וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הדרג המדיני יקבע אם לתקוף, והוא טרם הכריע"

טל שלו

31.7.2012 / 20:05

ראש הממשלה התראיין לערוצי הטלוויזיה, ואמר על האפשרות לתקוף את תכנית הגרעין האירנית: "גם בגין תקף בעירק בניגוד לעמדת הצבא". על הכלכלה: "הכי חברתי זה למנוע אבטלה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (שלישי) לפרסומים לפיהם הצמרת הביטחונית בישראל, לרבות הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ, מתנגדים לתקיפה עצמאית ישראלית באירן, ופועלים לשכנע את הדרג המדיני בכך. "הדיון הזה מתקיים אבל לא פה, הוא מתקיים כמה מטרים מכאן, מעבר לדלת הזאת, בחדר הקבינט. זה המקום הראוי לקיים את הדיון הזה. מתקיימים שם דיונים ושומעים את כל הדעות", אמר נתניהו בראיון לערוץ 10. "בדמוקרטיה הישראלית, בכל דמוקרטיה, מי שקובע זה הדרג המדיני, מי שמבצע זה הדרג הצבאי, כך זה היה וכך זה גם יהיה. ואני אומר לך, אני עוד לא קיבלתי עוד החלטה".

בדבריו הזכיר נתניהו כי ב-1981 החליט ראש הממשלה דאז, מנחם בגין, להפציץ את הכור הגרעיני בעירק, בניגוד לעמדת ראש המוסד וראש אמ"ן, "אבל הדרג המדיני קיבל את ההחלטה כי יש לו את הראייה הכוללת ועליו רובצת האחריות העליונה, זה נכון גם היום. ההחלטה הזאת תתקבל, ככל שתתקבל, היא החלטה של הדרג המדיני ואני לפחות חושב שההתחמשות של איראן בנשק גרעיני של אייתוללות ששואף, שמצהיר שבכוונתו להשמיד אותנו, אני חושב שהדבר הזה צריך למנוע אותו וכך אנחנו נעשה, אני לא אתן לזה לקרות". בראיון לערוץ 2 הוסיף ראש הממשלה: "הסנקציות פגעו בכלכלה האירנית אך לא הזיזו את תכנית הגרעין מילימטר אחורה".

ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו ושר הביטחון, מר אהוד ברק בישיבת המטכ"ל של צה?ל, ינואר 2012. דובר צה"ל
"הדרג המדיני קובע, הדרג הצבאי מבצע". ברק, נתניהו וגנץ/דובר צה"ל

הריאיון בערוץ 10 עסק בהרחבה בנושא הכלכלי. ראש הממשלה התייחס לטענות לפיהן מדיניות ממשלתו הביאה למצב הכלכלי, שהצריך קיצוצים נרחבים והעלאת מסים: "במה טעינו? בזה שיצרנו כאן 330 אלף מקומות עבודה בשלוש שנים? בזה שבנינו את הגדר שבולמת את המסתננים? בזה שאנחנו נותנים חינוך חינם מגיל 3? תוספת שכר למורים? לשוטרים? לכבאים? לרופאים? בזה שאנחנו מורידים את המחיר שהסלולארי עולה? לא טעינו. אלא מה? יש דבר אחד שקרה. אחרי שלוש וחצי שנים ראינו שההכנסות של המדינה לא מתאוששות ביחס למה שקורה באירופה. אירופה לא מתאוששת, סין יורדת בקצב הגדילה שלה, ארצות הברית מדשדשת. אלה השווקים שאנחנו מוכרים להם. כשהחברות הישראליות מוכרות פחות, אז הן גם משלמות פחות מסים ואנחנו רואים את הצפי הזה. תאמין לי, אני לא אוהב להעלות מסים".

על חוק טל: "בחרתי באחריות ולא בפופוליזם"

נתניהו התייחס גם לאפשרות להעלות את מס החברות, על חשבון העלאת המסים שהפעיל על "האזרח הקטן", דוגמת המע"מ ומס ההכנסה. לדבריו, אם יועלה מס החברות, "חברות יקומו וילכו, ואז מה שיקרה לך זה שיהיה לך אבטלה המונית. חשבתי על הדבר הזה – איך אני שומר על הכלכלה? אבל העלאת מס החברות לא מכסה לך את הסכום. אתה צריך להעלות הרבה יותר. ואני חושב שזה יפגע בתעסוקה. אני לא אתן שיפגעו בתעסוקה. בסוף הדבר הכי חברתי, הכי-הכי חברתי, זה למנוע את עליית האבטלה, ואני לא רוצה לפגוע בחברות".

ראש הממשלה התייחס גם לפקיעתו של חוק טל, הפוטר את גיוסם של תלמידי ישיבות, מחר, בהוראת בג"ץ. "אני בחרתי באחריות ולא בפופוליזם, בסיסמאות שאי אפשר ליישם אותן, שרק יסבו לאחור את מה שהושג", אמר נתניהו, שהוסיף: "אני חושב שאפשר להגיע בקלות, לא בקלות, אבל במאמץ, תוך כמה שנים בעצם לששת אלפים מתגייסים שזה חלק מהדבר הזה. צריך לעשות את זה בהסכמה, כדי לא לגרום לכך שתהיה מלחמת אחים". ראש הממשלה גם רמז לפרישתה של קדימה מהקואליציה שלו, ואמר: "אני חושב שהם העדיפו שלטי אוטובוסים על פיתרון אמיתי. פיתרון אמיתי, לדעתי עדיין אפשר להשיג ואני אנסה להשיג אותו. אבל אין ואקום".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות" שהרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ויתר הצמרת הביטחונית בישראל, בהם ראש השב"כ, יורם כהן, ראש המוסד, תמיר פרדו ומפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, מתנגדים לפעולה צבאית עצמאית של ישראל באירן, ומנסים לשכנע את הדרג המדיני נגדה. אחר הצהריים התייחס גנץ לפרסומים; במסיבת עיתונאים שערך בבסיס הקליטה והמיון של צה"ל בתל השומר, אמר הרמטכ"ל כי "כמפקד צה"ל וכרמטכ"ל, הדרג המדיני מצפה ממני שאומר לו את כל מה שאני חושב. אני עושה את זה, והם מקשיבים".

עם זאת, סייג גנץ את דבריו, ואמר כי "את מה שאנחנו חושבים נאמר לדרג המדיני, ונעשה את מה שיורו לנו". לדבריו, "אף אחד מהפרסומים המדוברים לא נאמר ממני או מטעמי, ואני לא עוסק בפרסומים הללו". עוד אמר גנץ כי "אירן היא המדינה היחידה בעולם שמנסה לפתח נשק גרעיני והיא קוראת להשמדת מדינה אחרת, במקרה הזה אנחנו, ולא נכון שנתעלם מזה. צה"ל ערוך ונכון לפעול, ומבחינתנו האמירה 'כל האופציות על השולחן' היא לא סיסמה, אלא תכנית עבודה, ואנחנו עושים אותה".

בראשית השבוע נחשף שהיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, טום דונילון, הציג לראש הממשלה, בנימין נתניהו, את תכנית המגירה של ארצות הברית לתקיפה אפשרית באירן. פקיד אמריקאי שצוטט ב"הארץ" סיפר שדונילון ערך את סקירה בפני נתניהו במהלך ביקור בישראל לפני שבועיים, בו אירח נתניהו את היועץ לארוחת ערב בת שלוש שעות, אשר בחלקה השתתף גם היועץ לביטחון לאומי הישראלי, אלוף יעקב עמידרור.

לקריאה נוספת
גנץ על אירן: ”הדרג המדיני רוצה בדעתי ומקשיב לה”
האם הרמטכ”ל באמת מתנגד לתקיפה באירן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully