וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא משתדרג לסמארטפונים, אך חושש מדליפת מידע

30.7.2012 / 22:03

אגף המודיעין פתח בקמפיין לאבטחת מידע במסגרת שדרוג מכשירי המירס הישנים לטלפונים חכמים. "האויב יכול לשאוב מידע מהמכשיר מבלי שתדע כמו תמונות, מסרונים ומספרי טלפון"

המחלקה לאבטחת מידע בכוננות ספיגה: בימים הקרובים ייפרדו חיילי וקציני צה"ל ממכשירי ה"מירס" הישנים ויקבלו לידיהם סמארטפונים (מכשירים סלולריים חכמים) במסגרת חוזה הענק של הצבא עם חברת "סלקום". המפקדים אמנם מרוצים מכך שיוכלו לאחוז במכשירים חדישים כמו "אייפון", "סמסונג גלקסי" או "בלקברי", אך במחלקה לאבטחת מידע שהמליצה על קליטת המכשירים מהדור החדש, הזהירו כי פוטנציאל הנזק הוא אדיר.

אגף המודיעין פתח בשבוע האחרון בקמפיין לאבטחת המידע במכשירים הסלולריים במסגרתו תתקיים בין היתר חלוקת חוברות, שיסבירו כיצד להתמודד עם דלף של מידע באמצעות הסמארטפונים. קצין בכיר באמ"ן הסביר כי כיום גופים שרוצים לתקוף מכשירים סלולריים שנמצאים בידי צה"ל יכולים להשתלט מרחוק על מכשיר סלולרי גם אם הוא כבוי ולהפעיל את המיקרופון שבו כל עוד הסוללה מחוברת למכשיר. "האויב יכול לשאוב מידע מהמכשיר מבלי שתדע כמו תמונות, מסרונים ואפילו מספרי טלפון. אנחנו מאוד חוששים שהאויב יידע לזהות קבוצת מכשירים סלולריים על הגבול ויסיק מזה מסקנות".

ההנחיות יכללו איסור לצלם בבסיסים צבאיים, איסור העלאת מידע מסווג לאינטרנט וחיוב לסגור את יכולת האיכון של המכשיר. "נקיים הסברה לגבי כל מה שמותר לומר באמצעות המכשיר ומה שאסור, כי היכולת של האויב להאזין למכשיר גדלה מכיוון שמדובר ברשת GSM", אמר הקצין הבכיר והוסיף, "אנחנו נעניק לכל מכשיר מעטפת הגנה שתכלול אמצעים לסינון פוגענים שונים. המטרה היא שהחייל יידע שטלפון שלו הותקף ויעביר לנו מידע בנושא כדי שנוכל לטפל בכל ולמנוע נזק".

בנוסף לכך מתכוונים במחלקה לאבטחת מידע לעקוב אחר קבוצות רגישות בתוך הצבא לקראת פעילות מבצעית רגישה, ובמקרים אחרים להאזין לשיחות המפקדים. הקצין הבכיר הבהיר כי "כל מה שנעשה בתחום המעקב והאכיפה יעשה בכפוף לחוק ובשמירה על צנעת הפרט". הקצין גם התייחס לגלישה ברשתות חברתיות באמצעות המכשיר: "מותר יהיה לגלוש לפייסבוק אבל לא לאכן את מיקומך, בטח לא בבסיס צבאי. בנוסף לכך אנחנו נחסום מספר אתרים רגישים, בהם אתרי סקס ואתרי הימורים. לא נרשה לגלוש לאתרים הללו מאחר והם עלולים להעתיק נתונים מהמכשירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully