וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבטלה גדלה - שירות התעסוקה מכין פרישת עובדים

חיים ביאור

25.7.2012 / 8:33

שירות התעסוקה מכין תכנית לפרישת כ-7% מעובדיו הבוגרים - 50-60 עובדים. עלות חבילת הפרישה מוערכת ב-12-15 מיליון שקל

חרף הגידול באבטלה במשק, שירות התעסוקה, המופקד על מציאת עבודה לכ-200 אלף דורשי עבודה, הכין תוכנית לפרישת 50-60 מעובדיו, שהם 7% מכוח האדם שלו. העלות השנתית של תוכנית הפרישה מוערכת ב-12-15 מיליון שקל.

תוכנית הפרישה תחול על עובדים ותיקים שגילם 50 ומעלה, שכמעט כולם מועסקים כפקידי השמה לדורשי העבודה המתייצבים בלשכות של השירות ברחבי המדינה. התמורה הכספית שיקבלו הפורשים תהיה שונה מעובד לעובד, בהתאם לגילו או לוותק שצבר בעת פרישתו. עובדים "צעירים" יחסית, שגילם 50, יקבלו עם פרישתם מענק בסך חצי מיליון שקל, ובמקביל יתחילו לקבל פנסיה תקציבית כבר מגיל זה. ככל שהעובד הפורש מבוגר יותר הוא יקבל מענק קטן יותר, כשהסכום המינימום למענק יהיה 200 אלף שקל. עם זאת, פורשים בני 60 או יותר יקבלו דרגת פרישה נוספת, שתגדיל את הפנסיה שתשולם להם ב-6%-8%.

התוכנית הוכנה כבר בימי כהונתו של המנכ"ל הקודם של השירות, יוסי פרחי, אך היא לא הבשילה עקב היעדר הסכמה עם ועד העובדים הארצי, בראשות אהרון חוטובלי, שניהל מאבקים קשים, שלוו בשביתות, נגד קיצוץ בכוח האדם בשירות התעסוקה.

במשרדי האוצר והתמ"ת סבורים שעם מינויו של מנכ"ל חדש לשירות התעסוקה, בועז הירש, וסיום כהונתו של חוטובלי בראשות הוועד (לטובת תפקיד ניהולי שקיבל בארגון), הוכשרה הקרקע לקידום תוכנית הפרישה.

היו"ר החדש של ועד העובדים, עופר לוי, אמר בתגובה: "אני מכיר את תוכנית הפרישה. יש בה כמה פרטים שאינם ברורים. כשהתמונה כולה תהיה לפני, המזכירות הארצית של הוועד תקבל החלטה".

הירש אמר שתוכנית הפרישה כבר סוכמה עם האוצר, "ותאפשר לאנשים המרגישים שחיקה לאחר שנות עבודה רבות, לפרוש מרצון, ובמקביל מעניקה לנו הזדמנות לקלוט עובדים חדשים ורעננים". לדבריו, קליטת עובדים חדשים תוגבל לפי יחס של 1:3 - כלומר על כל שלושה פורשים, הנהלת השירות תהיה רשאית לקלוט בעתיד עובד אחד בלבד.

עובדים בשירות התעסוקה טוענים כי יוזמת התמ"ת להקים מרכזי תעסוקה במגזר הערבי ובפריפריה, במטרה לקדם שילוב אוכלוסיות מוחלשות בשוק העבודה, פגעה במעמדו של שירות התעסוקה הוותיק. "הקמת מרכזי התעסוקה היא בגדר הפרטה חלקית של השירות", אומרים העובדים. "הקמת המרכזים היא כפילות, מכיוון שאת התפקיד שהם נטלו על עצמם מסוגל שירות התעסוקה לבצע בצלחה, לנוכח ניסיונו העשיר, בתנאי שהאוצר לא ייבש את תקציביו ואף יגדיל אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully