וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנבים ושרקנים הוקפאו למוות בגן החיות בחיפה

קובי מנדל

7.6.2012 / 17:27

בעלי חיים קטנים הופכים לעתים למזון לחיות הגן האחרות אך החוק מאפשר לעשות זאת בתנאי שלא נגרם להם סבל. לדברי חוקרי משרד החקלאות, עובדי הגן היו אלה שהכניסו אותם למקפיא

חוקרי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) במשרד החקלאות כבר מורגלים במקרים קשים של התעללות בבעלי חיים, אבל לדבר כזה הם לא ציפו - שרקנים וארנבים הוקפאו למוות בחדר הקירור בגן החיות והחשודים הם עובדים במקום.

הפרשה החלה בתלונה ובעדויות שהגיעו למשרד החקלאות על חשד להתעללות בשרקנים וארנבים בגן החיות החיפאי. על פי העדויות שהצטברו במשרד עלה, כי עובדי גן החיות הכניסו לחדר קירור שרקנים וארנבות בעודם בחיים, וגרמו למוות איטי בסבל רב ובקור מקפיא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על פי חוק צער בעלי חיים, ניתן להמית בעל חיים בתנאי שהדבר נעשה מבלי לגרום לו סבל. שרקנים וארנבים לאחר הקפאתם האכזרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרקנים וארנבים שוהים בפינת החי של גן החיות. בשל קצב ההתרבות המהיר שלהם, מדי פעם מועברים חלק מהצאצאים למאכל לחיות הגן האחרות. על פי חוק צער בעלי חיים, ניתן להמית בעל חיים בתנאי שהדבר נעשה מבלי לגרום לו סבל.

מנהל יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות, רואי קליגר, אמר: "לנוכח ממצאי החקירה הקשים, ולאור ההודאות של הנחקרים במקרים המיוחסים להם, נעביר את התיק למחלקת התביעות במשרד על מנת לפתוח בהליכים משפטיים".

ד"ר נירית צפורי-ברקי, הממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות אמרה כי "המדובר בעבירה חמורה על חוק צער בעל חיים, ואנו רואים זאת במלוא חומרת הדין. השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות קוראים לציבור להמשיך ולדווח לנו על כל מקרה של חשד להתעללות או התאכזרות לבעל חיים. כל פנייה נבדקת ומטופלת".

מהחברה לתרבות, אומנות וספורט של עיריית חיפה הממונה על גן החיות העירוני נמסר בתגובה: "באוגוסט 2011 נערכה המתת שרקנים וארנבות. וטרינרית גן החיות חיפה הממונה על המתות החסד על פי נוהלים ברורים וקבועים כפי שנהוג בכל גני החיות - פוטרה. שני מטפלים נוספים - התפטרו. בנוסף נערך בירור מעמיק ומקיף ויושרו ורועננו הנוהלים בדבר המתה על פי תקנות צער בעלי חיים. מנהלת גן החיות הנוכחית ד"ר אתי אררט אישרה בפני הנהלת החברה כי תמשיך לעקוב בצורה רציפה ותמידית על פעולות העובדים על מנת שתקנות צער בעלי חיים יופעלו וישמרו ככתבן וכלשונן. מנהלת גן החיות אכן מסתייגת מהמקרה הנדון של המתת בעלי חיים ומהאופן בו בוצע ואי לכך ננקטו כל האמצעים שמקרה חריג זה לא ישנה".

לקריאה נוספת:
צפו: מופע הזוועה בקרקס של קוריאה הצפונית
חולצה סוסה פצועה בתל אביב: הסוסה שכבה ברחוב
ארבעה נערים מחיפה הרגו ציפורי פלמנגו: ”השתעממנו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully