וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מחריף הסנקציות על אירן: "תישא בתוצאות"

נשיא ארה"ב הכריז על החרפת העיצומים במגזרי האנרגיה והפיננסים. "אם הממשל בטהרן ימשיך בהתנגדותו, ארצות הברית ובעלות בריתה יגבירו הלחץ". ברשימה השחורה גם בנק סיני

החבל על אירן מתהדק, שוב: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודיע היום (שלישי) על סנקציות חדשות על טהרן, בשל המשך דהירתה לעבר נשק גרעיני. הסנקציות, שהוטלו על המגזרים הפיננסים והאנרגיה באירן, נועדו להגביר את הלחץ על אירן, "כדי להראות לממשל בטהרן שהוא נושא באחריות לפעולותיו", אמר הנשיא האמריקאי. "אם הממשל בטהרן ימשיך בהתנגדותו, חשוב שלא יהיה ספק שארצות הברית ובעלות בריתה ימשיכו ללחוץ ולהגביר את הסנקציות", אמר אובמה.

בין היתר, הסנקציות על המגזר הפיננסי "יפגעו ביכולת האירנית לייצר מנגנוני תשלום למכירת נפט מקומי, תוך הפרת סנקציות האנרגיה על המדינה", נכתב בהודעת הבית הלבן. עוד נכתב כי "הסנקציות מכוונות גם נגד מי שינסה להפר את אמברגו הנפט, לרבות אנשים פרטיים וחברות שיסחרו עם חברת הנפט הלאומית של אירן, הבנק המרכזי בטהרן וגופים נוספים".

נשיא ארה"ב ברק אובמה נואם באוניברסיטת ריצ'מונד, 9 בספטמבר 2011. רויטרס
מחריף הסנקציות. אובמה/רויטרס

בין היתר, התמקדו בהודעת הבית הלבן בשני גופים – בנק קונלון הסיני ובנק אילאף האיסלמי בעירק, שעל פי החשד ביצעו העברות של מיליוני דולרים לבנקים אירניים הכפופים לסנקציות הבינלאומיות, ואשר סייעו לתכנית הגרעין. שני הגופים הללו הוכנסו ל"רשימה שחורה", ונאסר על חברות אמריקאיות לסחור עמן.

הערב נחת בישראל שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, שבא לשם ביקור עבודה. במערכת הביטחון בישראל מייחסים חשיבות רבה לביקורו, והעריכו כי הוא גם יחשוף החלטה חדשה של הממשל האמריקאי במערכה נגד פרויקט הגרעין האירני, כדי להאפיל על ביקורו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני.

פנטה הגיע לישראל לאחר שביקר במצרים, וקיים פגישות אישיות עם נשיא מצרים הטרי, מוחמד מוסרי, ועם ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי. במהלך ביקורו בישראל, צפויים פנטה ושר הביטחון ברק לקיים פגישה מקצועית, ולאחר מכן פגישה אישית, שבה יקבל ברק רשמים אודות הנשיא הנבחר במצרים והמגמות השונות של המעצמה הערבית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully