וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזרו של קדאפי: "הוא חיסל את מי שידע שאמו יהודיה"

ניר יהב

16.7.2012 / 11:15

בריאיון נרחב לעיתון "אל חיאת", סיפר נורי אל-מסמארי על חייו בצל השליט הלובי המנוח. בין היתר סיפר על איבתו של קדאפי לערפאת - וגם ועל הבוטוקס שהזריק לפניו הקמוטים

האם נכונה השמועה שאמו של שליט לוב המנוח אכן הייתה יהודיה? נורי אל-מסמארי, עוזרו האישי של מועמר קדאפי, טוען בראיון מיוחד ליומון הלונדוני "אל-חיאת", כי שליט לוב, שהודח מתפקידו בהתקוממות העממית, ניסה להשתיק את כל מי שהכיר את המידע המפליל. בריאיון המתפרסם הבוקר (שני), מספר אל-מסמארי כי כבר בשנות השמונים הורה הקולונל הלובי לחסל שלושה בכירים בארצו, שהחזיקו מסמכים המוכיחים לכאורה כי אמו הייתה יהודיה. לטענתו, מדובר היה בשגריר לוב באיטליה, בנספח הצבאי ברומא ובקצין בכיר נוסף.

מי הייתה אשת המסתורין של קדאפי ושאר מנהיגי ערב?

שליט לוב מועמר קדאפי. AP
לטענת עוזרו האישי, קדאפי הורה בשנות השמונים לחסל שלושה בכירים שידעו על מוצאו/AP

בימים האחרונים החל לפרסם העיתון "אל-חיאת" חלקים מראיון ארוך שקיים עם אל-מסמארי. בין היתר, סיפר עוזרו הקרוב של קדאפי כי שליט לוב זלזל ביאסר ערפאת ערפאת וביורשו ברשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראה בהם אישים חלשים. "הוא האשים את אבו מאזן בכך שסחר בזכויותיהם של הפלסטינים", אמר. לדברי אל-מסמארי, האישיות הפלסטיניות שאותה אהב קדאפי יותר מכל הייתה אחמד ג'יבריל, מזכ"ל החזית העממית. "הם היו חברים טובים", העיד.

קלסטרופוביה והתפרצויות זעם

אל-מסמארי סיפר עוד כי שליט לוב הכין את בנו, סייף אל-איסלם קדאפי, להיות יורשו בבוא היום, וכי בן אחר, מועתסם קדאפי, כעס על כך. "הוא והאחים האחרים יצרו לעצמם לובי. זה הגיע למצב שבו אמם נפגשה עמם וביקשה שיעמדו מאחורי סייף אל-איסלאם משום שהוא האח הבכור".

מהריאיון עולה כי קדאפי, שהצטייר כשליט אימתני, היה למעשה אדם פחדן ורגיש מאד, ובכל כינוס שאליו הגיע ביקש ממאבטחיו לאתר תחילה את היציאות מהבניין.

אל-מסמארי גילה כי קדאפי נטל כדורי הרגעה "כדי להרגיש אמיץ וחזק", וכי בשעות כעס היה נוהג "להשליך מסמכים על הרצפה ולאלץ את עוזריו לאסוף אותם". פעם אחת, סיפר, קדאפי כעס עליו כל-כך ושלח אותו למעצר. "אף אחד לא יכול היה לפגוש אותו במצב כזה", העיד. פרט נוסף שגילה הוא שקדאפי "שנא את הקמטים בפניו, והזריק לעצמו בוטוקס כדרך קבע".

לקריאה נוספת:
הבחירות הראשונות בלוב: ניצחון למחנה הליברלי
האם קדאפי העביר 50 מיליון אירו לניקולא סרקוזי?
היהודים שנעקרו מלוב של קדאפי רוצים לשוב לביתם

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully