וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס אוגוסט לנח"ל החרדי: "מי שלא לומד - שיתגייס"

26.7.2012 / 17:02

כ-80 חרדים התגייסו הבוקר לגדוד הנח"ל החרדי של חטיבת כפיר, בשלב ראשוני. בניגוד למתגייסים הטריים, המשפחות אינן מרוצות: "אם כל החרדים יתגייסו, עם ישראל יתפורר"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אמיר בוחבוט

על רקע הודעת משרד הביטחון אתמול לפיה קיימת עלייה של 33% במספר המתגייסים לגדוד הנח"ל החרדי בחטיבת כפיר, הגיעו הבוקר (חמישי) ראשוני המתגייסים של מחזור אוגוסט לבסיס הקליטה והמיון בתל השומר. המתגייסים הטריים הגיעו בין היתר מבית שמש, ראשון לציון, בני ברק ומההתנחלות עינב שבשומרון - אך יצוין כי הם אינם בני הישיבות המזוהות באופן מובהק עם הזרם החרדי בירושלים ובבני ברק.

הגיוס היום כלל כ-80 חרדים לשורות הגדוד. בשבוע הבא צפויים להתגייס 70 חרדים נוספים, בהם 40 לתפקיד תומכי לחימה בשל בעיות רפואיות ותנאי שירות. בעוד כשבועיים צפויים להתגייס 30 חרדים נוספים.

גיוס חיילים לנח"ל החרדי. נמרוד סונדרס
"אבל מי שלא לומד - שיתגייס". הבקו"ם, הבוקר/נמרוד סונדרס

בנימין ארזי מהיישוב אלעד ליווה את בנו, עמרם, לבקו"ם. "אם יהודי לא מאמין שיהודי שיושב בישיבה ולומד שומר עלינו, זו בעיה קשה", אמר האב בשיחה עם וואלה! חדשות, שהדגיש כי היה מעדיף שבנו ילמד בישיבה. "אבל מי שלא לומד - שיתגייס". על האפשרות שהחל מ-1 באוגוסט יגייס צה"ל את כלל החרדים, על פי החלטת בג"ץ והיעדר חלופה לחוק טל שיפוג ביום זה, אמר ארזי כי "זו תהיה קטסטרופה, מלחמת עולם. לא תהיה אלימות, אבל עם ישראל יתפורר. בחורי הישיבות תורמים להגנה על המדינה, לא פחות מצה"ל". עמרם, בנו של בנימין, אמר למורת רוחו של אביו כי הוא "מתגייס בלב שלם". "למדתי בישיבה, סיימתי תקופה ואני מתגייס בכיף", הוסיף.

יוסי אביטן מראשון לציון, היה מראשוני המתגייסים הבוקר. "יש לי שאיפות להצליח בשירות הצבאי. יש לי לפחות עשרה חברים שמתכוונים להתגייס לגדוד. הסביבה תומכת ואני אתן את כל מה שיש לי כדי להצליח", סיפר אביטן, שהוסיף כי הוא כבר חושב על שירות בקבע. אליאב גבאי, גם הוא מראשון לציון, אמור להתגייס לגדוד החרדי בעוד שבועיים. "מי שלומד בישיבה, שימשיך ללמוד. אבל מי שלא - אז שיתגייס", אמר גבאי. "אין אף אחד שמותח עליי ביקורת". רפאל פורטל, שהגיע לבקו"ם מלווה באמו, סיפר כי החליט להתגייס לצה"ל ולא להמשיך ללמוד בישיבה. "לא נראה לי שכולם יתגייסו לצה"ל", אמר. "זה לא יקרה. אני מתגייס והם לומדים, אבל גם מה שהם עושים חשוב".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
גיוס חיילים לנח"ל החרדי. נמרוד סונדרס
"גדוד הנח"ל החרדי מהווה הצלחה חסרת תקדים בגיוס בני המגזר החרדי לצה"ל"/נמרוד סונדרס

יותם, חילוני מכוכב יאיר שנפרד היום לשלוש שנים מחייו האזרחיים, לטובת גיוסו לחטיבת צנחנים, הביע סלידה מהמצב הקיים. "חבל שלא כולם מתגייסים", אמר. "אני חושב שזו כפיות טובה וגועל נפש. לא מגיע להם לקבל שום הטבה ושום זכות מהמדינה. אסור שאף אחד יחיה במדינה הזו על חשבון השני".

מנכ"ל ארגון הנח"ל החרדי, הרב צבי קלבנאו, אמר כי "גדוד הנח"ל החרדי מהווה הצלחה חסרת תקדים בגיוס בני המגזר החרדי לצה"ל, הן ברמה המבצעית והמקצועית והן ברמת השילוב הנכון והראוי של חרדים בתרומה למדינה". לדבריו, "מחזור הגיוס הנוכחי הוא המשך של מגמת עלייה במספר הצעירים הבאים למסלול מלב המגזר החרדי, ואנו מעריכים שמגמה זו תגדל ותתעצם בתקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully