וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבאים קראו "לא לרפורמה" - והוצאו מדיון בכנסת

פנחס וולף

27.6.2012 / 11:30

בדיון סוער שנערך בוועדת הפנים על הקמת מערך הכבאות הארצי, טענו הכבאים כי הם נפגעים מהרפורמות. חלקם יצאו בעצמם מהחדר. אהרונוביץ': "אסור לחזור למצב שלפני האסון בכרמל"

דיון סוער בוועדת הפנים של הכנסת על הקמת מערך הכבאות הארצי: נציגי הכבאים יצאו מהדיון לאחר שדרשו מיו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), שלא להעביר את הרפורמה, בטענה שהיא פוגעת בהם. בסערה שנוצרה, הוצאו חלק מהכבאים מאולם הדיונים וחלקם עזבו מרצונם. הוועדה צפויה לאשר היום את הצעת החוק להקמת רשות ארצית לכבאות והצלה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית, לקראת הביטול הצפוי של איגודי הערים לכבאות.

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', אמר בדיון כי "זו אחת הרפורמות החשובות במדינת ישראל. חייבים לעשות ולתקן ומהר, אסור שהמצב שהיה לפני אסון הכרמל יחזור. חשוב לתת את הביטחון לתושבי מדינת ישראל בראש ובראשונה".

"אתמול הייתה שריפה, שהייתה יכולה להתפתח לאירוע גדול ומשמעותי, הנסיבות בבדיקה אך נראה כי מדובר בהצתה. ראינו את לוחמי האש, השוטרים, מד"א, מפקדים ושליטה טובה, ככה הייתי רוצה לראות טיפול בשריפות במדינת ישראל", אמר השר. "כשהתחיל תהליך הרפורמה אחרי האסון הקשה בכרמל התקבלה החלטת ממשלה, אמרתי שלא אתן שתהיה פגיעה בלוחמי האש. כולנו מעורבים: אני, המנכ"ל, המנכ"ל הקודם, הצגתי את הנושא גם לראש הממשלה. הפערים גדולים עדיין, היינו אמורים לקבל השנה 300 מיליון, קיבלנו 40, ובסך הכל הושקעו עד כה כ-400 מיליון שקלים".

הצעת החוק, המונה 132 סעיפים, מסדירה את עבודת נציב שירותי הכבאות הארצית, בכך שהיא מגדירה באופן ברור את אחריותו ואת אחריות הכבאים והמתנדבים. המטרה המרכזית של החוק היא ליצור רשות כבאות פיקודית והיררכית, להבדיל מהדרך בה שירותי הכבאות התנהלו עד כה. על מנת להמחיש הבדל זה, הוחלפה בחוק המילה "נהלים" ל"פקודות".

הרשות הארצית לכבאות והצלה תרכז את כל יחידות הכבאות העירוניות הקיימות היום, ותהיה כפופה למשרד לביטחון הפנים. בזכות הקמת הרשות, יוענקו לכבאים סמכויות רחבות יותר, כמו האפשרות להשתמש ברכוש פרטי בעת חירום, ולמנות מפקחי בטיחות אש, שיהיו רשאים לפקח ולאכוף כללי בטיחות באש על גופים פרטיים. הצעת החוק קובעת עוד, כי לרשות הכבאות תהיה הסמכות להוציא צו הפסקה מנהלי למקום שיוגדר כמסוכן. בנוסף, החוק כולל גם פרק ענישה מיוחד: מי שיפריע לצוות כיבוי לפעול, או מי שינסה להשפיע על חוקרי דליקות, יהיה צפוי לשנת מאסר בפועל. עוד נאמר בחוק כי מי שלא יתקין אמצעי ביטול אש והצלה בנכס שברשותו, יהיה צפוי לחצי שנת מאסר, או לקנס.

היום: ועדת הפנים תאשר הקמת מערך כבאות ארצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully