וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מחוז ירושלים ניסו שחם נחקר ויצא לחופשה

הניצב יצא לחופשה בגלל חקירה שלא ניתן לפרסם את פרטיה, והשר לביטחון פנים עודכן על המהלך. משטרת מחוז ירושלים סירבה להתייחס. ניצב מני יצחקי יהיה מפקד המחוז בפועל

מבוכה במשטרה: מפקד מחוז ירושלים, ניסו שחם, יצא לחופשה בעקבות חקירה שמתנהלת נגדו. בשלב זה לא ניתן להרחיב על פרטי המקרה, אולם ייתכן שבשעות הצהריים או הבוקר יותרו לפרסום חלק מהפרטים. גם מפקד מרחב ציון, ניצב משנה ניסים אדרי, יצא לחופשה בשל מעורבותו בפרשה.

בתחילה דווח בתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל כי מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, החליט להוציא את שחם ואדרי לחופשה כפויה, אך מקורות בלשכת המפכ"ל אמרו כי הפרסומים אינם נכונים, וכי שחם ואדרי ביקשו לצאת אתמול לחופשה מיוזמתם. השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', עודכן על המהלך.

אדרי, שהיה מועמד לתפקיד סגנו של שחם, קשור לפרשה בתור פקוד שלו בשל חשד שהיה מעורב בהסתרה של מידע שהגיע אליו.

ניצב מני יצחקי ימלא את תפקיד מפקד המחוז בפועל

בשל הפרשה, החל מהבוקר הסגן לשעבר ניצב מני יצחקי הוא מפקד המחוז בפועל. יצחקי איננו חלק ממחוז ירושלים יותר לאחר שלפני מספר ימים מונה למפקד היחידה המיוחדת להב 433. משטרת מחוז ירושלים סירבה בשלב זה להתייחס לפרשה וכך גם לשכת מפכ"ל המשטרה.

מינויו של שחם לתפקיד לווה בביקורת על רקע התבטאותיו לגבי המתנחלים שתועדו בערוץ 10 במהלך ההתנתקות. בין היתר אמר שחם לקצין מג"ב כי "אם יהיה צריך, אז יש להכות באלות, נמוך", "שיישרפו, חרא עליהם" ו"אני לא זונה שפותחת את הרגליים...שישלמו".

עתירות שהוגשו נגד מינויו לבג"ץ נדחו על ידי בית המשפט פה אחד, ונקבע שאין מקום להתערב בשיקול הדעת של המפכ"ל, שהחליט על קידומו של שחם. השופטת איילה פרוקצ'יה ציינה כי שחם הביע חרטה כנה על דבריו ואמרה כי "כשל של מועמד במהלך מילוי תפקידו אינו פוסל בהכרח את קידומו מטעמים של פגיעה באמון הציבור. אמון הציבור הוא גם מושג המכיר בקיום הסליחה, המחילה והתשובה".

בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני

לקריאה נוספת
סבב מינויים במשטרה: ניסו שחם יפקד על מחוז ירושלים
נזיפה קשה לתנ"צ שחם שקרא להכות אנשי ימין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully