וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא היתה רדיפה, הפרקליטות לא קבלנית הרשעות"

גלעד גרוסמן

11.7.2012 / 0:01

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הודה שהתוצאה של משפט אולמרט אינה פשוטה, אך טען שפרקליט המדינה לא צריך להתפטר. "לא תרבות של כדורגל, שכאשר יש הפסד מפטרים את המאמן"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן)

"זה לא יום קל למערכת. התוצאה לא פשוטה מבחינתנו", כך אמר אמש (שלישי) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, בעקבות זיכויו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ממרבית האישומים נגדו. עם זאת, הוא הבהיר כי לא צריך להפוך את הפרקליטות ל"קבלני הרשעות".

"היה זיכוי בפרשות המשמעותיות ביותר, אבל צריך לזכור כי גם לראשונה היתה הרשעה של ראש ממשלה", אמר נזרי לוואלה! חדשות. "אנחנו במדינה דמוקרטית ואין זהות בין החוקר, התובע והתליין. כשיש 100% הרשעות זה לא מדינה דמוקרטית, ובאמת פה בשני שלישים מהפרשות לא היתה הרשעה".

הכרעת הדין המלאה במשפט אולמרט

נזרי דוחה את הטענות בדבר רדיפה אחר אולמרט. "לא היתה רדיפה. באותה תקופה היו מספר תיקים, גם כרמיה, גם בל"ל ותיקים נוספים, שנסגרו. גם לגבי טלנסקי, במשטרה דיברו על שוחד ואנחנו חשבנו שאין מקום להאשים בשוחד. היתה בדיקה עניינית ומקצועית של הראיות, איפה שחשבנו שיש מקום הוגש כתב אישום ואיפה שלא לא הוגש", הוא אומר. "הבחינה צריכה להיות האם בזמן אמת לשיטתנו היו ראיות. לא היתה מחלוקת בין כל הפרקליטים שעסקו בתיק על מה שהוגש לבסוף, אלה רק על דברים אחרים שלא הוגשו".

משה לדור. עומר מירון
"לא צריך להפוך את המערכת המשפטית לתרבות של כדורגל". פרקליט המדינה/עומר מירון

נזרי לא מכחיש שהעדות המוקדמת של משה טלנסקי יצרה את האווירה הציבורית שהובילה להתפטרותו של אולמרט. "לא צריכים לעשות הנחות לראש ממשלה ולא מחיר עודף, וככה המערכת האמינה אז - לא רדיפה ולא לפרוש מהכל. הבקשה לחקירה מוקדמת נבחנה כבר אז והרכב השופטים קבע שיש הצדקה לכך, וגם שופטי העליון אישרו את זה. מה היה קורה אם טלנסקי לא היה חוזר והיינו מגישים כתב אישום בלי העד הראשי? זו גם היתה אחת הסיבות שהגשת כתב האישום התעכבה, כי הוא סירב לחזור לישראל".

לדבריו, הזיכוי אינו מצדיק את הדרישה שפרקליט המדינה משה לדור יתפטר. "לא צריך להפוך את המערכת המשפטית לתרבות של כדורגל, שכאשר יש הפסד מפטרים את המאמן. אותו יועץ משפטי ופרקליט מדינה, מזוז ולדור, אחראים בשנים האחרונות גם להרשעות לא מעטות בתיקי אישי ציבור. צריך להיזהר ממצב שמרפים את ידי המערכת. צריך לבחון את עצמנו והאם יכולנו לצפות דברים מראש, אבל תמיד יש פער מובנה, יש התרשמות של השופטים ויש חקירה נגדית. חובתנו, כמו כל מערכת, לבדוק את עצמנו ולבדוק אם היו טעויות".

משפט אולמרט - כתבות אחרונות
לדור: "לא פורש מתפקידי, היינו חייבים להאשים את אולמרט"
הרשעת אולמרט: "לא ניתן להפריז בפגיעה באמון הציבור"
נתניהו: "מברך את אולמרט על זיכוי שני הסעיפים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully