וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש תמליץ: אישום נגד שוטר שהיכה מפגין בתל אביב

6.9.2012 / 9:29

פרסום ראשון: להבדיל מקצין המשטרה שנחשד בשימוש בכוח בהפגנה בגן העיר והועמד לדין משמעתי בלבד, נגד שוטר היס"מ תמליץ היחידה על כתב אישום. סנגורו: "נשכנע לסגור את התיק"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יותם בן דוד

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש) תמליץ להגיש כתב אישום נגד רס"מ רונן ערוב, שוטר יס"מ ממחוז תל אביב, החשוד שהיכה מפגין בהפגנה בגן העיר בתל אביב בשעת מעצרו - כך נודע הבוקר (חמישי) לוואלה! חדשות. ההחלטה, הכפופה לשימוע, מגיעה בעוד שבעניינו של קצין המשטרה סגן-ניצב יוסי שפרלינג, שנחשד בשימוש בכוח נגד פעילה גם כן באותו ערב, הוחלט להסתפק בהמלצה להעמידו לדין משמעתי בלבד.

דפני ליף נעצרה במהלך מחאת האוהלים ברוטשילד. דרור עינב
ההפגנה המדוברת התקיימה יממה לאחר מעצרה בשדרות רוטשילד. דפני ליף/דרור עינב

ההפגנה המדוברת, שהתרחשה במוצאי שבת, 23 ביוני, עוררה סערה רבה כשנערכה יממה לאחר מעצרה של דפני ליף יחד עם פעילים נוספים יום קודם לכן בשדרות רוטשילד. במהלך ההפגנה, החלו פעילי המחאה לדפוק על חלונות סניף בנק ברחוב אבן גבירול ולצעוק "הון, שלטון, עולם תחתון". שוטרים במקום נפרשו בחזית הסניף בניסיון להדוף אותם, אך המפגינים הצליחו לנפץ את חלונות סניפי בנק הפועלים ובנק לאומי הסמוכים לכיכר רבין.

קודם להפגנה קיימו מפקדי מחוז תל אביב הערכת מצב שבסיומה הוחלט על הקצאת הכוחות להפגנה, שלא קיבלה את אישור המשטרה. כוחות גדולים הגיעו למקום ובהם בכירים במחוז תל אביב של המשטרה, ביניהם מפקד מרחב ירקון, תת ניצב יורם אוחיון ומפקד תחנת לב תל אביב, סגן ניצב דני לוי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

סנגורי השוטר: "משוכנע שלאחר השימוע ייסגר התיק"

בהפגנה נעצרו כ-85 מפגינים, מרביתם סמוך לבניין עיריית תל אביב ברחוב אבן גבירול, ונגד 14 מהעצורים הוגשו כתבי אישום. בין העצורים היה גם תום ישראלי. פעילים שהיו במקום תיעדו במצלמה את המעצר. בצילום נראה ישראלי נלקח על ידי שוטרי יס"מ אל תוך לובי בניין העירייה. כשחצו את דלת הבניין, נראה השוטר מכה את המפגין העצור.

בתום חקירה שהתנהלה במח"ש בחודשים האחרונים, הוחלט כאמור להגיש כתב אישום נגד השוטר, בגין שימוש בכוח שלא כדין. בימים הקרובים צפוי להיערך לו שימוע במח"ש, בו יוכל לנסות לשכנע את משרד המשפטים שלא להאשימו. סנגוריו של השוטר, עורכי הדין עופר ברטל ודב גלעד-כהן, מסרו בתגובה כי "אנחנו סומכים על מח"ש ובטוחים שנצליח לשכנע אותם בכך שהוא לא היכה את העצור בפנים, ושמח"ש יסגרו בעקבות השימוע את התיק".

תום ישראלי הופתע לשמוע על החלטת מח"ש. "אני לא מתעסק בזה מאז, אני חי את חיי", אמר לוואלה! חדשות. "זה התפקיד של מח"ש לחקור את האירוע". ממשטרת מחוז תל אביב נמסר כי "המשטרה תלמד את ההחלטה ותפעל בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully