "הולילנד", סיפר בחקירתו הנגדית כי שיחד את ראש עיריית תל אביב לשעבר כדי לקדם פרויקטים בעיר, וכי העביר למנהיג הרוחני של ש"ס כ-350 אלף שקלים

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיכום יום הדיונים אתמול בבית המשפט המחוזי בתל אביב)

בבית המשפט המחוזי בתל אביב נמשכת היום (שלישי) חקירתו הנגדית של עד המדינה בפרשת "הולילנד". במהלך עדותו, סיפר העד, ש"ד, כי שיחד את ראש עיריית תל אביב לשעבר, שלמה (צ'יץ') להט, על מנת לקדם את פרויקט דיזנגוף סנטר ופרויקט נוסף בשכונת בבלי בעיר. "אני לא זוכר את הסכום המדויק, מימנתי לו לפי בקשתו 15 רכבי אוויס ומאה מכשירי קשר לאחד הימים. היה ידוע כי מדובר ב'הוצאה מיוחדת לפוליטיקאים'", סיפר העד.

הוא עוד ציין כי העביר כסף למנהיג הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, דרך מוסדות המפלגה – כ-350 אלף שקלים בשנת 2000. "הייתה גם תרומה שנתתי להוצאות המשפטיות של אריה דרעי, את הכסף הזה העברתי דרך יאיר פרץ (ח"כ לשעבר בש"ס), לאחר מכן הסתבר לי שהוא כלל לא קיבל את הכסף", הוסיף.

זיוה להט, אשתו של שלמה להט, מסרה בתגובה בשם בעלה כי ההאשמות חסרות שחר, "מדובר בשקר מוחלט ומתועב", מסרה. בסביבת הרב עובדיה סירבו להגיב לההאשמות של עד המדינה.

אתמול סיפר עד המדינה כי פרקליט הצמרת יגאל ארנון, שייצג את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בתיק החשבוניות הפיקטיביות בליכוד שהסתיים ב-1997, רמז בפניו שניתן לשחד את אולמרט. לדבריו, ארנון אמר לו כי אולמרט "אוהב כסף", והדבר הוביל להחלטה לשלם שוחד עבור קידום הפרויקט. אולמרט בחר שלא להגיב לטענות עד המדינה.

ליברמן: "מעולם לא אמרתי לו דבר על אולמרט"

העד עוד סיפר כי שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר לו בעבר שאולמרט מושחת. לטענתו, השיחה התקיימה כשליברמן היה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת ממשלת נתניהו הראשונה. היום דחה ליברמן את הדברים. "דבריו של ש"ד בנוגע לדברים שכביכול אמרתי לו אינם נכונים לחלוטין", אמר ליברמן. "בשנת 1994 כלל לא הייתי מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובכל תקופתי בתפקיד לא פגשתי את ש"ד אפילו פעם אחת. הפעם היחידה בה פגשתי את האיש הייתה באופן אקראי בלובי בבית מלון שם מישהו הציג אותו בפניי. מעולם לא אמרתי לו דבר על אהוד אולמרט".

פרשת פרויקט הבנייה היוקרתי "הולילנד" בירושלים, שנחשפה לפני כשנתיים, נחשבת לאחת מפרשיות השחיתות החמורות ביותר שנחשפו בישראל. על פי כתב האישום, במשך שנות ה-90, ולמשך יותר מעשור, פעל היזם הלל צ'רני להקמת שכונת מגורים במתחם "הולילנד", שבו ניצב עד אז מלון קטן. הוא ועד המדינה רקמו תכנית רב-שלבית לשינוי ייעוד הקרקע ולהגדלת נפח הבנייה. השניים ידעו שלצורך כך, הם יצטרכו תמיכה רחבה של אישי ציבור ואנשי עיריית ירושלים למהלך, ולשם כך, על פי כתב האישום, החליטו להעניק להם טובות הנאה. השוחד הוביל לבסוף למתן היתרים לבניית פרויקט מגורים ענקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully