וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין משטרה שתועד חונק מפגינה יועמד לדין משמעתי

5.9.2012 / 20:36

במח"ש החליטו שלא להגיש כתב אישום נגד סגן-ניצב יוסי שפרלינג, שנחשד בהפעלת כוח שלא כדין כלפי מפגינה בעצרת מחאה. הוא יועמד לדין משמעתי וייתכן כי יודח מתפקידו

צילום: יניב שחם, עריכה: יגאל שתיים

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים החליטה היום (רביעי) להעמיד לדין משמעתי את סגן-ניצב יוסי שפרלינג, בגין שימוש בכוח שלא כדין כלפי מפגינה בעצרת של פעילי המחאה החברתית בתל-אביב בחודש יוני השנה. במח"ש החליטו שלא להגיש כתב אישום נגד שפרלינג, קצין סיור במרחב ירקון של משטרת מחוז תל אביב.

בהפגנה הסוערת, שבמהלכה ניפצו מפגינים את חלונות סניף בנק הפועלים ובנק לאומי הסמוכים לכיכר רבין, נעצרו 85 פעילים.

ממח"ש נמסר כי "בהתאם לחומר הראיות שנאסף במהלך החקירה, נמצא כי השימוש בכוח שנקט הקצין נגד המפגינה חרג מן הסביר ולא היה מוצדק". עוד הסבירו במח"ש כי "ניתן משקל לעובדה שהקצין איבד לכאורה את עשתונותיו לזמן קצר תוך כדי מילוי תפקידו, בתגובה לגידופים קשים ביותר שהשמיעה המפגינה, אשר היא עצמה הודתה בהם. כל זאת בעיצומה של הפגנה דינמית רבת משתתפים במהלכה היו הפרות סדר רבות ופרובוקציות נגד השוטרים".

במח"ש הוסיפו: "בהתאם למדיניות המחלקה, התנהגות שוטר בנסיבות אלה מבטאת חוסר מקצועיות ומגבשת לכאורה עבירת משמעת של שימוש בכוח שלא כדין, אך אין בה כדי לתייג את מעשה הקצין כעבירה פלילית". שפרלינג יזומן בימים הקרובים לדיון משמעתי במטה הארצי של המשטרה, ובסיומו יומלץ האם להדיחו מתפקידו, להורידו בדרגה או להשית עליו עונש אחר.

עורך דין עופר ברטל, המייצג את שפרלינג, אמר היום בתגובה להחלטת המשטרה: "אנו שמחים על כך שמח"ש סגרה את התיק בעניינו ולא מצאה לנכון להגיש כתב אישום. גם הם השתכנעו כי לא הייתה כל עבירה פלילית מצדו ובטח שלא הייתה חניקה. הדברים יתבררו גם בהליך הבדיקה הפנימי במשטרה. שפרלינג הוא קצין ערכי ומוכשר שתרם ועוד יתרום רבות למשטרת ישראל", הוסיף ברטל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

לקריאה נוספת:
הפגנת המחאה החברתית: חלונות סניפי בנקים נופצו

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully