וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל מעוז העיר לתובע - והוצא מאולם בית המשפט

10.6.2012 / 13:00

שלב הסיכומים במשפט הרצח של בני הזוג מעוז נפתח בסערה, כאשר במהלך חילופי דברים בין התובע והסנגור על אופן חקירתו של האח ניר, קרא הנאשם לעברו: "חתיכת אפס, הוא הרוצח"

דרמה נוספת במשפט הרצח של בני הזוג מעוז: דניאל מעוז, הנאשם ברצח הוריו, הוצא היום (ראשון) מהדיון בידי אנשי שירות בתי הסוהר, בעודו קורא לעבר אחיו התאום, ניר, "מסכנים ההורים, חתיכת אפס. הוא הרוצח, תתנו חיבוק לרוצח". מעוז הוצא לאחר שהעיר מדוכן הנאשמים לכיוונו של התובע, כשזה התייחס לחקירה הנגדית שעבר ניר מעוז במהלך עדותו במשפט - והשופט הורה על הוצאתו מהאולם.

האווירה באולם בית המשפט הייתה טעונה עוד קודם לכן, כאשר בשלב הסיכומים תקף עו"ד קפלינסקי, התובע במשפט, את התנהלותו של הסנגור, עו"ד דוד ברהום, ובעיקר את החקירה הנגדית שזה ניהל נגד ניר מעוז, שהואשם על ידי דניאל כאילו הוא-הוא הרוצח. "ניר מעוז היה פה על דוכן העדים ונשאל פעמיים על ידי הסנגור איך יכול להיות שנמצאה טביעת אצבע שלו עם דם על הקיר? לא יעלה על הדעת שהוא יישאל על טביעת אצבע עם דם שלא היה עליה דם. זה מקרה חמור מאוד", טען עו"ד קפלינסקי.

דניאל מעוז נותן עדות במשפטו, מאי 2012. מגד גוזני
סערה בבית המשפט. דניאל מעוז וצוות ההגנה בבית המשפט/מגד גוזני

לאחר דבריו של התובע, קם עו"ד ברהום ממקומו וביקש להפסיק את שלב הסיכומים כדי שיוכל לפנות לסנגור הראשי להתייעצות, לנוכח מה שתיאר כמתקפה אישית כלפיו. "מאשימים אותי במשהו חמור מאוד. בעצם יש פה שני נאשמים אני ודניאל מעוז. אני בעל מקצוע, עומד בידיים נקיות, אני עומד מול מתקפה ויחס קשה ועובד בסד זמנים מאוד לחוץ. לתקוף אותי ככה, באופן אישי, מול התקשורת – זו הכפשה שלי כסנגור ועוד לפני שהגבתי להאשמות האלה". לדבריו, "ככל שהדברים יתבררו בסוף לא כטביעות אצבע, יש חומר חקירה חד משמעי של טביעות שחשודות כנגועות בדם. אם עשיתי טעות? יכול להיות. פעלתי בזדון? לא חושב. עשיתי עבירה אתית? יתכבד אדוני ויפנה ללשכת עורכי הדין. כששאלתי את ניר מעוז אם יש טביעות בדם, אני לא חייב להביא ראיות מקסימליות כדי לשאול את השאלה".

לאחר שהתובע קפלינסקי המשיך בנאומו, קם שוב עו"ד ברהום וביקש לצאת מהאולם, אך השופט עצר בעדו: "אל תצא, אתה תצטער על זה". השופט סגל ביקש להרגיע את הרוחות וקרא לשני עורכי הדין: "יש כללים, לא תפרו אותם, אתם פוגעים בעצמכם. עוד חצי שעה, שעה, יום, אתם תצטערו על זה". עו"ד קפלינסקי ענה לו כי "אני לא מחפש את עו"ד ברהום, לא הסנגוריה ולא לשכת עורכי הדין. אני מנהל תיק אחד – מדינת ישראל נגד דניאל מעוז. צריך להבין מה ניר עבר פה".

"גרסתו מתרסקת מול ההיגיון הסביר"

היום התחילה התביעה לגולל את נאום הסיכום שלה, וביקשה להפריך את עמדת ההגנה, לפיה ניר מעוז, אחיו התאום של דניאל, הוא הרוצח.

"גרסת ניר הרוצח מתרסקת מול התנהגותו והתנהלותו של דניאל לפני ואחרי הרצח. היא מתרסקת מול ההיגיון הסביר - מדוע שניר ירצח את ההורים? מדוע משלווה מוחלטת יקפוץ לרצח כפול? גרסת ניר הרוצח קורסת גם מול התנהגותו של דניאל עצמו. הנחקר דניאל בחדר החקירות – הראש שלו עובד שעות נוספות וגרסת ניר הרוצח לא עולה במוחו כלל", טען צוות התביעה. "עמדת התביעה היא שהרצח תוכנן מראש. אולי הוא היה תוכנית לעת צרה, אולי הנאשם כבר חשב להוציא אותו לפועל בעבר וחזר בו, זאת נוכח החיפוש ביו-טיוב קודם לרצח 'איך להתחמק מרצח'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שלב העדויות במשפט דניאל מעוז. עומר מירון
"אולי הנאשם כבר חשב להוציא את הרצח לפועל בעבר וחזר בו". דניאל מעוז בבית המשפט/עומר מירון

הצוות, ובראשו עו"ד קפלינסקי, הדגיש את מסירות הוריו של מעוז אל מול התנהגותו ובעיית ההימורים הקשה ממנה סבל. "למרות הקשיים שהציג בפני הוריו, הם עדיין תמכו בו ובוודאי לא נתנו לו סיבה לעשות את מה שעשה. הם דאגו לעתידו, אהבו אותו", נטען. "זה נכון שההורים היקרים של דני עזרו לו מאוד, וזה נכון שהצורה בה הם התמודדו עם בעיית ההימורים של דני כמעט מעוררת השתאות. שמענו על אמא שנוסעת עם הבן שלה לתל אביב ולראות שהכסף שלה הולך להחזר החוב ולא חלילה להמשך משחקי ההימורים - אבל שמענו שגם לזה היה גבול. באוגוסט 2011 הנאשם יודע ש'עד כאן' ואי אפשר לבוא להורים שוב עם הסיפור הזה. באוגוסט 2011 הנאשם לא מהמר כבר שנה. אם הוא יחזור להורים ויגיד 'חזרתי להמר, אני צריך עזרה', יש סיכוי רב שהוא לא יקבל אותה".

"יש מי שמספר על 6,000 שקלים בערב ואחרים על סכומים דומים. שמענו גם על ימים קשים יותר בהם הנאשם מפסיד 15,000 ופעם אחת 50,000 שקלים ביום", הוסיף עו"ד קפלינסקי, "החשבון הגיע לכך שהשופט דרורי אמר שבקצב הזה כל הלוואה שניתנה לך נגמרה עוד באותו הערב".

עדכון ראשון - 11:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully