וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: פינוי האולפנה לא יחייב פינוי בעופרה

פינוי 5 הבתים שנבנו על קרקע פרטית לא יחייב פינוי בתים שנבנו באופן דומה בעופרה, בשל הקניית סמכויות מונציפליות באזור - כך עולה מחוות הדעת של היועמ"ש שהוגשה לנתניהו

אין הכרח כי פינוי חמשת הבתים בשכונת גבעת האולפנה שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים יחייב פינוי מיידי של תשעה בניינים בעופרה שנבנו באופן דומה – כך עולה מחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אותה הגיש לראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר. מחשיפת פרטים מחוות הדעת הבוקר (שני) ב"קול ישראל", עולה כי בתשובתו של וינשטיין לראש הממשלה, שביקש לוודא שאין בפינוי חמשת הבתים בבחינת תקדים שיחייב את הממשלה לפנות את כל הבתים שנבנו ברחבי יהודה ושומרון על קרקע פרטית של פלסטינים, ציין היועץ כי בגבעת האולפנה נבנו הבתים מחוץ לשטח התפיסה הצבאית, ובאזור שלא הוקנו בו סמכויות מונציפליות, ואין הדבר אמור גם בעופרה.

גבעת האולפנה, בית אל, יוני 2012. עומר מירון
הפינוי לא יחייב פינוי דומה בעופרה. גבעת האולפנה/עומר מירון

כזכור, המדינה אמורה לפנות, כמתחייב מהוראת בג"ץ, את חמשת המבנים בהתנחלות בית אל, עד 1 ביולי. לאחר שהגיע ראש הממשלה למסקנה כי אין מנוס מפינוי הבתים, הוא ביקש מיועצו המשפטי הבהרות לפיהן הדבר לא יהווה תקדים, והמדינה תיאלץ לפנות את כל המבנים בגדה שנבנו בצרוה זו. וינשטיין הבהיר כי הדרג המדיני הוא שקובע את סדר העדיפויות בביצוע של צווי הריסה מנהליים ביהודה ושומרון, ורשאי להביא בחשבון, בין היתר, את מיקומו של המבנה הבלתי-חוקי, את מועד הקמתו ואת הזמן שחלף מן הבנייה עד להוצאת צווי ההריסה.

"מחזקים את ההתיישבות, תוך כיבוד החוק"

ראש הממשלה התייחס אתמול לפינוי המתוכנן. בטקס האזכרה הממלכתי ה-64 לחללי ספינת אלטלנה, אמר נתניהו: "החוק מחייב את כולם, כולל את הממשלה וכולל את ראש הממשלה". הוא הוסיף כי "המדיניות של הממשלה היא ברורה – מחזקים את ההתיישבות, תוך כדי כיבוד החוק. ערעור שלטון החוק יפגע בהתיישבות ויחליש אותה. אנו עומדים בנחשול של לחצים מבית ומחוץ".

על רקע איומי גורמים בימין "להבעיר את השטח" אם הבתים בשכונה בבית אל יפונו, הזכיר נתניהו את מעשיו של מנחם בגין, מפקד האצ"ל בזמן פרשת אלטלנה: "בזמן הטרגדיה של אלטלנה, בגין קבע עיקרון פשוט וברור – לא תהיה מלחמת אחים. הוא ידע שזו תביא את סופה של מדינת היהודים. והעיקרון עמד לנו 64 שנים, הוא תקף היום, הוא תקף תמיד".

בשבוע שעבר אמרו גורמים בכירים בהתיישבות כי במקום חמשת הבתים שיפונו, מתכוון ראש הממשלה לאשר את בנייתן של כ-851 יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון; 300 בהתנחלות בית אל, עליהן הכריז עוד בטרם נפילת "חוק ההסדרה" בכנסת, 117 באריאל, 92 במעלה אדומים, 144 באדם, 114 באפרת ו-84 יחידות דיור שיקומו באופן חריג בקריית ארבע, שכן מדובר בשטח הנמצא מחוץ לגושי ההתנחלויות.

עוד בנושא
נתניהו: ”בישראל החוק מחייב את כולם, כולל הממשלה”
גם גרמניה ובריטניה נגד תכנית הבנייה בהתנחלויות
אדלשטיין אחרי האולפנה: ”לא מאמינים לנו, ומגיע לנו”
ההבטחה של נתניהו לימין: 851 יחידות דיור בשטחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully