וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר יוכרע דינו של אולמרט בשלוש פרשות מרמה

גלעד גרוסמן

10.7.2012 / 0:01

בית המשפט המחוזי בירושלים ימסור את הכרעת הדין בשלוש פרשות: "ראשונטורס", "מעטפות הכסף" ו-"מרכז ההשקעות". הדיונים במשפט הולילנד עדיין מתנהלים. צפו בשידור החי

שידור חי מבית המשפט המחוזי בירושלים

LIVE

לפני 15 שנה יצא אהוד אולמרט מבית המשפט המחוזי בתל אביב כשידו על העליונה, לאחר שזוכה מהאישומים שהוגשו נגדו בפרשת החשבוניות הפיקטיביות של הליכוד. הבוקר (שלישי) יתברר האם שוב הוא יזוכה מאישומים, או האם לרשימה ההולכת ומתארכת של בכירים שהורשעו בפלילים, יצטרף לראשונה גם ראש ממשלה לשעבר. בכניסתו לבית המשפט אמר פרקליטו של אולמרט, עורך הדין נבו תל צור: "זה יום מתוח מאוד. כל המעמד הזה שאדם מגיע לשמוע פסק דין והוא לא יודע אם הוא בא לשמוע לשבט או לחסד. שוחחתי עם מרשי הבוקר, הוא נכנס לבית המשפט בראש מורם וכך הוא גם יצא ממנו, והוא מקווה לטוב. אולמרט איש חזק מאוד הוא יודע שחלק מהטענות נגדו הן עניין שנתון לפרשנות ולא שחור ולבן, ולכן אנחנו מקווים מאוד שהעמדה שלנו תתקבל היום".

הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים, בראשות הנשיאה מוסיה ארד, יקריא בבוקר את הכרעת הדין במשפטם של אהוד אולמרט, ושל מי שהייתה ראש לשכתו במשך שנים ארוכות, שולה זקן. השניים נאשמים בעבירות של מרמה והפרת אמונים בשלוש פרשות.

הראשונה, פרשת "ראשונטורס", בה נטען כי בשנים 2006-2002 הצליחו אולמרט וזקן, באמצעות מצגי שווא ותיעוד כוזב שהוכן עבורם בסוכנות הנסיעות "ראשונטורס", לקבל תשלומים כפולים מארגונים שונים עבור טיסות לאירועים אליהם הוזמן אולמרט ברחבי העולם, בהם הרצה בפני ארגונים ומוסדות יהודיים.

בפרקליטות טוענים שמדובר בשיטה מתוחכמת, שבזכותה קיבל אולמרט 92 אלף דולר במרמה, ששימשו לאחר מכן למימון טיסות פרטיות שלו ושל ובני משפחתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האישום השני מתייחס לפרשת "מעטפות הכסף". על פי כתב האישום, קיבל אולמרט מאיש העסקים האמריקאי משה (מוריס) טלנסקי במשך כ-12 שנים, בהן כיהן כראש העיר ירושלים וכשר התמ"ת, מאות אלפי דולרים, שלא דווחו כדין, חלקם במזומן בתוך מעטפות. בחלק מהמקרים הועברו הכספים מטלנסקי לאולמרט באמצעות זקן. בסך הכל העביר טלנסקי לאולמרט כ-600 אלף דולרים. הכספים הוחזקו על ידי אורי מסר בכספת במשרדו, יחד עם כספים במזומן שהתקבלו ממקורות אחרים. בתמורה, כך נטען, ניסה אולמרט לקדם את ענייניו העסקיים של טלנסקי. לטענת הפרקליטות, מדובר ב"קופה סודית" ששימשה את אולמרט, בין השאר, לכיסוי חובות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרשה השלישית בה נאשם אולמרט היא פרשת "מרכז ההשקעות", בה נטען כי בעת שהיה שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בין השנים 2003-2006, הוא פעל בניגוד עניינים ובדרך פסולה, שעה שהתערב בהליכים ובהחלטות במרכז ההשקעות, שבאחריות המשרד, לטובת חברות שיוצגו על ידי מסר. זקן נאשמת גם בכך שהאזינה לשיחותיו של אולמרט ללא ידיעתו.

בנוסף, אולמרט נאשם גם כי הגיש למבקר המדינה הצהרות כוזבות לגבי הלוואה שקיבל מיוסף ג'ו אלמליח, ולגבי השווי האמיתי של אוסף העטים שברשותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולמרט הכחיש לאורך כל הפרשה את המיוחס לו, וטען שהפרקליטות נשבתה בקונספציה מוטעית, ולכן פירשה את מעשיו כפליליים. מנגד, בפרקליטות השקיעו מאמצים רבים להוכיח שהתנהלותו של אולמרט הייתה פסולה, ואף פלילית.

בחודשים האחרונים בחנו השופטים את מאות עמודי הפרוטוקול מעדותם של עשרות עדים, וכן חומרי חקירה רבים נוספים שהגישו הצדדים. השופטים יכולים לקבל במלואה את אחת הגרסאות, אולם קיימת גם אפשרות שאולמרט וזקן יורשעו בחלק מהאישומים, אולם בגרסה מרוככת מזו שהציגה הפרקליטות.

"אנו מאמינים ומקווים שבית המשפט יזכה את אולמרט", אמרה עו"ד נוית נגב, שייצגה את אולמרט בפרשת "ראשונטורס", שנחשבת לפרשה המרכזית בכתב האישום. "ניהלנו בפני בית המשפט הליך ארוך, מעמיק ופרטני של בירור האמת. לקחנו על עצמנו לבדוק ולהראות מה התרחש בפועל. מתוך ההעמקה בחומר הראיות הוכחנו עובדות השוללות את טענות התביעה. הראינו כי בניגוד לטענת התביעה, בלשכת אולמרט נשמרה הפרדה בין נסיעות פרטיות לציבוריות. מה שהוצג כשיטה וכמרמה התברר, לטעמנו, כאי סדר וחוסר ארגון, ללא כוונה פלילית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully