וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה מאסרי עולם לאיתי בן דרור, שרצח את ילדיו

10.7.2012 / 12:11

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה גזר שלושה מאסרי עולם על איתי בן דרור, שרצח בקיץ 2010 את 3 ילדיו, בהתאם לבקשת הפרקליטות. גרושתו: "הוא יבקר בקברי הילדים על גופתי המתה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: קובי אליהו, עריכה: מיכאל ברגמן)

סוף לפרשה שהסעירה את המדינה: בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר היום (שלישי) שלושה מאסרי עולם מצטברים על איתי בן דרור, שרצח בקיץ 2010 את שלושת ילדיו – אור (5), רוני (8) ועומר (10). בנוסף, בן דרור ייאלץ לשלם פיצוי כספי לגרושתו, לילך שם טוב, בגובה חצי מיליון שקלים. בכך קיבל בית המשפט את דרישת הפרקליטות. שם טוב יצאה מהאולם, הליטה את ראשה בין ידיה כשהיא בוכה.

גרושתו לילך אמרה לאחר הקראת גזר הדין כי "הרגשות היום לא פשוטים. אני מרגישה הרבה לחץ ומעוקה, אבל יש צדק והוא נעשה היום. אני מקווה שהוא יינמק בכלא, שלא אשמע ממנו יותר לעולם ושלא אצטרך לראותו בחיים. זאת הייתה השאיפה שלי – שהוא יקבל שלושה מאסרי עולם מצטברים ואני מקווה שהיום הוא יבין שהוא לא יכול להטריד אותי ולאיים עלי יותר ושהבין את המסר".

לילך שם טוב, גרושתו של איתי בן דרור בגזר דינו בבית משפט מחוזי פתח תקווה, יולי 2012. נמרוד סונדרס
"מקווה שהוא יינמק בכלא". שם טוב בבית המשפט, היום/נמרוד סונדרס

לגבי האפשרות שבן דרור יבקר בקבר ילדיו, אמרה שם טוב: "בשום פנים ואופן לא. יצטרכו לעשות זאת על גופתי המתה". התובעת, עו"ד רונית פוזמנסקי הפרקליטות, אמרה כי "איתי בן דרור כבר הורשע ברצח שלושת ילדיו. בית המשפט העביר היום מסר שילד הוא לא רכוש של אף אחד ואי אפשר לפגוע בו. אין שביעות רצון היום. מדובר במקרה טראגי".

עו"ד רויטל סוויד, שייצגה את שם טוב, אמרה כי "מדובר ביום קשה מאד. יש כאן ענישה של שלושה מאסרי עולם ולכאורה אמורה להיות תחושת סיפוק, אך כשאתה שומע ורואה את לילך אתה מבין מול מה זה עומד - מול שלושה ילדים שנרצחו על ידי אביהם ואין להם יותר חיים". לדבריה, "אי אפשר לדבר היום על שמחה. אני מלווה את לילך בשנה האחרונה, אם יש משהו שהחזיק אותה בתקופה הקשה הזו זה הרצון לראות סגירת מעגל עבור ילדיה, רצון שהסתיים היום באמירה ברורה של בית המשפט. הנאשם טען טענה לפיה אמנם הוא גרם למותם, אבל בשל מצבו הנפשי יש להטיל עליו ענישה מופחתת. בית המשפט אמר שחייו של כל ילד עומדים בפני עצמם וכי כל ילד הוא עולם ומלואו וזו החלטה חשובה".

לילך שם טוב, גרושתו של איתי בן דרור בגזר דינו בבית משפט מחוזי פתח תקווה, יולי 2012. נמרוד סונדרס
הרצח בוצע לאחר חגיגות יום הולדתה/נמרוד סונדרס

הפרקליטות ביקשה לגזור על בן דרור, שהורשע ברצח ביולי שעבר, שלושה מאסרי עולם מצטברים - "מאסר עולם על כל נשמה שלקח". על פי כתב האישום שהוגש נגדו, החליט בן דרור לרצוח את ילדיו כנקמה בגרושתו, לילך שם טוב. הוא תכנן עבורם "יום כיף" ביום הולדתה של אשתו לשעבר, ובערב, כאשר חזרו הארבעה לדירה, מהל כדורים בכוסות המיץ שלהם. לאחר שהילדים הלכו לישון, נטל בן דרור מגבת, חנק כל ילד בתורו ודקר אותם, בסך הכל 153 פעמים בכל חלקי גופם.

בפברואר האחרון, בשלב הטיעונים לעונש, אמר בן דרוד כי פחד שילדיו "יעברו בעולם האכזר הזה את מה שאני שעברתי". "רציתי להציל את ילדיי ולהמשיך לאהוב אותם ולאהוב אותך עד נשמתי אחרונה", אמר לגרושתו, שישבה באולם והוסיף: "אני לא רוצה לראות איש ולא רוצה לראות אף אחד עד יומי האחרון. אני רוצה להתאבל על ילדיי שהיו נשמתי חיי. אין דבר חשוב מהם". הוא גם התלונן כי לעומת נאשמים אחרים, דוגמת הנשיא לשעבר משה קצב והחיילת לשעבר ענת קם, שקיבלו שהות להתארגנות ולסידורים טרם כניסתם למאסר, בית המשפט אף לא התיר לו לעלות לקברם של ילדיו.

לילך שם טוב, גרושתו של איתי בן דרור בגזר דינו בבית משפט מחוזי פתח תקווה, יולי 2012. נמרוד סונדרס
"מאסר עולם על כל נשמה שלקח"/נמרוד סונדרס

התובעת, עו"ד רונית פוזננסקי מפרקליטות מחוז מרכז, טענה כי בן דרור לא סבל מהפרעה נפשית בזמן הרצח, וביצע את מעשיו בקור רוח. "בין רצח לרצח, הוא ניקה את הסכין במגבת, ולא היה אחוז טירוף", אמרה התובעת, וציינה כי אין הערכה פסיכיאטרית המעלה חשד להפרעה נפשית. מנגד, פרקליטו של בן דרור, עו"ד רן אלון, ביקש לגזור על מרשו עונש מאסר מופחת בשל קשיים נפשיים מהם סבל לכאורה בעת הרצח. עו"ד אלון אמר כי בן דרור ראה ברצח ילדיו "כאילו הוא רוצח את עצמו", ולכן יש להתייחס לכך כאל מקרה רצח בודד ולגזור עליו רק מאסר עולם אחד.

"בן דרור אינו מפגר או חולה"

הפסיכיאטרית המנהלת את המחלקה המשפטית של בית החולים שער מנשה, עדינה נעון, הגישה בחודש אוקטובר את חוות דעתה בנוגע להפחתה בעונש של בן דרור, וציינה כי הוא לא היה במצב פסיכוטי בעת ביצוע המעשה, וכי היא אינה ממליצה לקצר את עונשו. עוד טענה הפסיכיאטרית כי בילתה במחיצתו של בן דרור שעות רבות, וכי היה בדיכאון במהלך המעשה, אך לא באופן שבו לא היה מודע למעשיו.

הפסיכיאטרית נעון הוסיפה כי "עצם העובדה שבן דרור לא התאבד, אלא עצר את עצמו מעוררת שאלות. אם המחשבות שלו היו לא שפויות במהלך המעשה, הוא היה מתאבד. בן דרור הוא לא מאור הגולה, אבל גם לא מפגר או חולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully