וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים מאזור השריפות: "מפחיד, לא יודעים מה יהיה"

בעוד האש ממשיכה להשתולל באזור מעלה החמישה ומוצא, וצוותי הכיבוי ממשיכים לזרום לאזור, התושבים מפוחדים. "מזכיר לנו אירועים שקיווינו לשכוח. מקווה שלא מדובר בהצתות"

דניאל בוק

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, קובי אליהו, דרור פיקלני קריינות: אביב אברמוביץ, עריכה: טל רזניק)

עשרות צוותים ממשיכים לפעול בניסיון להשתלט על האש המשתוללת באזור ירושלים, בשתי השריפות הגדולות שפרצו היום (שלישי) סמוך ליישוב מוצא, ובקיבוץ מעלה החמישה. תושבי האזור חוששים ומסתגרים בבתיהם. "היה עשן סמיך והרבה גצים. אני רואה הרבה מכבי אש. סגרתי את כל החלונות ואנחנו בתוך מהבית", סיפרה יפה, תושבת מוצא, לוואלה! חדשות. "אני לא רואה שמכוניות נוסעות, כי סגרו את כביש ירושלים-תל אביב. אנחנו לא יודעים כיצד זה יתפתח, זה די מפחיד".

שריפה בצומת מוצא בירושלים. חדשות 24
השריפה סמוך לצומת מוצא/חדשות 24

ליאורה שמעוני, תושבת קריית ענבים, סיפרה כי מביתה ניתן לראות את העשן הכבד שמיתמר מקיבוץ מעלה החמישה. "מטוסי הכיבוי באים והולכים מאזור ירושלים", סיפרה. "זה נראה מפחיד, וזה מזכיר לנו אירועים שקיווינו לשכוח. אני מקווה מאוד שלא מדובר כאן בהצתות מכוונות".

מנגד, דודו כהן, עד ראייה מאזור מוצא, נשמע רגוע הרבה יותר. " לפני כמה דקות זרקו פה מטוסים חומר אדום, מטוסי הכיבוי. באזור מוצא, זה כבר כמעט גמור, כל השטח שרוף והאש דעכה", סיפר כהן. "אין מה לעשות דרמות כשאין".

שריפה בצומת מוצא בירושלים. חדשות 24
"היה עשן סמיך והרבה גצים"/חדשות 24

רוני, מנהל הביטחון של המלון במעלה החמישה, סיפר לערוץ 2 כי ישנם המון כוחות כיבוי משטרה ומג"ב במקום. "יש מסוקים באוויר והמשטרה סגרה את כבישי הגישה. המשטרה נתנה את הכלים כדי לאפשר לכוחות הכיבוי לפעול פה, ולא בגלל שהאש מסכנת מישהו", ציין.

יאיר פישר, קב"ט הר אדר הסביר כי האש רחוקה מהיישוב, ונמצאת בשליטה מלאה. "יש פה צוותים גם של קק"ל, שלחו צוותים מרמת גן, מגבעתיים ומבית שמש. אנחנו מבינים שהבעיה היא במקום אחר. לצערנו, אנחנו מתורגלים, אבל זה נראה בשליטה מלאה. יש הרבה מתנדבים ועובדי מועצה במקרה שיהיה שינוי במגמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully