וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכירים בארמון הסורי שוקלים לערוק למערב

ניר יהב

22.6.2012 / 14:43

אמש ערק לירדן טייס קרב סורי, וככל הנראה חילץ מסוריה גם את משפחתו. כעת, ה"טלגרף" הבריטי מדווח כי גורמים המקורבים לאסד כבר מפקידים כספים בחו"ל, מחשש לקריסת המשטר

אחרי שאמש ערק לירדן טייס סורי, ה"טלגרף" הבריטי מדווח הבוקר (שישי) כי מדובר במגמה מתחזקת. לפי הדיווח, כמה בכירים סורים עושים תכניות לערוק למערב, למקרה שהמשטר הסורי יקרוס ויפול לידי האופוזיציה החמושה. בדיווח, המובא מפי פקידים אמריקנים, נאמר כי גורמים בכירים בארמון בדמשק, בהם אנשי צבא ואנשים הנמצאים במעגל הקרוב ביותר לנשיא בשאר אסד. לדברי הפקידים האמריקנים, יש עדויות על כי אותם בכירים סורים העבירו כספים לבנקים בלבנון ובסין, כהכנה "לרגע הנכון" לקראת עריקתם.

הדיווח ב"טלגרף" מתייחס גם לעריקתו של טייס הקרב הסורי, שערק למדינה השכנה עם מטוס קרב מדגם מיג 21. מקורות של העיתון מדווחים כי נוסף לטייס, שזוהה כקולונל חסן מרעי חמאדה, שלושה טייסים נוספים שקלו לערוק מארצם, אך חזרו בהם ברגע האחרון.

סוריה: "הטייס שערק - בוגד, נשיב את המטוס"

מטוס מיג 21. PTI, AP
מטוס מיג 21, מהסוג שנחת אתמול בירדן/AP, PTI

במקביל, אתרי אינטרנט בעמאן מדווחים כי הטייס הספיק להבריח את משפחתו לירדן לפני שבוע. הוא נחת בשדה התעופה "המלך חוסיין", מאה קילומטרים מצפון-מזרח לעמאן, וקיבל מקלט מדיני בירדן. פעילי אופוזיציה דיווחו כי כנופיה שנשלחה על ידי המשטר הסורי הציתה את ביתו של הטייס בעיר אידליב.

מרבית מטוסי הקרב בסוריה ממילא אינם חמושים

בעוד שהמורדים הגיבו בשמחה לעריקתו של הטייס, הרי שבדמשק הגדירו אותו "בוגד". משרד החוץ הסורי, באמצעות שופר השלטון - סוכנות הידיעות הסורית - הודיע כי חמאדה היה בטיסת אימונים. "הוא ייענש", נמסר בהודעה הרשמית, שבה נאמר כי סוריה אף דורשת מירדן להשיב לה את המטוס. בעמאן, לפי שעה, מובכים מעט מהאורח החדש, ואומרים כי מדובר בסוגיה צבאית ולא פוליטית.

טייס הקרב שערק, חמאדה, הוא מוסלמי סוני. הרוב המוחלט של טייסי הקרב בחיל האוויר הם עלוואים הנאמנים למשטר. בניגוד לקצינים בכירים שערקו מצבא היבשה, לא נראה כי חמאדה הצטרף לשורות המורדים, למרות הצהרת משרד החוץ הסורי. התעמולה שבמעשיו עלולה דווקא להזיק לחבריו הטייסים שנותרו מאחור: לפי כמה הערכות, כעת יוטלו הגבלות על הטייסים הסונים המעטים בחיל האוויר, ולא יותר להם לטוס במטוסי קרב.

לפי הערכות עדכניות של מרכזי מודיעין אזרחיים, חיל האוויר של סוריה מונה עד 500 מטוסי קרב, מרביתם מתוצרת ברית המועצות. לא ברור מה מצבם הטכני, ונראה כי רובם במצב טכני ירוד מאוד. עד כה, דווח כי חיל האוויר הסורי ירה מהאוויר לעבר אזרחים רק באמצעות מסוקי קרב, ונמנע משימוש נגדם במטוסי קרב. ההערכה היא כי אסד מעדיף להימנע ככל שניתן מהזנקת מטוסים, מחשש שיערקו למדינות שכנות. כמו כן, מדיווחים רבים עולה כי מטוסי הקרב הופשטו מחימוש מחשש שיפציצו בסיסים של המשטר, וכי הם מתודלקים לטווח קצר בלבד.

גורמי אופוזיציה דיווחו במקביל כי ארבעה קצינים בכירים בצבא סוריה ערקו והצטרפו לשורות המורדים. ארגון זכויות האדם הסורי, שמקום מושבו בבריטניה, אף פרסם סרטון וידאו שמציג לטענתו את ארבעת הקצינים - שניים בדרגה המקבילה לתת-אלוף ושניים בדרגה המקבילה לאלוף-משנה - ובו הם מכריזים על עריקתם לשורות המורדים. לדברי הארגון, הארבעה ערקו אתמול במקביל לעריקתו של הטייס הסורי שנחת בירדן וקיבל שם מקלט מדיני.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בתוך כך, דיווחו כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה כי חוליות טרור חמושות חטפו ורצחו 25 אזרחים בפרברי חלב, שככל הנראה מזוהים עם משטרו של הנשיא, בשאר אסד. "חוליות הטרור חטפו אותם ורצחו אותם בברוטליות", נמסר. עוד דווח כי ישנם אזרחים שנחטפו שטרם אותרו.

אובמה וקמרון יוזמים: אסד יפרוש ויקבל חנינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully