וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "איך אומדים את מעשיי אל מול הרשעתי?"

ראש הממשלה לשעבר סיפר בשלב הטיעונים לעונשו בפרשת מרכז ההשקעות: "הנכד שלי שאל אותי: 'נכון שלא עשית דברים רעים כמו שאמרו בגן?". פרקליטו: "לא מובן מאליו ששרד בחיים"

צילום: אלי מנדלבאום, דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בתום הדיון הראשון בשלב הטיעונים לעונשו של ראש הממשלה לשעבר, אוהד אולמרט, בגין הרשעתו בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות, אמר אולמרט כי הוא "מכבד את סמכות בית המשפט להיות הפוסק האחרון". בדיון שנערך היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, אמר אולמרט: "עתה הגיעה שעת גזר הדין. תהיתי איך אומדים את מעשיי ב-40 השנים האחרונות. אלו שנזכרו, הסמויים ואלו שלא נזכרו. איך עומדים כל אלה אל מול ההרשעה?".

אולמרט סיפר על השנים הקשות בצל האישומים שהופנו כלפיו. "איך אפשר לשקול את המחיר הכבד ששילמתי, ששילמו רעייתי וחבריי, אל מול המחיר שעליי לשלם על הרשעה יחידה זו", אמר ראש הממשלה לשעבר, שזוכה לפני כשלושה חודשים מהאישומים בפרשות ראשונטורס ומעטפות הכסף. "באילו מאזניים ניתן לשקול את המצוקה היומיומית שאיתה הייתי חייב להתמודד? באילו כלים הייתי צריך להעריך את הכאב כאשר הנכד שלי שאל אותי: 'נכון שלא עשית דברים רעים כמו שאמרו בגן?'".

"איך כל זה עומד אל מול 40 שנות פעילות בארץ ובחוץ לארץ? אני מקבל את כל הכרעתכם על ההחלטות שהקלו עליי מאוד, וגם על זו בה ראיתם לנכון למתוח עליי ביקורת לא פשוטה. במשך שנים לא מעטות אפף עשן שחור את חיי וחיי בני משפחתי וחבריי, הוטחו נגדי האשמות חמורות מאין כמוהן", תהה ופנה אל השופטים: "אינני יכול להשיא לכם עצה, רק להגיד מעומק הלב שאני מקווה שאוכל לצאת משערי הבניין הזה זקוף קומה.

"עונש של 6 חודשי עבודות שירות אינו מידתי"

פרקליטו של אולמרט, עורך הדין אלי זוהר, הביע התנגדות נחרצת לבקשת הפרקליטות להטיל על אולמרט עונש של שישה חודשי עבודות שירות. "זו בקשה לא סבירה, לא מידתית, שאינה מתיישבת עם הוראת הדין", אמר עו"ד זוהר. הפרקליטות היא האחראית לטרגדיה שאירעה כאן, כך שהייתי מצפה שהדבר הזה יבוא לידי ביטוי".

הבוקר נפתח שלב הטיעונים לעונשו של אולמרט. נציג הפרקליטות, פרקליט מחוז ירושלים אלי אברבנל, הודה במהלך הדיון כי העדות המוקדמת בפרשת טלנסקי היא שהובילה להתפטרותו של אולמרט ובשל כך יש כדי להקל בעונשו. הוא גם ביקש לגזור על ראש הממשלה לשעבר מאסר על תנאי וקנס כספי.

"העובדה שאולמרט שרד בחיים אינה מובנת"

"העובדה שהאיש הזה שרד בחיים אינה מובנת מאליה", אמר עו"ד זוהר בתגובה לבקשת הפרקליטות. "הזמן הוא המשאב הכי חשוב שלנו, הזמן אינו עוצר ואי אפשר להחזיר אותו. עד הזיכוי זה זמן אבוד. עד היום, העובדה שהוא זוכה לא קיבלה שום משקל". לדבריו, לאולמרט נעשה עוול גדול מעצם העובדה ש"כל היהודים בעולם קוראים את הכותרות בתקשורת שאמרו, הלכה למעשה, שהוא קיבל שוחד, רימה וגנב, ובסופו של דבר הוא זוכה מהאישומים הללו".

עו"ד זוהר תהה האם שישה חודשי עבודות שירות, הם "מה שיחזיר את הצדק והאמון של הציבור" באולמרט, "לאחר 40 שנים בהן שירת את המדינה". "את כל מה שהוא ספג לא סופג אזרח רגיל שלא מפיל איתו ממשלה שלמה אם הוא הולך הביתה, שלא עומד בלב סערה ציבורית ובמוקד התקשורת", הוסיף. "החוק לא מחייב להטיל עונש מינימלי, אלא תוחם עונש מרבי, וכאן נכנס שיקול הדעת של בית המשפט".

לדבריו, אולמרט נענש מספיק בכך שתואר בכלי התקשורת כ"מושחת, רמאי ונוכל. "פרשת מרכז ההשקעות לא הייתה מגיעה לבית משפט אם היה הייתה עומדת בפני עצמה", הסביר. "האישומים שיוחסו לאולמרט במסכת הפרשות האחרות מהן זוכה ריסקו את תדמיתו, הרסו את מפעל חייו, תייגו אותו כמושחת ורודף בצע והביאו להתפטרותו מראשות הממשלה. תחת העננה הזו הוא חי כל שנות החקירה ותחת העננה הזו הוא ניהול את משפט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully