וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים מאחורי נתניהו: "פוליגרף לחברי הקבינט"

טל שלו

5.9.2012 / 23:01

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני תמכו בהחלטת ראש הממשלה לפזר את הישיבה בעקבות ההדלפות מהדיון אמש. לנדאו: "ההדלפות פוגעות בביטחון ישראל". איתן: "להתכנס בפורום מצומצם יותר"

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן דוד

(צפו בנתניהו מתייחס לאיום האירני ביום שני)

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני גיבו במהלך היום (רביעי) את החלטתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפזר את ישיבת ההמשך של הקבינט בעקבות הדלפות מדיון הקבינט שנערך אתמול. שר האנרגיה, עוזי לנדאו אמר כי "ראש הממשלה צדק בהחלטתו" וכי ההדלפות, החוזרת ונשנות לדבריו, "הן דבר שפוגע בביטחונה של מדינת ישראל. ככה אי אפשר להמשיך".

השר לנדאו קרא לחייב את כל משתתפי הדיון, כולל שרים ואנשי מערכת הביטחון והמודיעין, לעבור בדיקת פוליגרף. "עד שלא יימצא המדליף, אי אפשר יהיה לכנס שוב את הפורום הזה", הדגיש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחנוכת טחנת הרוח החדשה בימין משה, אוגוסט 2012. עומר מירון
גיבוי מהשרים. נתניהו/עומר מירון

השר מיכאל איתן קרא להסמיך פורום מצומצם לטיפול בנושא האיום האירני. "אסור שמכת ההדלפות תבטל את חובת ההתייעצות. הכישלון של פורום הקבינט המדיני-בטחוני בשמירת הסודיות מוכיח שגם הממשלה, שבה מכהנים 29 שרים, לא תצליח לקיים התייעצויות ללא הדלפות", אמר. "הפשרה הראויה היא פורום קטן שיוכל לקיים דיונים ולהחליט, ללא זליגות מידע מיותרות ומסוכנות".

השר איתן פנה כבר בחודש שעבר לראש הממשלה בבקשה להסמיך את השמינייה לקבלת החלטות בנושא האירני, והתריע כי "לא ניתן לדון ולהחליט בפורום של 29 שרים, בנושאים המחייבים סודיות מרבית כגון הסוגיה האירנית מבלי שידלפו החוצה לאוויר העולם".

בסביבת שר החוץ אביגדור ליברמן גיבו גם כן את הצעדים של ראש הממשלה נגד ההדלפות, אך הדגישו כי שר החוץ סבור שיש לשנות את חוק יסוד: הממשלה, ולהתאים את גוף קבלת ההחלטות לנושאים רגישים. בסביבת ליברמן אמרו כי במסגרת ההצעות השונות שמעלה השר לשינוי שיטת הממשל, הוא סבור שיש להקים גוף מצומצם לקבת החלטות רגישות על מנת לשפר את יכולת המשילות של הדרג המדיני וכדי לצמצם מתופעת ההדלפות.

"מישהו פגע בצורה קשה באמון האזרחים"

הערב דווח בחדשות ערוץ 2 כי נתניהו שוחח עם ראש השב"כ, יורם כהן, בנוגע לבדיקת ההדלפות. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדיווח.

אמש שוחחו שרים בכירים בקבינט עם עיתונאים וסיפקו להם פרטים מתוך הערכת המודיעין השנתית שהחלה אתמול, ועסקה בעיקרה באירן, סוריה ומצרים. בעקבות כך, כאמור, הודיע הבוקר נתניהו על פיזור ישיבת ההמשך ונזף בשרים על ההדלפות. נתניהו פתח את הישיבה והטיח בשומעים כי "זמן קצר לאחר סיום הישיבה אתמול קרה דבר חמור - הדלפה מתוך דיוני הקבינט". לדבריו, "ביטחון המדינה ואזרחיה תלוי ביכולת לקיים דיונים חסויים ומעמיקים בקבינט המדיני-ביטחוני, שם מוצגות כל העובדות, הדעות וההשלכות. זהו כלי עבודה בסיסי לניהול ביטחון המדינה".

"מישהו פגע אתמול בצורה קשה באמון שנותנים אזרחי ישראל בפורום הזה", המשיך נתניהו בזעם, "הוא הפר את הכללים הבסיסיים ביותר לניהול דיונים בקבינט, ובנוסף הוא פגע בשמם הטוב של הנוכחים בישיבה שלא הדליפו מתוכה". נתניהו אמר כי אין לו כל טענה לכלי התקשורת: "הם עושים את מלאכתם, יש לי טענה נגד מי שהפר את האמון הבסיסי בו, שנדרש לצורך קיום דיוני הקבינט בענייני ביטחון ישראל ופגע ביכולת לקיים דיונים חסויים. יש לי אחריות כלפי אזרחי ישראל וביטחון המדינה ועל כן אני מפזר את הישיבה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully