וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכה לא יורשה להיכנס לעירייה, יוכל להמשיך בתפקידו

גלעד גרוסמן

1.8.2012 / 13:38

בית המשפט קיבל חלקית את ערעור המשטרה על שחרור ראש העיר קריית מלאכי החשוד בביצוע עבירות מין. יורשה להתגורר בעירו, אך לא להיכנס לבניין העירייה. מלכה: "החלטה נבונה"

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה קיבל היום (רביעי) באופן חלקי את ערעור המשטרה על ביטול התנאים המגבילים שהוטלו על ראש העיר קריית מלאכי, מוטי מלכה. השופט יעקב שינמן קבע כי מלכה יוכל לחזור להתגורר בעירו, אולם נאסר עליו להכנס לבנין העירייה.

השופט ציין כי העבירות בהן חשוד מלכה חמורות, במיוחד לאור העובדה שמדובר באיש ציבור, ואף הוסיף כי בניגוד לדעת בית משפט השלום, לדעתו בחומר הסודי שהציגה בפניו המשטרה יש ראיות לחשד לשיבוש הליכי משפט מצדו של מלכה. אולם, הוא הוסיף כי לא ברור מהמסמכים שהגישה המשטרה, מתי, אם בכלל, יוגש כתב אישום נגד מלכה. הוא כתב בהחלטתו כי לפעמים חקירות עבירות מין נמשכות שנים.

השופט שינמן קבע כי לא קיימת מסוכנות מצד מלכה אם יחזור לעיר, אולם חומרת העבירות בהן הוא חשוד מצדיקות הרחקתו מבנין העירייה לשלושים יום נוספים. השופט הבהיר כי אין מניעה שמלכה יכהן כראש עיר.

לאחר הדיון אמר מלכה כי "לא היה לי ספק שזה יהיה המצב. השופט קיבל החלטה נבונה, שמספקת גם את המשטרה וגם אותנו. סמכתי ידי על המערכת השיפוטית, ובסופו של דבר ההר הגדול הזה יצטמטם ויצטמטם עד שהכל יתפוגג"

ראש עיריית קריית מלאכי בערעור במחוזי פתח תקווה, יולי 2012. יותם רונן
כתב האישום - עניין של זמן? מלכה בערעור במחוזי, אתמול/יותם רונן

"השאלה אינה אם להגיש כתב אישום נגד מוטי מלכה, אלא על מה", כך אמר מוקדם יותר הבוקר נציג המשטרה, עו"ד ערן מלכה, בדיון בערעור שהגישה המדינה על ההחלטה לאפשר לראש העיר קריית מלאכי לשוב לתפקידו. לדבריו, כתב האישום נגד מלכה בגין אונס - יוגש עד סוף החודש.

בזמן ההמתנה להחלטה אמר מלכה: "אני לא רוצה לדבר על עוול ועל מה שנעשה לי, אבל אני בהחלט לא מרגיש טוב עם זה". כשנשאל האם לדעתו כתב אישום נגדו יוגש בוודאות, ענה מלכה כי "אם המשטרה גם חוקרת, גם שופטת וגם מבצעת - אז בסדר, שיבושם לה".

אתמול דחה בית משפט השלום בראשון לציון את בקשת המשטרה, להאריך את תנאי השחרור של מלכה, שנאסר עליו להכנס לתחומי העיר. בדיון היום אמר עו"ד ערן מלכה כי "מאז אתמול המתלוננות במעצר בית". הוא ביקש להגיש מכתב שכתבה אחת המתלוננות, על תחושותיה מאז השחרור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"המדינה אינה מבקשת למנוע ממלכה לכהן בתפקיד"

לדבריו, הפרקליטות בוחנת את טענותיו של מלכה, אותן הציג בפני הפרקליטות, וכעת ישנו עוד צורך בעריכת שימוע בפני פרקליט המדינה ובהחלטה של היועץ המשפטי לממשלה, לפני הגשת כתב אישום נגד ראש עיר מכהן. הוא העריך שעד סוף החודש תתקבל החלטה. עוד אמר, כי המדינה אינה מבקשת למנוע ממלכה להמשיך לנהל את העיר.

מנגד, פרקליטו של מלכה, עו"ד אבי חימי, אמר שהפרקליטות מטעה את בית המשפט. לדבריו, לגבי שתיים מחמש המתלוננות חלה התיישנות, וכי לגבי המתלוננת שהגישה את המכתב, הפרקליטות כנראה לא תכלול אותה בכתב אישום עתידי. הוא הוסיף שלגבי השתיים האחרות, יש הוכחות לכך שהקשר בינן למלכה היה בהסכמה. עו"ד חימי גם דחה את חשדות השוחד כלפי מלכה.

הוא הוסיף כי אין חשש לסכנה למתלוננות, ולא ראוי לאפשר למשטרה לפגוע בהחלטה הדמוקרטית של תושבי קריית מלאכי, שבחרו במלכה. עו"ד חימי אף הזכיר את זיכויו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully