וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטה יגיע לישראל: "יחשוף החלטה חדשה בנושא אירן"

31.7.2012 / 0:01

שר ההגנה האמריקאי יבקר השבוע בישראל, ובמערכת הביטחון מעריכים כי ימסור הודעה שמטרתה להאפיל על התבטאויותיו של רומני. פנטה צפוי לדון עם השר ברק גם בנושא מצרים וסוריה

במערכת הביטחון בישראל מייחסים חשיבות רבה לביקורו של שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, שצפוי לנחות הערב (שלישי) ולהתקבל ביום רביעי בבוקר במשמר כבוד בבסיס מחנה מטכ"ל שבתל אביב, כאורחו של שר הביטחון, אהוד ברק. בין היתר, צפוי פנטה להעביר את רשמיו הראשונים ממצרים, וגורמים במערכת הביטחון מעריכים כי הוא גם יחשוף החלטה חדשה של הממשל האמריקאי במערכה נגד פרויקט הגרעין האירני, כדי להאפיל על ביקורו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני.

פנטה יגיע לישראל לאחר שיבקר במצרים, ויקיים פגישות אישיות עם נשיא מצרים הטרי, מוחמד מוסרי, ועם ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי. במהלך ביקורו בישראל, צפויים פנטה וברק לקיים פגישה מקצועית, ולאחר מכן פגישה אישית, שבה יקבל ברק רשמים אודות הנשיא הנבחר במצרים והמגמות השונות של המעצמה הערבית.

בכירים במערכת הביטחון מגדירים את ביקורו של פנטה חשוב מאוד, בעיקר בשל המידע שהוא אמור לספק בנוגע לנשיא מצרים הנבחר. גורם ביטחוני בכיר אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "ישראל הולכת על ביצים בכל מה שקשור לסוגיות מול מצרים. ההחלטה לשלש את מספר העוברים במעבר רפיח, תוך כדי הורדת רמת הבידוק הביטחוני במעבר, היא מכה בבטן לישראל". לדבריו, בחמאס הצהירו כבר מספר פעמים על האפשרות של ניתוק הסחר מישראל והעברתו למצרים, דבר שנדחה בתוקף על ידי משטרו של הנשיא הקודם. "מתחת לפני השטח, מתרחשים מהלכים בין תנועות האחים המוסלמים לחמאס, שלא בהכרח משרתים את האינטרס הביטחוני האזורי", ציין הגורם.

מזכיר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה ושר הביטחון אהוד ברק במשרד הביטחון, תל אביב. אוקטובר 2011.. משרד הביטחון
ברק ופנטה במהלך ביקורו האחרון בישראל, בשנה שעברה/משרד הביטחון

בנוסף לנושאי המצרי, צפויים השניים לדון גם בהתפתחויות בסוריה וביכולת התגובה הישראלית לאפשרות של הברחות אמצעי לחימה מתקדמים ונשק לא קונבנציונאלי ממחסני הנשק של הצבא הסורי ללבנון. גורם בכיר במערכת הביטחון ציין כי התיאום בין מערכת הביטחון בישראל למשרד ההגנה האמריקאי הוא גבוה מאוד, ואף מתנהלות שיחות רבות בנושא כדי להיערך לאפשרות של הידרדרות אזורית.

"בנושא האירני - כל מילה נבחרת בקפידה"

עוד צפויים השניים לדון בסוגיית הגרעין האירני, ובסנקציות אותן ישראל דורשת להטיל על הרפובליקה האיסלמית. "האמריקאים מבינים היטב את האחריות שעומדת על ראשם של נתניהו וברק, ולכן ארצות הברית לא מסוגלת לדרוש אלא לדבר ולבקש", הסביר הגורם הבכיר. "השיחות בסוגיה האירנית הן רגישות ביותר, ובתקופה הזו מייחסים לה שני הצדדים חשיבות רבה מאוד. כל מילה נבחרת בקפידה".

ביקורו של פנטה בא ימים ספורים בלבד לאחר הביקור של יריבו של הנשיא אובמה במרוץ לנשיאות, מיט רומני, אשר הביע את תמיכתו בתקיפה ישראלית באירן. בשל כך, מעריכים במערכת הביטחון ששר ההגנה האמריקאי ינסה להפעיל מאמצים כדי להאפיל על הכותרות שהותיר רומני בישראל ולהוריד אותן ממוקד השיח. כאמור, ההערכה במערכת הביטחון היא שפנטה יתייחס לסוגיה האירנית בעת ביקורו בישראל, ועשוי אף לחשוף החלטה חדשה של הממשל האמריקאי בנושא.

בתוך כך, בכיר במערכת הביטחון התייחס להודעת נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בסוף השבוע האחרון, על הידוק שיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות. "היא חשובה מאוד ובעלת ערך, אבל רב הנסתר על הגלוי. עד שלא יהיו פרטים מדויקים, תאריכים והיקפים, הכול מוגדר כהבטחות", הסביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully