וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לחייב המדינה להכניס המסתננים שבגבול לארץ

גלעד גרוסמן וטל שלו

5.9.2012 / 23:05

על פי העתירה שהגישה עמותת "אנו פליטים" לבג"ץ, על המדינה לברר את הסכנה הנשקפת למסתננים בארצם אריתריאה, אך כעת נשקפת להם סכנה במצרים. השר ישי: "אין חובה חוקית"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

עמותת "אנו פליטים" עתרה הערב (רביעי) לבג"ץ, בדרישה שזה יחייב את שר הביטחון אהוד ברק ושר הפנים, אלי ישי, להתיר לאזרחים הזרים "הכלואים" מחוץ לגדר הגבול במצרים להיכנס לישראל, ולדרוש שיוגשו להם מזון ומים וכן שיוענק להם טיפול רפואי. בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין עומר שץ ויפתח כהן, נטען שעל המדינה לברר האם נשקפת למבקשי המקלט סכנת חיים במדינת מוצאם אריתריאה, אולם כעת נשקפת להם סכנת חיים במצרים, היכן שרוכזו, ועל ישראל לשמש כ"שומרוני הטוב" ולא להפקיר את מבקשי המקלט לגורלם.

מוקדם יותר ניסו פעילים למען זכויות אדם להעביר משלוח מזון לקבוצת המסתננים, שניסו להיכנס לישראל אך נבלמו בידי כוח צה"ל, ושוהים כעת בשטח שבין הגדר הישראלית לגדר המצרית בגבול. לאחר שנתקלו בסירוב מצד החיילים, הביעו הפעילים כעס על התנהגות מדינת ישראל בטיפולה בעניין, וכינו את שר הפנים ישי בשמות גנאי.

פעילים מעבירים ציוד לפלטים בגבול מצרים. בן קלמר
החיילים סירבו להעביר את האוכל לפליטים/בן קלמר

ח"כ דב חנין (חד"ש) פנה היום לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר הביטחון ברק בדרישה כי יתערבו מידית בנושא. לדבריו, "זכותה של מדינה להציב גדר בגבולותיה, אבל גדר בוודאי איננה פתרון פלא. גדר לא מבטלת את החובה לבדוק את מעמדם של המתדפקים עליה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

השר ישי התייחס היום לסוגיה. הוא פרסם חוות דעת משפטית של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בנושא מעמדם של המסתננים הממתינים ליד גדר הגבול. "היועץ המשפטי קבע היום שאין כל חובה חוקית להכניס את מי שנמצא מעבר לגדר", נמסר מלשכת ישי, "על פי הפרקטיקה הבינלאומית והתקדימים המחייבים, הגדר היא הגבול בפועל, ולכן מי שנמצא מעבר לגבול לא נמצא בשטח ישראל ולא זכאי לכניסה אוטומטית. אין קביעה של גורם בינלאומי לפיה הסודנים או האריתריאים נרדפים במצרים ונמצאים שם בסכנת חיים. לפיכך אין חובה חוקית להכניס את המתדפקים על הגדר לישראל".

(עדכון ראשון: 20:35)

לקריאה נוספת
צה”ל מנע מעבר מזון למסתננים לכודים בגדר הגבול
גורם ביטחוני: ”אם נכניס המסתננים, לא עשינו כלום”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully