וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכד הפר את מעצר הבית: אלמנת הרב כהנא נחקרה

יהושע בריינר

5.7.2012 / 21:20

הרבנית ליבי כהנא נחקרה ואף נפתח נגדה תיק פלילי לאחר שנכדה, פעיל הימין מאיר אטינגר, הפר את תנאי מעצר הבית, לו הייתה ערבה. המקורבים מאשימים: "עניין פוליטי גרידא"

אלמנתו של מייסד תנועת כ"ך הרב מאיר כהנא, הרבנית ליבי כהנא, נחקרה השבוע במשטרה ואף נפתח נגדה תיק פלילי, לאחר שנכדה הפר את תנאי מעצר הבית בו שהה בחודשים האחרונים. הנכד, פעיל הימין מאיר אטינגר, שהה במעצר בית מזה מספר חודשים, תחת תנאי שחרור מחמירים, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום לפני כחצי שנה באשמה כי אסף, ביחד עם מספר פעילי ימין נוספים מידע על תנועת צה"ל על מנת למנוע פינויי מאחזים ביהודה ושומרון.

במסגרת הפרשה, בה נחשדו הפעילים גם בריגול, הואשמו הפעילים גם בסעיף מתקנות הגנה לשעת חירום. רובם הואשמו בהחזקת ידיעות בעלות ערך צבאי. אטינגר שוחרר למעצר בית, תחת תנאי פיקוח קפדניים, זאת לאחר שסבתו חתמה כאחת הערבות על תנאי שחרורו.

ביום שבת האחרון נעצר אטינגר בירושלים, לאחר שהפר את תנאי שחרורו. בצעד חריג זימנה המשטרה את כל שמונת הערבים לאטינגר, ובהם סבתו, שכלל לא שהתה בבית בו היה אמור להימצא. במקביל, הגישה המשטרה בקשה לעצור את אטינגר עד תום ההליכים וכן לחלט את הערבויות הכספיות בסך 30 אלף שקל.

מקורביו של אטינגר זועמים על התנהלות המשטרה וטוענים כי מדובר ברדיפה על רקע פוליטי. "מלכתחילה היה מדובר בתיק מוזר ביותר שבו הפרקליטות, לראשונה מאז הכרזת המדינה, עושה שימוש בסעיף מנדטורי מתקנות ההגנה לשעת חירום שחקקו ב-1945", אמר בא כוחו של אטינגר, עו"ד יצחק בם מהסנגוריה הציבורית. "מוזר עוד יותר, שעל הפרה בודדת של תנאי השחרור הפרקליטות מבקשת לחלט את כלל הערבויות. התנהלות זו מעלה חשש לשיקולים פוליטיים זרים בהתנהלות המדינה".

פרקליטה של הרבנית כהנא, עו"ד עדי קידר, המייצג אותה מטעם עמותת "חוננו", המלווה משפטית את כלל המעורבים בפרשה, אמר בתגובה כי "התנהלות המשטרה איננה חוקית". לדבריו, "העובדה שיש חשד שהנאשם הפר את תנאי שחרורו אינה הופכת את כלל הערבים לחשודים, והעמדתם אל מול חקירה פלילית, תוך כדי ביזויים, היא דבר חמור ביותר".

מעמותת "חוננו" נמסר בתגובה: "בשבוע שבו אנו שומעים שהמדינה חתמה על עסקת טיעון עם עיתונאי שנחשד בריגול חמור וקיבל עונש של ארבעה חודשי עבודות שירות, מכיוון שהוא שייך לצד ה'נכון' של המפה הפוליטית, מתבהרת התמונה כי מדובר במקרה הזה בעניין פוליטי גרידא".

לקריאה נוספת:
נכדו של הרב כהנא הורחק מהגדה ”מטעמי ביטחון”

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully