וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "העולם אינו מציב קו אדום ברור לאירן"

טל שלו

2.9.2012 / 10:58

ברקע המתיחות סביב האפשרות של תקיפה באירן, טוען ראש הממשלה כי ללא קו אדום ונחישות בינלאומית, אירן לא תעצור את תכניתה הגרעינית. ארדן: "לא נפקיד ביטחוננו בידי אחרים"

צילום: גדעון צנטנר, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

על רקע המתיחות בין ישראל וושינגטון בסוגיה האירנית, תקף היום (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחריפות את הקהילה הבינלאומית. "צריך לומר את האמת: הקהילה הבינלאומית אינה מציבה קו אדום ברור לאירן, אירן לא רואה מספיק נחישות לעצור את תכנית הגרעין שלה. עד שאירן לא תראה קו אדום זה ונחישות זו, היא לא תעצור את התכנית. אסור שלאירן יהיה נשק גרעיני", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

"בשבוע שעבר, התכנסו 120 מדינות בטהרן ושמעו את דברי הבלע האנטישמיים של מנהיג אירן נגד ישראל. אף אחד לא קם או עזב את האולם", ציין עוד ראש הממשלה. "זה חמור עוד יותר על רקע דו"ח סבא"א, שמאשר את מה שאני אומר זמן רב: הסנקציות אמנם מכבידות, אך אינן מעכבות כהוא זה את ההתקדמות בתכנית הגרעין. האירנים מנצלים את השיחות כדי להרוויח זמן ולהתקדם בתכנית הגרעין".

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, תקף היום בישיבת הממשלה את דבריו של יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית, מרטין דמפסי, אשר ציין כי אינו מעונין לקחת חלק בתקיפה באירן. "הדברים של דמפסי אינם מתיישבים עם מה שאמר דובר הבית הלבן לגבי עצמת היחסים בין ישראל וארצות הברית", ציין ארדן בהתייחוס להתבטאות הדובר, ג'יי קרני, בסוף השבוע, לפיה שיתוף הפעולה בין שתי המדינות מעולם לא היה טוב יותר.

שטייניץ: "לא שומע על שום משבר חסר תקדים"

"האמירה שלו בהחלט לא לשביעות רצוננו. ישראל צריכה לשמר את הזכות שלה להגן על עצמה, זה הדבר הנכון וגם כאן ישראל לא תפקיד את ביטחונה בידי אחרים", בהתייחס לצמצום מערך הכוחות האמריקאי המשתתף בתרגיל המשותף באוקטובר הקרוב, אמר ארדן כי "הצמצום נובע משיקולים פנימיים של ארצות הברית. אין כאן איתות אמריקאי. זה עדיין התרגיל הביטחוני הגדול ביותר אי פעם בין ישראל וארצות הברית".

גם שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס לאמירותיו לדבריו של דמפסי, ואמר: "באמת לא הבנתי את הדברים, הניסוח לא היה מוצלח. היחסים האסטרטגיים והביטחוניים איתנים כפי שהיו, שיתוף הפעולה הוא טוב ובמגעים שלי עם אנשים בארצות הברית אני לא שומע על שום משבר חסר תקדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully