וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון זיכה סב שהורשע באונס נכדתו וישב במאסר

גלעד גרוסמן

23.8.2012 / 13:15

הסב, בן 80, הורשע בהתעללות במינית בנכדה, שלפי ההגנה עדותה התבססה על "זיכרון מדומה". במהלך הדיונים היא התוודתה ששיקרה - והרכב השופטים הוחלף בשל מות אחד מהם

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט העליון זיכה היום (חמישי) גבר בן 80 שהורשע בכך שאנס את נכדתו והתעלל בה מינית במשך 13 שנים ונידון ל-15 שנות מאסר. הסב כבר ריצה שנה וחצי מאסר, לפני ששוחרר למעצר בית בתחילת 2012. ההחלטה הנדירה היא סיומה של אחת הפרשות הסבוכות שנידונו בשנים האחרונות בבתי המשפט בארץ. בתחילת 2008, הוגש נגד הסב כתב אישום חמור במיוחד, בו נטען כי אנס את נכדתו ועשה בה מעשי סדום במשך ארבע שנים ומספר רב של פעמים. ההתעללות נפסקה כשהנכדה הייתה בת 17, אולם רק מספר שנים לאחר מכן, ובעקבות טיפול נפשי, סיפרה הנכדה לאמה על המעשים. בעקבות זאת התעמתה האם עם הסב. "אשתי לא זכתה, אשתי לא זכתה לראות את התוצאה, את הדיון", אמר הסב בהתרגשות עם צאתו לחופשי מאולם בית המשפט.

הואשם באונס והתעללות מינית בנכדתו וזוכה, עליון , ירושלים, אוגוסט 2012. עומר מירון
הסב שזוכה מכתב האישום, הבוקר בבית המשפט העליון/עומר מירון

לאחר הגשת כתב האישום, העידה הנכדה עדות מוקדמת בשל מצבה הנפשי הקשה. הצעירה, כיום בת 32, סבלה שנים ארוכות מהפרעות אכילה וניסתה להתאבד כמה פעמים. כשנתיים לאחר הגשת כתב האישום - כשבמהלך המשפט שוב ניסתה הנכדה להתאבד - הורשע הסב ברוב דעות, לאחר שנדחתה טענת ההגנה שמדובר בזיכרון מושתל - זיכרון שאינו אמיתי, ושהקורבן מאמין שאכן התרחש. השופט, שמואל ברוך, סבר בדעת מיעוט שיש לזכות את הסב מחמת הספק. במאי 2010 גזרו עליו השופטים 15 שנות מאסר.

אולם, זאת היתה רק ההתחלה של סאגה משפטית יוצאת דופן. הסב ערער לעליון על ההרשעה, וזמן קצר לפני הדיון שלחה הנכדה מסרונים לדודתה ולתובעת בתיק, וכתבה להן כי שיקרה לגבי האונס. "סליחה, לא יכולה להרגיש אשמה, זה הורג אותי", כתבה. "סבא חף מפשע. הוא לא בגד ולא אנס אותי". כחצי שעה לאחר מכן שלחה הודעה נוספת, בה חזרה בה. "סבא אשם מגיל ארבע ברצח ובאונס. הגוף והנפש של החיים שלי", כתבה הפעם. בהודעה שלישית כתבה: "לא שיקרתי בבית המשפט ולא בחיים, היטלר אנס ורצח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שני שופטים הרשיעו את הסב - ושניים זיכו אותו

בעקבות שליחת המסרונים הנכדה נחקרה שוב במשטרה, וסיפרה כי לא הצליחה להתמודד עם הלחץ הנפשי לקראת הדיון בערעור, וסיפרה עוד שהיא סובלת מהטרדות טלפוניות, ולכן רצתה "להפסיק את הסיוט". עוד סיפרה כי היא חשה אשמה בשל הסבל שעוברים אמה ואחיה המסוכסכים עם שאר בני המשפחה.

בית המשפט העליון הורה לבית המשפט המחוזי לזמן את הצעירה לעדות לגבי המסרונים, ולבחון האם בעקבותם יש מקום לזכות את האב. בספטמבר אשתקד שוב הרשיעו השופטים את הסב, אולם למעשה המצב המשפטי רק הסתבך.

ראש ההרכב, השופט אורי שהם, שמונה מאז לכהונה בבית המשפט העליון, הרשיע אז את הסב, אולם השופטת יהודית שבח, שתחילה הרשיעה את הנאשם, סברה הפעם שיש לזכותו מחמת הספק, למרות שאינה סבורה שהנכדה שיקרה בעדותה. "מהמסרונים ששלחה המתלוננת, יהא ההסבר להם אשר יהא, אין דרך חזרה", כתבה בדעת מיעוט. מי שהכריע בין שני השופטים היה השופט גלעד נויטל, שהצטרף להרכב בעקבות מותו של השופט ברוך. כך נוצר מצב חריג, בו שני שופטים הרשיעו נאשם ושניים זיכו אותו.

בעקבות המצב הייחודי שנוצר, ביקש הסב להשתחרר למעצר בית, למרות שכבר החל לרצות את עונשו. בית המשפט העליון אישר זאת בתנאי שהסב לא יגור סמוך לנכדה. מכיוון שלא היה לו כסף לשכור דירה, הוא נותר במאסר. בינואר, כשנה וחצי לאחר שהחל לרצות את עונשו, הוא השתחרר למעצר בית, לאחר שבית המשפט התיר לו לשוב לביתו.

פרקליטו של הסב, עורך הדין אביגדור פלדמן אמר לאחר הישמע ההכרעה כי היום הגיעה סאגה ארוכה וממושכת, כואבת וטרגית למשפחה לסיומה בזיכוי. "זה היה משפט ארוך, מורכב מאוד. הגיע לבית המשפט העליון, חזר לבית המשפט המחוזי. זה היה מקרה אולי ללא תקדים במערכת המשפט, של ארבעה פסקי דין - שניים לזיכוי, שניים להרשעה, ובמקרה כזה המצב הוא זיכוי".

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully