וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדק חברתי: בבית האבות לפילים מזדקנים בכבוד

טין מאו ובעלה ייסדו במיאנמר מחנה שבו מטופלים פילים חולים, בהם כאלה שלקו בלבם או שראייתם נפגמה. השניים מנסים לגייס תרומות מתיירים ולרכוש תרופות חדשות ליונקי הענק

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

להזדקן בכבוד: בבית האבות "גרין היל", במדינת שאן שבמזרח מיאנמר, הוקם לפני כשנה מחנה טיפולי מיוחד, המיועד לפילים מזדקנים וחולים. במחנה שוכנים כעת חמישה פילים חולים, שגילם בין 41 ל-52 שנים. הם זוכים לטיפול תרופתי צמוד, המותאם לכל אחד מהם על ידי הווטרינר האישי.

טין מאו, מנהלת האתר, אמרה כי במחנה שהיא מופקדת עליו מטופלים פילים מסוגים שונים ומשונים. לדבריה, פיל אחד סובל מבעיה בעיניים, ופיל אחר לקה בלבו. אחרים הובאו לטיפולה? משום שהותקפו בידי פילי פרא ביער. חלקם לקו בזיהומים או בדלקות.

מאו הקימה את המחנה יחד עם בעלה, בתום מאבק ביורוקרטי שנמשך כמעט שנתיים. לדבריה, היא ביקשה ליצור אתר תיירות מסוג חדש, בו לא יתייחסו לפילים כיצורים למטרות שעשוע, ובו יוכלו היונקים הענקיים לחיות בסביבתם הטבעית. כיום, עובדי המחנה מספרים כי הקשר בינם לפילם הוא כמו של אב לילדיו.

לצד הפילים החולים, נמצאים במקום שני פילים בריאים, שנועדו למשוך תיירים עשירים למדינה שבאה חיים כיום כ-9,000 עד 10,000 פילים, מחציתם בטבע. באמצעות הכסף שיביאו התיירים למחנה, מקווים ב"בית ההבראה" לרכוש תרופות חדשות לפילים. למרות שמהות המחנה אינה רכיבה על פילים, התיירים מוזמנים בכל זאת לטיולים קצרים – לשם החוויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully